Η ΦΩΝH
               ΤΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ ΑΡΧΙΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ
                       ΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ    ΣΧΟΛΩΝ  ΤΗΣ Ε.Υ.Π.Σ.Π.Κ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

 τηλ   6936619845                                                                                                                                  

                                                                                                   Προς
                                                                                1. ΔΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
                                                                                 ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
                                                                                  2. ΜΕΛΗ  Ε.Υ.Π.Σ.Π.Κ.
                                                                                                 ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Θεσσαλονίκη 10-01-2016

                       
                       



                                 
Συνάδερφοί επανερχόμαστε ξανά στο θέμα του βαθμολογίου μιας και σύντομα θα μας απασχόληση. Και επειδή δεν θέλουμε να βρεθούμε μπρος σε δυσάρεστες εκπλήξεις θέλουμε να επισημάνουμε τα κάτωθι.
ΚΑΙ θα αναφερθούμε μόνο σε αυτά που μας οδηγεί η κοινή λογική και τίποτα περισσότερα  αλλά και τίποτα λιγότερα. Επίσης θα θέσουμε και κάποιες ερωτήσεις προς τους συνδικαλιστικούς μας ταγούς και θα περιμένουμε με  της απαντήσεις τους.
                                                 ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ
Με το καινούργιο μισθολόγιο που ψηφίστηκε πριν λίγες μέρες για τον Δημόσιο τομέα θεσπιστήκαν για τους ΑΕ 19 κλιμάκια και για τους ΤΕ 13  κλιμάκια η εξειδίκευση για τα μισθολόγια του στενού δημοσίου τομέα δεν έγινε ακόμα(δηλαδή τα στρατιωτικά μισθολόγια)αλλά θα γίνει σύντομα. Όμως υπάρχουν κάποια προβλήματα εδώ και δεν θέλουμε να γίνουμε εξιλαστήρια θύματα του Νέου μισθολογίου-βαθμολογίου. Συγκεκριμένα ο ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4249  ΦΕΚ Α 73/24-3-2014 αναφέρει  Οι Σχολές Αρχιπυροσβεστών και Πυροσβεστών ανήκουν στην ανώτερη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως αυτή ορίζεται κάθε φορά από την κείμενη νομοθεσία, παρέχοντας ισότιμη εκπαίδευση και χορηγώντας ισότιμα πτυχία με τις αντίστοιχες μεταδευτεροβάθμιες σχολές. Δηλαδή ούτε ΤΕ αλλά ούτε ΔΕ αλλά μια ενδιάμεση βαθμίδα...Τώρα βέβαια όλοι εμείς οι ονομαζόμενοι και ΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΚΩΝ σχολών έχουμε φοίτησή στην Πυροσβεστική σχολή πριν την ισχύει αυτού του Νόμου δηλαδή πριν το 2015 και δεν έχουμε την εξέλιξη που ορίζει αυτός ο Νόμος. Δηλαδή δεν είμαστε ανακριτικοί υπάλληλοι αλλά ούτε στα 25 χρόνια θα φέρουμε το βαθμό του πυρονομου. Όμως Η σχολή πυροσβεστών που βγάλαμε είναι η ίδια 6-9 μήνες με την μόνη διαφορά ότι εμείς υπηρετήσαμε στον Στρατό ενώ αυτοί που θα εισάγονται εφ εξής θα είναι ο Στρατός ενσωματωμένος στην φοίτηση.(υπερ. διετής σχολή)Ο Νομος 4269/2014 λέει Η φοίτηση στη Σχολή Πυροσβεστών διαρκεί πέντε (5) εξάμηνα. Για όσους εισάγονται στις Σχολές Ανθυποπυραγών και Πυροσβεστών πριν εκπληρώσουν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις, ο χρόνος φοίτησης σε αυτές θεωρείται χρόνος εκπλήρωσης στρατιωτικής υποχρέωσης. Οι ανωτέρω, μετά την επιλογή και κατάταξή τους, υποβάλλονται σε βασική στρατιωτική εκπαίδευση. Ονομάζονται  οι απόφοιτοι ανακριτικοί υπάλληλοι μετά το πέρας της εκπαιδεύσεις και εξελίσσονται βαθμολογικά μέχρι τον βαθμό του Πυρονομου. Οπότε ο προβληματισμός μας είναι εύλογος αλλά και δίκαιος για όλους εμάς που φοιτήσαμε  στην ίδια ακριβώς σχολή με την διαφορά ότι πήγαμε στρατό. Επίσης Δεν αναφέρεται πουθενά ούτε ότι η αναβάθμιση της εκπαίδευσης δικαιολογεί την απόδοση της ιδιότητας, ούτε ότι η εισαγωγή με πανελλήνιες καθιστά ικανούς τους υποψήφιους , ούτε καν ότι η Πολιτεία εμπιστευόμενη τον τρόπο και τη μέθοδο εισαγωγής κρίνει ικανά τα εν λόγω στελέχη να ασκούν το έργο της προανάκρισης... 
Εδώ θα θέσουμε τα ερωτήματα στους συνδικαλιστικούς μας εκπροσώπους οι οποίοι το τελευταίο διάστημα έχουν έντονες διεργασίες για το βαθμολόγιο των χαμηλόβαθμων(χωρίς βέβαια να παίρνουν υπόψη την άποψη μας ούτε να μπαίνουν στον κόπο να συνθέσουν και της δικές μας απόψεις)
Και τα ερωτήματα θέλουν επιτακτικά απαντήσεις μιας και ήδη έχουν προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό οι πιέσεις έτσι ώστε οι σχολές εκ πανελλαδικών  να αναβαθμιστούν σε Τ.Ε μιας και σε μεγάλη μερίδα των ένστολων είναι πλέον κοινό μυστικό ότι καταργούνται οι μισθολογικές προαγωγές. Μια εξελίξει η οποία θα είναι ιδιαιτέρως ζημιογόνα στα οικονομικά και ειδικότερα στα οικονομικά των μη παραγωγικών πυροσβεστών και αρχιπυροσβεστων.
                                                ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

1) Το κατατεθειμένο βαθμολόγιο προς την πολιτική ηγεσία θέλει να επαναφέρει το άρθρο 69 και μάλιστα την παράγραφο 18 (που έχουν αποσυρθεί) του Ν.4249/2014, που προβλέπει την εξέλιξή τους μέχρι το βαθμό του Αντιπυράρχου .για τους Παραγωγικούς μετά από εξετάσεις  βέβαια......Γιατί δεν κάνουν ιδιαίτερή μνεία για τους μη παραγωγικούς οι οποίοι έχουν βγάλει την ίδια σχολή? και δεν προβλέπουν την εξίσωση με παραγωγικούς? Διότι αυτό το βαθμολόγιο απευθύνεται αποκλειστικά και μόνο στους Πυρονομους και όχι στο χαμηλόβαθμο προσωπικό που είναι η πλειονότητα με 4.800 μη παραγωγικούς πυροσβέστες πανελλαδικά και από την στιγμή που δεν του δίνεται η ευκαιρία να φτάσει στο βαθμό του πυρονομου φυσικά και δεν θα το κάνει χρήση ποτέ αυτό το καινούργιο βαθμολόγιο.(χωρίς δικιάς μας ευθύνη πάντως διότι ποτέ δεν διασφάλισε κανένας την συνεχή ροή στης παραγωγικές σχολές,) 
2)Γιατί πρέπει μέχρι και σήμερα να διαχωρίζουμε τους πυροσβέστες σε παραγωγικούς και μη παραγωγικούς? Είδη στην ιστοσελίδα του Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου έχουν τροποποιηθεί τα πεδία  Κατηγορία Προσωπικού, Τρόπος Διορισμού, Φ.Ε.Κ. Διορισμού και υπάρχει αντίστοιχο κουτάκι πλέον που  θα συμπληρώνεται το πεδίο με την επιλογή "ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ". Για τους λοιπούς (εμάς δηλαδή)  θα συμπληρώνεται το πεδίο με την επιλογή "ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΚΤΟΣ  ΑΣΕΠ" Απ αυτό το μητρώο δεν αντλεί τα στοιχεία η ενιαία αρχή πληρωμών?(απ ότι φαίνεται κάποιοι ετοιμάζονται όσο εμείς αδρανούμε)
3)Υπάρχει περίπτωση να δεχτείτε να έχουμε διαφορετικές οργανικές θέσεις οι παραγωγικής σχολής από αυτούς που είναι μη παραγωγικών σχολών?
3α) Γνωρίζεται ότι κάθε χρόνο γίνεται κατανομή της συνολικής υπηρετούσας δύναμης και αυτήν ορίζει ρητά και κατηγορηματικά ότι το 1 πέμπτο (20%) πρέπει να είναι απόφοιτοι παραγωγικής σχολής? Εδώ που εξυπηρετούμε καταστάσεις μιας και αυτό δεν ισχύει στην πλειονότητα των υπηρεσιών, και στον βωμό των υπηρεσιακών αναγκών καλύπτουμε εμείς οι μη παραγωγικοί και αυτές τις θέσεις το γνωρίζεται και αυτό? Γνωρίζεται ότι καλύπτουμε καθήκοντα Αξιωματικού Υπηρεσίας αλλά και Επόπτη σε καταστρατήγηση του ΠΔ 210/1992?(η μας μετράτε  πάντα με 1 μέτρο και 2 σταθμά?)
4) Υπάρχει περίπτωση αν μείνει το υπάρχων βαθμολόγιο ως έχει να ανατραπεί η επετηρίδα των πυροσβεστών? Και σε συνδυασμό με τον Ν 3839/2011?
3α) Διότι  Δεν καθίσταται σαφές, από τη διατύπωση της παρ. 8 εδ. ε΄ του άρθρου 15,(Ν3839/2011) εάν οι ενταχθησόμενοι στο Π.Σ., μετά τη λήξη της πενταετίας, θα θεωρηθούν νεοπροσλαμβανόμενοι και θα καταλάβουν οργανικές θέσεις που δεν έχουν ζητηθεί από αρχαιότερους πυροσβέστες. Kαι το ερώτημα είναι εδώ εάν θα συναινέσετε να ακολουθήσουν την διαδικασία  που προκρίθηκε στο Πυροσβεστικό Σώμα το 1998 με τους μεταταγεντες από την δασική υπηρεσία και φυσικά με της προσωποπαγείς θέσεις που κατέχουν ακόμα .Διότι το ξερό όχι που τυχόν θα πείτε στην παραπάνω λογική σκέψη σημαίνει ότι έχετε και έτοιμο σχέδιο για τον Επιχειρησιακό σχεδιασμό του πυροσβεστικού Σώματος μιας και θα γίνει τεράστια ανακατανομή των οργανικών θέσεων ανά την επικράτεια. 

5) Είστε διατεθειμένοι να στηρίξετε της θέσεις μας προς την κατεύθυνση να γίνουμε παραγωγικοί μιας και η μόνη διαφορά μας είναι ότι δεν διανύσαμε την στρατιωτική μας θητεία στην Σχολή πυροσβεστών?.

6) κατά καιρούς έχουμε βγάλει αρκετές προτάσεις και απόψεις για το θέμα των μη παραγωγικών πυροσβεστών Αρχιπυροβεστων ,και μας προκαλεί  τουλάχιστον και το ηπιότερο που μπορούμε να πούμε για το περιφερειακό μας Σωματείο και το υπάρχον Προεδρείο του αγανάκτηση για την μη δημοσιοποίηση των απόψεων μας στο Σαιτ του Σωματείου. Συνάδελφοι του προεδρείου το καταστατικό το ορίζει με σαφήνεια τα περί ισότητας μεταξύ των μελών του. Τώρα αν εσείς πάλι δεν θέλετε να δημοσιοποιήσετε μια παραταξιακή άποψη σαν την δίκια μας ΤΟΤΕ είστε διπλά εκτεθειμένοι μιας και υπάρχει συγκεκριμένη παράταξη (πρώτα πυροσβέστες) που έχετε πάμπολλες αναρτήσεις καθώς και ουκ ολίγες καταγγελίες  άλλης παράταξης (ανεξάρτητοι πυροσβέστες).Από το παραπάνω όπως καταλαβαίνεται επιθυμούμε ξανά την ανάρτηση των απόψεων μας στο σαιτ του Σωματείου.


Επίσης να επισημάνουμε ότι αν πάλι ακολουθήσουμε το άρμα της αστυνομίας και πάμε σε ενιαίο βαθμολόγιο με την αστυνομία θα βγούμε πολλαπλά χαμένοι μιας και αυτοί το έχουν λύση το πρόβλημα με τους ανακριτικούς υπαλλήλους μιας και από το 1994 και μέχρι σήμερα έχουν καταφέρει να εισάγουν πάνω από 25000 ανακριτικούς υπαλλήλους από της πανελλαδικές. αλλά και είχαν και συνεχή ροη στης παραγωγικές σχόλες ανά έτος, έτσι ώστε ο κάθε ένας που ενδιαφερόταν για την εξέλιξη του να έχει εναλλακτικές.

Ελπίζουμε να πάρουμε απαντήσεις για τα παραπάνω. Και να παροτρύνουμε τους συναδέλφους ανά την επικράτεια να βοηθήσουν σε αυτήν την προσπάθεια που εμείς εδώ στην Μακεδονία την ξεκινήσαμε πριν από 2 χρόνια βλέποντας από τότε της δυσμενείς εξελίξεις που έρχονται . Και πολύ σύντομα θα φέρουμε ολοκληρωμένη πρόταση για το πως πρέπει να γίνει αλλά  και τα στάδια της εξομοίωσής των μη παραγωγικών υπαλλήλων με αυτούς που ονομάζονται παραγωγικοί, μια μελέτη η οποία θα βασίζεται στην αντίστοιχη λύση που είχε δοθεί στους εκπαιδευτικούς το 1997 μιας και αυτοί είχαν αντίστοιχο πρόβλημα με την σχολή τους.

Μοσχοπουλος Γιώργος  
Μανωλακης Γιωργος     
Βαλασης Αθανασιος
         






     








 
Top