·
ØΕπί του άρθρου 64 περί της αποστολής του Π.Σ. και
συγκεκριμένα
στην
παράγραφο 1 το Π.Σ. αναφέρεται ως ιδιαίτερο Σώμα Ασφαλείας. Δεν διευκρινίζεται
που έγκειται η ιδιαιτερότητα αυτή σε σχέση με τα άλλα Σώματα Ασφαλείας, ενώ
συγχρόνως ελλοχεύει και ο κίνδυνος των επιμέρους ερμηνειών και
παρερμηνειών.
·
ØΕπί του άρθρου 64 περί της αποστολής του Π.Σ. και
συγκεκριμένα
στην
παράγραφο 2 πρέπει να διευκρινιστεί πλήρως ότι το Π.Σ. θα συμμετέχει στο
πλαίσιο αρμοδιοτήτων του στην αντιμετώπιση κάθε έκτακτης ανάγκης πλην των
περιπτώσεων όπου προκύπτουν ενέργειες καταστολής (οποιουδήποτε είδους ως
δυνάμεις καταστολής)
·
ØΕπί του άρθρου 65 η παράγραφος θ να αφαιρεθεί εντελώς
απεγκλωβίζοντας
έτσι το Π.Σ. από την επιβολή προστίμων ή άλλων διοικητικών ποινών.
·
ØΕπί τους άρθρου 65 και συγκεκριμένα στην παράγραφο ι να
προστεθεί
ότι μέρος
των εσόδων από το ειδικό παράβολο που θα υποβάλλεται για την πιστοποίηση
προσωπικού πυρασφαλείας επιχειρήσεων και άλλων φορέων, θα πηγαίνει για
την ενίσχυση των ταμείων του Π.Σ. στο Τ.Ε.Α.Π.Σ.Α.
·
ØΕπί του άρθρου 66 και συγκεκριμένα στην παράγραφο 1, το Π.Σ.
αναφέρεται
και πάλι ως ιδιαίτερο Σώμα Ασφαλείας χωρίς να διευκρινίζεται η
ιδιαιτερότητα αυτή. Στις παραγράφους 1 και 2 πρέπει να τονιστεί η
απαίτηση για εκσυγχρονισμό και εκδημοκρατισμό του Κανονισμού
Εσωτερικής Υπηρεσίας του Π.Σ. (ΚΕΥΠΣ) με άμεση σύνταξη νέου ΚΕΥΠΣ ο
οποίος να ανταποκρίνεται όχι μόνο στις ανάγκες του σήμερα αλλά και του αύριο.
Θεωρούμε ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορεί το Π.Σ. να μπει σε
τροχιά βιώσιμης και ουσιαστικής αναδιοργάνωσης είναι ο απεγκλωβισμός από την
αγκυλωτή λογική που διαπνέει σήμερα στο σύνολό του τον Εσωτερικό Κανονισμό.
·
ØΕπί του άρθρου 66 και συγκεκριμένα στην παράγραφο 2
γίνεται
διαχωρισμός
του Πυροσβεστικού Προσωπικού και των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης.
Επιτακτική ανάγκη είναι η ομογενοποίηση του Προσωπικού του Π.Σ., με άμεση
μονιμοποίησή τους στο Π.Σ. αλλά και την εξομοίωσή τους στο ίδιο ασφαλιστικό
φορέα, όσων εξ αυτών (Π.Π.Υ.) πληρούν τις προϋποθέσεις μονιμοποίησης. Εκτιμούμε
πως πιθανό όριο ηλικίας για την μονιμοποίησή τους, μπορεί να αποφευχθεί για
όσους δύναται να θεσπίσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι την συμπλήρωση του 60ου έτους
ηλικίας τους.
·
ØΕπί του άρθρου 66 και συγκεκριμένα στην παράγραφο 5γ με μια
απλή
απόφαση του
Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη θα καθορίζεται το ωράριο
εργασίας του Πυροσβεστικού Προσωπικού. Εκτίμησή μας είναι ότι με αυτόν τον
τρόπο ελλοχεύει ο κίνδυνος καταπάτησης κεκτημένων δικαιωμάτων του Πυροσβεστικού
Προσωπικού, τονίζοντας παράλληλα την αναγκαιότητα πλήρους εφαρμογής πενθημέρου
της τήρησης του ωραρίου εργασίας 37,5 ωρών (εβδομαδιαίως) και πέραν αυτών
πραγματική αμοιβή για την υπερωριακή απασχόληση του Πυροσβεστικού Προσωπικού.
·
ØΕπί του άρθρου 67 και συγκεκριμένα για την παράγραφο 9
εκτίμησή
μας είναι
ότι η συγκεκριμένη παράγραφος αποτελεί την βάση της Αναδιοργάνωσης
των
Υπηρεσιών και Κλιμακίων του Π.Σ. Πρόταση της Ομοσπονδίας μας είναι η αναβάθμιση
των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών και Πυροσβεστικών Κλιμακίων αλλά και η ίδρυση νέων,
σύμφωνα πάντα με τις επικρατούσες πληθυσμιακές συνθήκες ανά περιοχή, τις
αυξανόμενες στατιστικά υπηρεσιακές ανάγκες, τις απαιτήσεις κάλυψης των συνεχώς
διευρυμένων κοινωνικών αναγκών, των ορεινών όγκων και των ειδών των δασικών
περιοχών, των βιομηχανικών περιοχών και όποιων ειδικών συνθηκών ανά περιοχή
επικρατούν. Είμαστε αντίθετοι με την κατάργηση οποιασδήποτε Υπηρεσίας ή
Κλιμακίου, εκτός των περιπτώσεων πιθανών συγχωνεύσεων ορισμένων Κλιμακίων
με παράλληλη αναβάθμισή τους, με τις οποίες θα αποδεικνύεται ότι εξασφαλίζεται
η ίδια επάρκεια πυροπροστασίας των τομέων ευθύνης των Κλιμακίων που θα
συγχωνευθούν. Τονίζουμε ότι από ιδρύσεως του Π.Σ. ουδέποτε επιχειρήθηκε
Αναδιοργάνωση αυτού, ούτε μετά το 1998 (νόμος 2612/98) έτος μεταφοράς της
δασοπυρόσβεσης στο Π.Σ. επήλθαν ριζικές αλλαγές στον τρόπο οργάνωσης και
λειτουργίας των Υπηρεσιών. Εκτιμούμε ότι απαιτείται αύξηση της οργανικής
δύναμης του Σώματος στο βαθμό που θα καλύπτονται πλήρως οι ανάγκες των υπαρχόντων
και υπό ίδρυση Π.Υ. και Π.Κ., ο επιχειρησιακός σχεδιασμός και οι κανόνες
ασφαλών επεμβάσεων με ικανό αριθμό υπαλλήλων ανά βάρδια (πλήρη επάνδρωση εξόδων
επέμβασης) σύμφωνα με το άρθρο 37 του Π.Δ.210/1992, καθώς και οι ανάγκες των
υπαλλήλων για χρήση αδειών και ημερήσιων αναπαύσεων.
·
ØΕπί του άρθρου 68 και συγκεκριμένα για τις παραγράφους 1α
και 1β
που
αναφέρονται στους Κλάδους και το Επιτελείο του Π.Σ., η επαναφορά των δύο
Υπαρχηγών μας δημιουργεί εύλογα ερωτήματα. Γιατί στα πλαίσια του
εκσυγχρονισμού,
επαναφέρονται δομές και θεσμοί του παρελθόντος που δοκιμάστηκαν, απέτυχαν και
καταργήθηκαν το 2006; Εκτίμησή μας είναι ότι το εγχείρημα αυτό είναι
πισωγύρισμα.
·
ØΕπί του άρθρου 68 στην παράγραφο 3 έπρεπε να προβλεφθεί η
Διεύθυνση
Υγείας και Ασφάλειας.
·
ØΕπί του άρθρου 70 και συγκεκριμένα στην παράγραφο 11, 1β,
από τον
αριθμό των
εισακτέων που καθορίζεται για τη Σχολή Ανθυποπυραγών ποσοστό 50% (και όχι 15%)
να προέρχεται υποχρεωτικά από Πυροσβέστες, Υπαρχιπυροσβέστες, Αρχιπυροβέστες
και Πυρονόμους, ηλικίας μέχρι 35 ετών με εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 73,
74 και 75 του Π.Δ.174/1983, όπως ισχύουν, πριν από την συμμετοχή τους στο
σύστημα των απολυτηρίων εξετάσεων σε εθνικό επίπεδο.
·
ØΕπί του άρθρου 70 και κατά την εφαρμογή των παραγράφων 12α
και
12β,
εκτιμούμε ότι θα δημιουργηθεί ένα κενό διάστημα στις προσλήψεις τουλάχιστον 3
ετών χωρίς να γίνεται κάποια πρόβλεψη.
·
ØΕπί του άρθρου 70 προτείνεται η κατάργηση της παραγράφου 17.
Πάγια θέση
της Ομοσπονδίας μας είναι η σταδιακή ίδρυση παραρτημάτων Πυροσβεστικής
Ακαδημίας σε όλες τις έδρες των Περιφερειακών Διοικήσεων του Π.Σ. Η εισαγωγή
των Πυροσβεστών στα τμήματα των Δοκίμων Αρχιπυροσβεστών να γίνεται άνευ
εξετάσεων ανά σειρές και έτη, ενώ η διάρκεια φοίτησης δεν πρέπει να ξεπερνά
τους 6 μήνες και να μπορεί να πραγματοποιηθεί σε 2 περιόδους στα εκάστοτε
παραρτήματα στις έδρες των Περιφερειών. Η εισαγωγή των Πυροσβεστών στη Σχολή
Αρχιπυροσβεστών θα
γίνεται μετά
την μονιμοποίησή τους και σε χρονικό διάστημα που δεν θα ξεπερνά τα 5 έτη.
·
ØΕπί του άρθρου 70 και συγκεκριμένα στην παράγραφο 18 ο
βαθμός
του
Επιπυραγού να αντικατασταθεί με το βαθμό του Πυράρχου.
·
ØΕπί του άρθρου 71 περί της σύστασης Διεύθυνσης Επιθεώρησης
και
Ελέγχου
Πυροσβεστικού Σώματος (Δ.Ε.Ε.Π.Σ.), δεν κατανοούμε την αναγκαιότητα
σύστασης αυτής ενώ καταθέτουμε τις επιφυλάξεις μας σχετικά με την ίδρυσή της
γιατί ελλοχεύει ο κίνδυνος για τρομοκράτηση και ένταση των πειθαρχικών ελέγχων,
καθώς όπως αναφέρεται στην παράγραφο 2 έχει ως αποστολή τη διερεύνηση,
εξιχνίαση και δίωξη των εγκλημάτων που διαπράττει ή στα οποία συμμετέχει το
Πυροσβεστικό Προσωπικό όλων των βαθμίδων ανά την επικράτεια και με ότι αυτό
συνεπάγεται.
·
ØΕπί του ιδίου άρθρου 71 να παραληφθεί εντελώς η παράγραφος
δ.
·
ØΕπί του άρθρου 75 θα έπρεπε να γίνεται αναφορά για αύξηση
της
οργανικής
δύναμης του Π.Σ. σε συνδυασμό με τα προτεινόμενα αναγραφόμενα της
παραγράφου 9 του άρθρου 67.
·
ØΕπί του άρθρου 84 που αφορά την Υγειονομική Υπηρεσία του
Πυροσβεστικού
Σώματος (ΥΓ.Υ.Π.Σ.), εκτίμησή μας είναι ότι πρέπει να αποτελέσει μεγαλύτερης επεξεργασίας
και περαιτέρω διεύρυνσης και συζήτησης με τους εμπλεκόμενους φορείς σχετικά με
την μεταστέγαση των τρόπων λειτουργίας και την εν γένει διεξαγωγή της
Υγειονομικής Υπηρεσίας αλλά και την υγειονομική περίθαλψη, νοσηλευτική
υποστήριξη και φροντίδα του Πυροσβεστικού Προσωπικού. Η ΥΓ.Υ.Π.Σ. θα πρέπει να
μεριμνήσει για τη
δημιουργία
προγράμματος πρόληψης και διάγνωσης υγειονομικών εξετάσεων για τους
Πυροσβεστικούς Υπαλλήλους σε ετήσια βάση.
·
ØΕπί του άρθρου 89 που αναφέρεται στο τμήμα Υγείας και
Ασφάλειας
προτείνεται
από Τμήμα να γίνει Διεύθυνση.
Κατόπιν όλων των ανωτέρω συγκεκριμένων
επισημάνσεων και προτάσεων που καταθέτουμε, αλλά και συγκεκριμένων διαπιστώσεων
πάνω σε σημαντικά ζητήματα που θα πρέπει άμεσα να ρυθμιστούν, θεωρούμε ότι για
να υπάρξει Αναδιοργάνωση – Αναδιάρθρωση του Π.Σ. σε σωστή και δίκαια
βάση, θα πρέπει αυτή να στηριχθεί σε μια εμπεριστατωμένη μελέτη, η οποία θα
σταθμίζει όλα τα αντικειμενικά στοιχεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη στη νέα
δομή των Υπηρεσιών και Κλιμακίων του Π.Σ. όπως :
·
Χιλιομετρικές
αποστάσεις μεταξύ Υπηρεσιών και Κλιμακίων.
·
Αριθμός
αστικών συμβάντων.
·
Αριθμός
δασικών πυρκαγιών από την ανάληψη της δασοπυρόσβεσης και μετά.
·
Ζώνες
επικινδυνότητας και ύπαρξη δασικών όγκων και δικτύων αλλά και όποιες ιδιαιτερότητες
κάθε περιοχής.
·
Εκτίμηση
κινδύνου για ακραία συμβάντα μεγάλου εύρους περιοδικότητας.
·
Πληθυσμιακή
κάλυψη στην οποία να λαμβάνεται υπόψη και η τουριστική περίοδος.
Τονίζουμε ότι το ζήτημα της Αναδιοργάνωσης του Π.Σ. η πολιτεία οφείλει να το
αντιμετωπίσει με τη δέουσα προσοχή και σοβαρότητα λαμβάνοντας συνολικά υπόψη
όλα τα παραπάνω και όχι αποσπασματικά και για λόγους εντυπωσιασμού και μόνο να
οδηγηθεί στο κλείσιμο κάποιων Υπηρεσιών και Κλιμακίων με σκοπό την εξοικονόμηση
κάποιων λίγων συγκριτικά χιλιάδων ευρώ. Μόνο έτσι θα δημιουργήσουμε ένα
σύγχρονο και με μέλλον Π.Σ. που θα ανταποκρίνεται στις αυξημένες ανάγκες των
καιρών και θα εμπεδώνει το αίσθημα ασφάλειας και πυρασφάλειας στον Έλληνα
Πολίτη.
Με τιμή
Για το Δ.Σ.
της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.
Ο
ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΑΘΑΝΑΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Δημοσίευση σχολίου
κάνε το δικό σου σχόλιο