0

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Στις 5–2–2013 δόθηκε από το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη σε δημόσια διαβούλευση, το Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, αναβάθμιση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες
διατάξεις.»
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο έρχεται να επεκτείνει τις αντιδραστικές πολιτικές των εκάστοτε κυβερνήσεων στον νευραλγικό και ευαίσθητο τομέα της πυρασφάλειας της χώρας, που επιβάλλονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση όπως και τους άλλους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς, που στοχεύοντας
αποκλειστικά στην υπεράσπιση των συμφερόντων της τάξης των εκμεταλλευτών, αδιαφορούν για την προστασία της ζωής, της περιουσίας και της διαβίωσης των εργαζομένων και προτάσσουν ως βασικό στόχο την καταστολή των λαϊκών αγώνων που προκαλούνται από την εφαρμογή των ανωτέρω πολιτικών, προκειμένου να εξασφαλιστεί η διαιώνιση του υπάρχοντος εκμεταλλευτικού συστήματος.
Οι διαχρονικές αντιδραστικές επιλογές εκδηλώθηκαν κυρίως από το 1998 με την ψήφιση του νόμου 2612, όπου ανατέθηκε η δασοπυρόσβεση στο Πυροσβεστικό Σώμα δίχως τις απαιτούμενες υποδομές και χωρίς τη γενναία χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, συνεχίστηκαν με την ψήφιση του νόμου 3511 το 2006, που προώθησε παραπέρα την αναχρονιστική και αντιπαραγωγική λειτουργία του με την ενίσχυση της στρατικοποίησης του συμβάλλοντας στην περεταίρω υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του και κορυφώθηκαν με την ψήφιση του νόμου 3938 το 2011, που κατάργησε 4.000 θέσεις μόνιμου προσωπικού.
Τις τραγικές συνέπειες αυτών των πολιτικών βίωσαν με τον χειρότερο τρόπο και οι εργαζόμενοι στο Πυροσβεστικό Σώμα, αλλά κυρίως ο Ελληνικός λαός και ο φυσικός πλούτος της χώρας. Σύμφωνα και με το δελτίο τύπου του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, οι
παράμετροι που προωθούνται για την υποτιθέμενη «αναβάθμιση» του Πυροσβεστικού Σώματος, συνιστούν την προώθηση σειράς καταργήσεων και συγχωνεύσεων των υφιστάμενων δομών του, προς την κατεύθυνση του εξορθολογισμού και της απαλλαγής από «περιττές» και «δαπανηρές» για τον κρατικό προϋπολογισμό υποχρεώσεις και προς όφελος της ανταποδοτικότητας των υπηρεσιών με επιβάρυνση του εισοδήματος των εργαζομένων, σε εκπλήρωση και των μνημονιακών δεσμεύσεων της χώρας.
Στη βάση αυτή προωθείται και η στενή συνεργασία του Πυροσβεστικού Σώματος με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στοχεύοντας στην υποκατάσταση των παρεχόμενων υπηρεσιών του από τον εθελοντισμό, καθώς και στην μελλοντική παραχώρηση αρμοδιοτήτων Πυροσβεστικών Σταθμών και Κλιμακίων, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Επίσης η ανάθεση της ευθύνης στο Πυροσβεστικό Σώμα για τη διεξαγωγή των επιχειρήσεων της Πολιτικής Προστασίας της χώρας σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, που συνοδεύεται και με τη σύσταση Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Επιχειρήσεων, υλοποιείται με προοπτική την ενίσχυση του μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας που λειτουργεί με αντιδραστικό - επεμβατικό προσανατολισμό ενάντια στα λαϊκά συμφέροντα, εντάσσεται στους αντιδραστικούς σχεδιασμούς της Ε.Ε. στον τομέα της πολιτικής προστασίας, εξυπηρετώντας αποκλειστικά τις ανάγκες των μονοπωλίων.
Αναλυτικά και σύμφωνα με τις βασικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου:
· Με τα ΑΡΘΡΑ 18 & 22 καθιερώνεται η ανταποδοτικότητα με την εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών που παρέχει το Πυροσβεστικό Σώμα μέσω:
Ø Της σύναψης συμβάσεων παροχής υπηρεσιών πυροπροστασίας και πυροσβεστικής συνεργασίας, με φορείς του δημόσιου, του ευρύτερου δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, πουλώντας την υπάρχουσα τεχνογνωσία που κατέχει, την οποία έχει πληρώσει διαχρονικά ο Ελληνικός λαός. Δηλαδή θα πωλούνται υπηρεσίες πυρασφάλειας σε λιμάνια, αεροδρόμια, μαζικές αθλητικές και κοινωνικές διοργανώσεις και μία σειρά άλλες υπηρεσίες του Π.Σ.
Ø Της επιβολής προστίμων ή άλλων διοικητικών ποινών, σε όσους επιβαρύνουν την υπηρεσία με την ειδοποίηση και επέμβαση της σε περιστατικά που οφείλονται σε δόλο ή βαριά αμέλεια, ή μη τήρηση των σχετικών διατάξεων ασφάλειας, ιδίως για ζητήματα πυροπροστασίας και συντήρησης ανελκυστήρων, καθώς και για οποιοδήποτε λόγο παρακωλύουν ή δυσχεραίνουν αναίτια το πυροσβεστικό έργο. Δηλαδή σε περιπτώσεις πυρκαγιών κατοικιών, οχημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων, ιδιωτικών οχημάτων κ.ο.κ. όπως και σε περιπτώσεις απεγκλωβισμών από ανελκυστήρες, δίνεται η δυνατότητα επίρριψης ευθυνών και καταλογισμού προστίμων στους ιδιοκτήτες, από υπηρεσιακούς παράγοντες. (Χαρακτηριστικό παράδειγμα που καταδεικνύει την προοπτική της συγκεκριμένης πολιτικής επιλογής, αποτελεί το συμβάν στην πολιτεία Τενεσί των Η.Π.Α. το 2010, όπου η ομώνυμη Πυροσβεστική Υπηρεσία δεν προέβη σε κατάσβεση φλεγόμενης κατοικίας με αποτέλεσμα την ολοκληρωτική καταστροφή της, εξαιτίας της οφειλής του προβλεπόμενου Δημοτικού Τέλους των 75 δολαρίων, από τον ιδιοκτήτη της.
Ø Της πιστοποίησης εθελοντών πυροσβεστών και εθελοντικών ομάδων, που δραστηριοποιούνται στο πλαίσιο της αποστολής του Πυροσβεστικού Σώματος, καθώς και του προσωπικού πυρασφάλειας επιχειρήσεων και φορέων, με καθιέρωση καταβολής ειδικού παραβόλου.
Ø Της δυνατότητας που δίνεται στην Πυροσβεστική Ακαδημία να παρέχει υπηρεσίες εκπαιδευτικού και ερευνητικού περιεχομένου, σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα του ιδιωτικού τομέα, έναντι αμοιβής που θα προσδιορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη. Όπως και να πιστοποιεί το επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων του πολιτικού προσωπικού, καθώς και των ιδιωτών που θα φοιτούν σε αυτή.
· Με το ΑΡΘΡΟ 19 ενισχύεται ο ρόλος του Πυροσβεστικού σώματος ως «ιδιαίτερο Σώμα Ασφάλειας» και διατηρείτε σε ισχύ η νομοθετική ρύθμιση για οπλοφορία των πυροσβεστικών ανακριτικών υπαλλήλων, στα πλαίσια της ενίσχυσης του μηχανισμού καταστολής του λαϊκού κινήματος, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αναπόφευκτες αντιδράσεις των εργαζομένων, ενάντια στη βάρβαρη αντιλαϊκή ταξική πολιτική. Παράλληλα καθιερώνεται η εφαρμογή του ωραρίου εργασίας των πυροσβεστών, με μια απλή απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.
· Με το ΑΡΘΡΟ 20 ορίζεται η διαδικασία της αναδιάρθρωσης των υπηρεσιών του Πυροσβεστικού Σώματος, που θα υλοποιηθεί κυρίως με καταργήσεις και συγχωνεύσεις Πυροσβεστικών Υπηρεσιών και Κλιμακίων, με κυβερνητικές αποφάσεις μέσω διοικητικών πράξεων, σύμφωνα με τα πορίσματα των αρμόδιων επιτροπών που έχουν συσταθεί τα τελευταία χρόνια. Επίσης προβλέπεται η ίδρυση Δημοτικών Πυροσβεστικών Σταθμών Α΄ ή Β΄ Τάξης, καθώς και Κλιμακίων, με επιχειρησιακή υπαγωγή στο Πυροσβεστικό Σώμα, έπειτα από απόφαση του Υπουργού Δημόσιας τάξης και Προστασίας του Πολίτη, μετά από πρόταση του αρμόδιου Δημάρχου και σύμφωνη γνώμη του Αρχηγού Π.Σ. στις περιοχές που δεν υφίσταται επαγγελματική, ή εθελοντική Πυροσβεστική Υπηρεσία και εφόσον εξασφαλιστούν οι υλικοτεχνικές υποδομές και ο μηχανικός και λοιπός εξοπλισμός με ευθύνη των Ο.Τ.Α. Η στελέχωση εκπαίδευση και πιστοποίηση του προσωπικού θα πραγματοποιείται στην Πυροσβεστική Ακαδημία.
· Με το ΑΡΘΡΟ 23 ιδρύεται η Διεύθυνση Επιθεώρησης και Ελέγχου Πυροσβεστικού Σώματος, ώστε να συμβάλλει στη μεγαλύτερη ένταση των πειθαρχικών ελέγχων και την κατατρομοκράτηση των εργαζομένων, διευκολύνοντας την επέλαση της άγριας αντιλαϊκής – αντεργατικής πολιτικής και στον συγκεκριμένο χώρο. Κατά την πρώτη εφαρμογή και για λόγους μεταφοράς «τεχνογνωσίας,» δύναται να εκπαιδευτεί το πυροσβεστικό προσωπικό της ανωτέρω Διεύθυνσης, από αστυνομικό προσωπικό της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων της Ελληνικής Αστυνομίας. Για τους παραπάνω λόγους απαγορεύεται να υπηρετούν στη Διεύθυνση Επιθεώρησης και Ελέγχου, πυροσβεστικοί υπάλληλοι που συμμετέχουν με οποιοδήποτε τρόπο σε συνδικαλιστικές οργανώσεις, ενώ για το προσωπικό της προνοείται η καταβολή «ειδικής» μηνιαίας αποζημίωσης και η εφαρμογή ειδικών ευνοιοκρατικών διατάξεων, σε ότι αφορά τις μεταθέσεις του. Παράλληλα με το ίδιο άρθρο ενισχύεται η υλοποίηση έργων και προγραμμάτων μέσω σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.).
· Με το ΑΡΘΡΟ 40 παγιώνεται ο σφιχτός εναγκαλισμός του Πυροσβεστικού Σώματος με τις υπηρεσίες των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ιδιαίτερα με κατασταλτικούς μηχανισμούς όπως η EUROPOL, ενώ προβλέπεται και η καθιέρωση διαδικασίας για επιπλέον αξιολόγηση του προσωπικού, όπως και μέτρησης και έλεγχου απόδοσης των υπηρεσιών του.
· Με το ΑΡΘΡΟ 41 παγιώνεται η εποχικότητα των εναπομεινάντων συμβασιούχων συναδέλφων, για όσο καιρό συνεχίσουν να προσλαμβάνονται.
· Με το ΑΡΘΡΟ 58 διατηρείται και διευρύνεται το αντιδημοκρατικό νομοθετικό πλαίσιο εφαρμογής του συνδικαλισμού για τους συναδέλφους αστυνομικούς, με την εκ νέου απαγόρευση της δημιουργίας συνδικαλιστικών παρατάξεων και τις προϋποθέσεις δημιουργίας σωματείων με γεωγραφικά κριτήρια και βαθμολογικές διακρίσεις, εξέλιξη που εντάσσεται στα σχέδια της Πολιτικής και Φυσικής Ηγεσίας για πιθανή επέκταση εφαρμογής και στους πυροσβέστες, με τις ευλογίες και τη συνεργασία των εκπροσώπων των παρατάξεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού, στο χώρο του Πυροσβεστικού Σώματος. Σε ότι αφορά ορισμένες διατάξεις του νομοσχεδίου και συγκεκριμένα των άρθρων 41 – 43, που
αναφέρονται στην εφαρμογή και την τήρηση των μέτρων ασφάλειας και υγιεινής που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία, την αναβάθμιση των προγραμμάτων εκπαίδευσης του προσωπικού και τον εκσυγχρονισμό του ατομικού και τεχνολογικού εξοπλισμού, η παράταξή μας εκτιμά ότι μόνο ως ευχολόγιο θα μπορούσαν να εκληφθούν, με δεδομένο:
Ø Τους πετσοκομμένους διαχρονικά ετήσιους προϋπολογισμούς για το Πυροσβεστικό Σώμα, όπου μόνο για το έτος 2013 εμφανίζονται μειωμένες πιστώσεις ύψους 44.622.130,00 ευρώ υποβαθμίζοντας ακόμη και τη στοιχειώδη λειτουργία της υπηρεσίας, ενώ συγκριτικά το ύψος της μείωσης στους προϋπολογισμούς των οικονομικών ετών 2009 – 2013, ανέρχεται σε 149.542.293,18 ευρώ και σε ποσοστό 30% περίπου.
Ø Την διαχρονική άρνηση του Υπουργείου Οικονομικών να εγκρίνει το σχετικό σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την εφαρμογή έστω και υποτυπωδών διατάξεων περί υγιεινής και ασφάλειας για περίπου 12.500 εργαζομένους στο Πυροσβεστικό Σώμα, λόγω ότι «επιβαρύνει» τον κρατικό
προϋπολογισμό με 300.000 ευρώ!!! Όπως άλλωστε ανενεργή παρέμεινε και η διάταξη του νόμου 3511/2006, που προέβλεπε την μέριμνα για
την οργάνωση και λειτουργία χώρων αναψυχής και παιδικών εξοχών, για το προσωπικό και τα μέλη των οικογενειών του, που επαναφέρεται και στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο με το άρθρο 40.
Η Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών θα παλέψει με όλες τις δυνάμεις της στο πλευρό του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος, για την αποτροπή της ψήφισης και εφαρμογής του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, σε συνδυασμό με τους γενικότερους αγώνες που στοχεύουν στην ανατροπή της πολιτικής που ευθύνεται για την πλήρη διάλυση της ζωής των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων της χώρας, προτάσσοντας την ανάδειξη του λαού στην εξουσία, που θα επιφέρει και την απαλλοτρίωση των εκμεταλλευτών του.
Για την Ε.Α.Κ.Π.
Η Εκτελεστική Γραμματεία

Δημοσίευση σχολίου

κάνε το δικό σου σχόλιο

 
Top