Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, ο παραχωρησιούχος αναλαμβάνει να εκτελέσει στην προσεχή τετραετία έργα αναβάθμισης των υποδομών ύψους 330 εκατ. ευρώ, λειτουργώντας παράλληλα τα αεροδρόμια. Βέβαια, αυτό θα είναι το πρώτο κύμα έργων, καθώς στη συνέχεια και καθ’ όλη την περίοδο της παραχώρησης θα υπάρξουν και νέα έργα αναβάθμισης και βαριάς συντήρησης των αερολιμένων.
Στη Ρόδο θα γίνει επέκταση του πλάτους της λωρίδας του διαδρόμου προκειμένου να πληροί τα διεθνή στάνταρ. Παράλληλα, προγραμματίζεται επέκταση του αεροσταθμού κατά 11.000 τ.μ. ώστε να συνάδει με τους διεθνείς κανονισμούς, αλλά και αποκατάσταση του διαδρόμου τροχοδρόμησης. Μελλοντικά, ο παραχωρησιούχος θα εκτελέσει δύο επεκτάσεις του αεροσταθμού, αλλά και νέα αποκατάσταση του οδοστρώματος.
Στην Κω κρίνεται ότι η υφιστάμενη δομή του αεροδρομίου εμφανίζει σημαντικούς περιορισμούς, καθώς δεν υπάρχει χώρος υποδοχής των επιβατών και οι εγκαταστάσεις του είναι πολύ μικρές για να καλύψουν την υφιστάμενη ζήτηση. Ετσι, προγραμματίζεται επέκταση κατά σχεδόν 18.000 τ.μ. σε πρώτη φάση, ενώ μελλοντικά εκτιμάται ότι θα χρειαστούν άλλες δύο επεκτάσεις.
Επίσης, το αεροδρόμιο διαθέτει μόνο έναν διάδρομο χωρίς παράλληλο διάδρομο τροχοδρόμησης, κάτι που μειώνει τη χωρητικότητα, ενώ ναός παραβιάζει τα όρια επιφανειακών εμποδίων. Ακόμη, απαιτείται επέκταση του πλάτους της λωρίδας του διαδρόμου κατά 75 μέτρα, ενώ πρόβλημα υπάρχει και με τη ζώνη ασφαλείας τέλους διαδρόμου και χρειάζεται μετατόπιση ή εκχέρσωση. Ετσι, θα απαιτηθεί απαλλοτρίωση περίπου 3,5 στρεμμάτων. Μελλοντικά εξετάζονται επεκτάσεις του αεροσταθμού σε δύο φάσεις και αποκατάσταση του οδοστρώματος.
Πηγή : Η ΡΟΔΙΑΚΗ