Δελτίο Τύπου
Δράσεις στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου «IRIS» για την πρόληψη και αντιμετώπιση των φαινομένων ρατσισμού, βίας και διακρίσεων στον αθλητισμό βάσης
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού Έργου με τίτλο “IRIS-Innovative learning Resources to foster equal participation In grassroots Sports dealing with discrimination, racism and violence incidents- Καινοτόμο εκπαιδευτικό υλικό για την προώθηση της ισότιμης συμμετοχής στον αθλητισμό βάσης και την αντιμετώπιση των διακρίσεων, του ρατσισμού και των περιστατικών βίας”, στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+/ Συμπράξεις Συνεργασίας στον τομέα του Αθλητισμού.
Το Περιφερειακό Κ.Ε.Κ. Δ.Β.Μ. Π.Ε. Αχαΐας, ως επικεφαλής εταίρος- συντονιστής στη σύμπραξη του έργου IRIS έχει τη γενικότερη ευθύνη απέναντι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αποτελεσματική, έγκαιρη και ορθή υλοποίηση του έργου και επίτευξη των στόχων του, σε ένα σχήμα όπου συμμετέχουν επίσης οι ακόλουθοι φορείς: Πανεπιστήμιο του Shumen (Βουλγαρία), Πανεπιστήμιο Jyväskylä (Φινλανδία), Oltalom Αθλητική Ένωση (Ουγγαρία), Πανεπιστήμιο Santiago de Compostela (Ισπανία), Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Το έργο IRIS έχει διάρκεια 24 μήνες και στόχο να δημιουργήσει καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις, και να στηρίξει την πρόληψη φαινομένων ρατσισμού, διακρίσεων και βίας στον αθλητισμό και δη στον αθλητισμό βάσης και για αυτό απευθύνεται σε καθηγητές Φυσικής Αγωγής/προπονητές (και τους μαθητές τους) καθώς και σε διευθύνσεις εκπαίδευσης, τοπικές/περιφερειακές αρχές, αθλητικά σωματεία και οργανώσεις νέων.
Στην εναρκτήρια συνάντηση η οποία έγινε το διήμερο 23- 24 Απριλίου 2015, το Περιφερειακό ΚΕΚ Δ.Β.Μ. Π.Ε. Αχαΐας, αλλά και όλοι οι εταίροι παρουσίασαν τις δράσεις που έχουν υλοποιήσει στο παρελθόν, στα πλαίσια της πρόληψης και αντιμετώπισης των φαινομένων ρατσισμού, βίας και διακρίσεων.
Το Περιφερειακό ΚΕΚ ΔΒΜ ΠΕ Αχαΐας, ως επικεφαλής εταίρος, συντονιστής του έργου, παρουσίασε στους άλλους συμμετέχοντες λεπτομερώς, τους στόχους του έργου καθώς και τα στάδια, και τις δράσεις που πρέπει να πραγματοποιήσει ο κάθε εταίρος αλλά και όλοι μαζί προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο με επιτυχία.
Στόχος της σύμπραξης είναι να εκπαιδεύσει καθηγητές, προπονητές και άλλους τελικούς χρήστες στον έγκαιρο εντοπισμό προβλημάτων διακρίσεων, ρατσισμού και βίας, να τους προσεγγίσει με νέες καινοτόμες διδακτικές μεθοδολογίες που θα αυξήσουν τις ικανότητές τους για πρόληψη και χειρισμό του φαινομένου, να τους παρέχει εργαλεία που θα ενσωματώσουν στις καθημερινές αθλητικές δραστηριότητες και τέλος να ευαισθητοποιήσει τους παράγοντες χάραξης πολιτικής για την ενσωμάτωση καλών πρακτικών σε θεματικά σχετιζόμενες εθνικές, περιφερειακές ή τοπικές πρωτοβουλίες.
Τη δεύτερη ημέρα της εναρκτήριας συνάντησης, οι συμμετέχοντες στη σύμπραξη είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν αναλυτικά την εμφάνιση και τον τρόπο αντιμετώπισης των φαινομένων αυτών στα σχολεία και τις ερασιτεχνικές ομάδες της περιοχής μας, με προπονητές και καθηγητές φυσικής αγωγής, οι οποίοι μας περιέγραψαν τις εμπειρίες τους, ανέλυσαν τις ανάγκες τους για περαιτέρω ενημέρωση σε θέματα πρόληψης και αντιμετώπισης των φαινομένων αυτών ενώ ταυτόχρονα διερευνήθηκε το ενδιαφέρον τους και η πρόθεσή τους για την χρήση και εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών μεθοδολογιών στην πρόληψη και αντιμετώπιση των φαινομένων αυτών.
Οι εκπρόσωποι των αθλητικών φορέων και οι καθηγητές φυσικής αγωγής αναγνώρισαν την καινοτομία του έργου και δεσμεύτηκαν να στηρίξουν την πορεία του σε όλη τη διάρκεια υλοποίησης του.
Κατά τη διάρκεια του έργου θα πραγματοποιηθούν και άλλες ομάδες εργασίας, μεγαλύτερης εμβέλειας, ώστε να δικτυωθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και να συμβάλλουν και αυτοί ώστε τα τελικά αποτελέσματα του έργου να είναι σημαντικά για τα παιδιά αλλά και για όλη την κοινωνία.
Δράσεις στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου «IRIS» για την πρόληψη και αντιμετώπιση των φαινομένων ρατσισμού, βίας και διακρίσεων στον αθλητισμό βάσης
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού Έργου με τίτλο “IRIS-Innovative learning Resources to foster equal participation In grassroots Sports dealing with discrimination, racism and violence incidents- Καινοτόμο εκπαιδευτικό υλικό για την προώθηση της ισότιμης συμμετοχής στον αθλητισμό βάσης και την αντιμετώπιση των διακρίσεων, του ρατσισμού και των περιστατικών βίας”, στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+/ Συμπράξεις Συνεργασίας στον τομέα του Αθλητισμού.
Το Περιφερειακό Κ.Ε.Κ. Δ.Β.Μ. Π.Ε. Αχαΐας, ως επικεφαλής εταίρος- συντονιστής στη σύμπραξη του έργου IRIS έχει τη γενικότερη ευθύνη απέναντι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αποτελεσματική, έγκαιρη και ορθή υλοποίηση του έργου και επίτευξη των στόχων του, σε ένα σχήμα όπου συμμετέχουν επίσης οι ακόλουθοι φορείς: Πανεπιστήμιο του Shumen (Βουλγαρία), Πανεπιστήμιο Jyväskylä (Φινλανδία), Oltalom Αθλητική Ένωση (Ουγγαρία), Πανεπιστήμιο Santiago de Compostela (Ισπανία), Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Το έργο IRIS έχει διάρκεια 24 μήνες και στόχο να δημιουργήσει καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις, και να στηρίξει την πρόληψη φαινομένων ρατσισμού, διακρίσεων και βίας στον αθλητισμό και δη στον αθλητισμό βάσης και για αυτό απευθύνεται σε καθηγητές Φυσικής Αγωγής/προπονητές (και τους μαθητές τους) καθώς και σε διευθύνσεις εκπαίδευσης, τοπικές/περιφερειακές αρχές, αθλητικά σωματεία και οργανώσεις νέων.
Στην εναρκτήρια συνάντηση η οποία έγινε το διήμερο 23- 24 Απριλίου 2015, το Περιφερειακό ΚΕΚ Δ.Β.Μ. Π.Ε. Αχαΐας, αλλά και όλοι οι εταίροι παρουσίασαν τις δράσεις που έχουν υλοποιήσει στο παρελθόν, στα πλαίσια της πρόληψης και αντιμετώπισης των φαινομένων ρατσισμού, βίας και διακρίσεων.
Το Περιφερειακό ΚΕΚ ΔΒΜ ΠΕ Αχαΐας, ως επικεφαλής εταίρος, συντονιστής του έργου, παρουσίασε στους άλλους συμμετέχοντες λεπτομερώς, τους στόχους του έργου καθώς και τα στάδια, και τις δράσεις που πρέπει να πραγματοποιήσει ο κάθε εταίρος αλλά και όλοι μαζί προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο με επιτυχία.
Στόχος της σύμπραξης είναι να εκπαιδεύσει καθηγητές, προπονητές και άλλους τελικούς χρήστες στον έγκαιρο εντοπισμό προβλημάτων διακρίσεων, ρατσισμού και βίας, να τους προσεγγίσει με νέες καινοτόμες διδακτικές μεθοδολογίες που θα αυξήσουν τις ικανότητές τους για πρόληψη και χειρισμό του φαινομένου, να τους παρέχει εργαλεία που θα ενσωματώσουν στις καθημερινές αθλητικές δραστηριότητες και τέλος να ευαισθητοποιήσει τους παράγοντες χάραξης πολιτικής για την ενσωμάτωση καλών πρακτικών σε θεματικά σχετιζόμενες εθνικές, περιφερειακές ή τοπικές πρωτοβουλίες.
Τη δεύτερη ημέρα της εναρκτήριας συνάντησης, οι συμμετέχοντες στη σύμπραξη είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν αναλυτικά την εμφάνιση και τον τρόπο αντιμετώπισης των φαινομένων αυτών στα σχολεία και τις ερασιτεχνικές ομάδες της περιοχής μας, με προπονητές και καθηγητές φυσικής αγωγής, οι οποίοι μας περιέγραψαν τις εμπειρίες τους, ανέλυσαν τις ανάγκες τους για περαιτέρω ενημέρωση σε θέματα πρόληψης και αντιμετώπισης των φαινομένων αυτών ενώ ταυτόχρονα διερευνήθηκε το ενδιαφέρον τους και η πρόθεσή τους για την χρήση και εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών μεθοδολογιών στην πρόληψη και αντιμετώπιση των φαινομένων αυτών.
Οι εκπρόσωποι των αθλητικών φορέων και οι καθηγητές φυσικής αγωγής αναγνώρισαν την καινοτομία του έργου και δεσμεύτηκαν να στηρίξουν την πορεία του σε όλη τη διάρκεια υλοποίησης του.
Κατά τη διάρκεια του έργου θα πραγματοποιηθούν και άλλες ομάδες εργασίας, μεγαλύτερης εμβέλειας, ώστε να δικτυωθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και να συμβάλλουν και αυτοί ώστε τα τελικά αποτελέσματα του έργου να είναι σημαντικά για τα παιδιά αλλά και για όλη την κοινωνία.