Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν η πρεμιέρα του νέου πυροσβεστικού οχήματος στο αεροδρόμιο της Δρέσδης. Το νέο MAN SX 43.1000 8x8 «Panther» κινείται από έναν V12 κινητήρα που αποδίδει ισχύ 1.000 ίππων και ροπή 3.500 Nm και επιταχύνει από στάση στα 80 χλμ./ώρα σε 25 δλ. με 40 τόνους φορτίου!


Από τις 9/02/1969, όταν και το Boeing 747 Jumbo Jet πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση, οι ανάγκες ασφαλείας στα αεροδρόμια αυξήθηκαν σημαντικά. Χαρακτηριστικά αξίζει να αναφέρουμε πως αεροπλάνα όπως τα Airbus A 380 και Boeing 777 είναι σε θέση να μεταφέρουν έως και 850 επιβάτες όμως, σε περίπτωση ατυχήματος, το περίβλημα της ατράκτου μπορεί να αντέξει τις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται από την ανάφλεξη των καυσίμων για ελάχιστα λεπτά. Αυτό συνεπάγεται πως ο μηχανισμός πυρόσβεσης των σύγχρονων αεροδρομίων επιβάλλεται να διαθέτει οχήματα που θα μπορούν να μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες νερού, αφρού ή της ειδικής σκόνης που χρησιμοποιούνται για την κατάσβεση σε κάθε είδους οδόστρωμα και μάλιστα ιδιαίτερα γρήγορα.

Για τον λόγο αυτό η ΜΑΝ κατασκεύασε το νέο SX 43.1000 8x8 «Panther» που χάρη στον V12 κινητήρα των 21.920 κ.εκ. (!) που βρίσκεται τοποθετημένος στο πίσω μέρος του οχήματος και αποδίδει ισχύ 1.000 ίππων και ροπή 3.500 Nm από τις 1.400- 1.900 σ.α.λ., είναι σε θέση να μεταφέρει 12.500 λτ. νερού, 1.500 λτ. αφρού και 1.000 κιλά σκόνης σε οποιοδήποτε είδος οδοστρώματος μέσα στον ελάχιστο δυνατό χρόνο. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως με φορτίο 40 τόνων, για την επιτάχυνση του «Panther» από στάση στα 100 χλμ./ώρα, απαιτούνται μόλις 25 δλ. Παράλληλα ο κινητήρας πληροί τις προδιαγραφές της Euro 3.

Η ανεξάρτητη ανάρτηση του κάθε ενός από τους τέσσερις άξονες του «Panther» και η μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, επιτρέπει στο θηριώδες πυροσβεστικό όχημα να κινηθεί με άνεση ακόμα και στις πιο δύσβατες διαδρομές.

Το πλαίσιο και ο κινητήρας του οχήματος κατασκευάζονται στη γραμμή παραγωγής της MAN στη Βιέννη ενώ η Αυστριακή εταιρεία Rosenbauer και η Γερμανική Ziegler, αναλαμβάνουν την τοποθέτηση των δεξαμενών, της αντλίας και της φουτουριστικής καμπίνας. Αξίζει μάλιστα να σημειώσουμε πως στα προτερήματα του «Panther» περιλαμβάνεται και η δυνατότητα πυρόσβεσης του καθώς η πυροσβεστική αντλία είναι σε θέση να εκτοξεύει νερό με ρυθμό 8.000 λτ./ λεπτό.

Ο προκάτοχος του «Panther» στη γκάμα των ειδικών οχημάτων της ΜΑΝ ήταν το έξτρα φαρδύ σασί KAT IA1 της σειράς SX και από το 1991 έως σήμερα έχουν πωληθεί 165 οχήματα που δραστηριοποιούνται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, την Αφρική και την Ασία. Η MAN συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων κατασκευαστών τέτοιου είδους οχημάτων και ήδη έχει λάβει παραγγελίες για 30 «Panther» από χώρες της Ευρώπης και της Ασίας.

Το MAN SX 43.1000 8x8 «Panther» σε αριθμούς:

Κινητήρας= MAN V12
Κυβισμός (κ.εκ.)= 21.920
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)= 1.000/2.300
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)= 3.500/1.400-1.900
Μέγιστη ταχύτητα (χλμ./ ώρα)= 135
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)= 25
Εκπομπές ρύπων= Euro 3
Μέγιστο μεικτό βάρος (κιλά)= 43.000
Μετάδοση= Μόνιμη τετρακίνηση 8x8
Κιβώτιο ταχυτήτων= Allison 6610
Υλικά πυρόσβεσης= 12.500 lt. νερού, 1.500 lt. αφρού, 1.000 kg σκόνης
Πίεση πυροσβεστικής αντλίας= Κανονική πίεση 8.000 lt./λεπτό στις 10 ατμόσφαιρες, υψηλή πίεση 300 lt./λεπτό στις 40 ατμόσφαιρες

http://www.autotritipro.gr/
 
Top