0

 Η επιβολή των μνημονιακών πολιτικών που έχουν αποδυναμώσει δραματικά τον κοινωνικό ιστό της χώρας και έχουν ισοπεδώσει οικονομικά μεγάλη μερίδα συμπολιτών μας, πλήττουν βάναυσα και τον εργασιακό μας χώρο παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις που είχαν εκφραστεί κατά κόρον στο πρόσφατο παρελθόν. Κεκτημένα που αποκτήθηκαν με το πέρασμα πολλών ετών και διαρκών αγώνων, χάνονται στο όνομα της διάσωσης της χώρας από τους διεθνείς τοκογλύφους.
     Χρέος όλων μας, η συνεχής προσπάθεια διαφύλαξης των θεσμοθετημένων εργασιακών μας δικαιωμάτων και η σταθερή επιδίωξη αποκατάστασης των οικονομικών απωλειών που έχουμε υποστεί τα τελευταία χρόνια. Είναι προφανές ότι δεν υπάρχουν άλλες αντοχές για νέες περικοπές στο ήδη πενιχρό εισόδημά μας.
     Όλα αυτά απαιτούν την εγρήγορση και την επαγρύπνηση του συνδικαλιστικού μας οργάνου, το οποίο με τις σταθερές και εμπεριστατωμένες θέσεις και προτάσεις που διαθέτει, θα αποτελέσει ανάχωμα σε κάθε νέα προσπάθεια οικονομικής κατά κύριο λόγο αλλά και εργασιακής μας υποβάθμισης και εν τέλει κοινωνικής μας απαξίωσης.     

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
A. ΘΕΣΜΙΚΑ
ü   Θεσμοθέτηση Προεδρικού Διατάγματος για τη βαθμολογική εξέλιξη
των Πυροσβεστών – Αρχιπυροσβεστών – Πυρονόμων με σκοπό την αναβάθμιση και καλύτερη αξιοποίησή τους. Είμαστε το μόνο Ένστολο Σώμα που δεν έχουμε βαθμολόγιο με αποτέλεσμα να υπολειπόμαστε οικονομικά και βαθμολογικά από τους ομοιοβάθμους  των άλλων Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων. Έχουμε καταθέσει ολοκληρωμένο σχέδιο Π.Δ.

ü  Κατάργηση των παραγράφων 1 & 2 του άρθρου 15 Ν.3938/2011.
Η καθιέρωση πρόσληψης Πυροσβεστών 5ετούς υποχρέωσης με ταυτόχρονη μείωση των  οργανικών θέσεων των μονίμων Πυροσβεστών (καταργώντας επί της ουσίας την δυνατότητα πρόσληψης μόνιμων Πυροσβεστών) θα έχει ως αποτέλεσμα την πλήρη υποβάθμιση του Πυροσβεστικού Σώματος με ότι αυτό συνεπάγεται στο έργο του την αποτελεσματικότητά του και την προσφορά του στην κοινωνία. Το Πυροσβεστικό Σώμα έχει ανάγκη από μόνιμο προσωπικό, από επαγγελματίες Πυροσβέστες  και όχι από προσωπικό 5ετούς υποχρέωσης (συμβασιούχους).

ü  Άμεση κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων με την πρόσληψη
4.000 μόνιμων Πυροσβεστών και  αύξηση της οργανικής δύναμης του Σώματος. Οι προσλήψεις να γίνονται δια μέσω των πανελληνίων εξετάσεων και μέχρι να εφαρμοσθεί αυτό, να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που να προβλέπει υποχρεωτική πρόσληψη 500 Πυροσβεστών κάθε χρόνο.

ü  Αναδιοργάνωση – αναβάθμιση του Πυρ/κού Σώματος με πλήρη ενσωμάτωση της πρότασής μας, στην οποία προβλέπεται η αναμόρφωση της εκπαίδευσης του προσωπικού μας, η αναβάθμιση της υλικοτεχνικής και κτιριακής υποδομής, η αύξηση των οργανικών θέσεων του πυροσβεστικού προσωπικού, η δημιουργία πεδίων ασκήσεων καθώς και η καθιέρωση ειδικοτήτων με παράλληλο διαχωρισμό Επιχειρησιακού και Διοικητικού Τομέα. Επίσης προβλέπεται ο άμεσος εκσυγχρονισμός - εκδημοκρατισμός του εσωτερικού κανονισμού υπηρεσίας και εναρμόνιση του με τις διατάξεις που ισχύουν στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα σε θέματα όπως των αδειών του προσωπικού αλλά και του πειθαρχικού δικαίου που το διέπει.

ü  Κατάργηση άρθρων και διατάξεων του Ν.3013/2002 (περί Πολιτικής
Προστασίας), που πλήττουν και υποβαθμίζουν την επιχειρησιακή αρμοδιότητα του Πυρ/κού Σώματος. Καμία υποβάθμιση του Πυρ/κού Σώματος. Το Πυρ/κό Σώμα θα πρέπει να παραμείνει αυτόνομο και ενιαίο με σημείο αναφοράς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.

ü  Θεσμοθέτηση του δασικού επιδόματος και χορήγηση αυτού

ü  Άμεση επαναπροώθηση του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για
την ενεργοποίηση των Ν.1568/85 & Ν.3144/2003 περί Υγιεινής και Ασφάλειας. Είναι υποχρέωση της πολιτείας να προστατεύει τη ζωή και την υγεία των Πυροσβεστών. Είναι πολύ μικρό το ποσό των 300,00 χιλιάδων ευρώ που απαιτείται  να διατεθεί μέσα σε μία πενταετία, με σκοπό την στοιχειώδη προστασία των Πυροσβεστών.

ü  Άμεση προώθηση στη Βουλή διάταξης νόμου,  για την αναγνώριση
του επαγγέλματός μας ως επικίνδυνου και ανθυγιεινού.
  
ü  Σύσταση επιτροπής για την διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου (Π.Δ.
που θα αφορά τις μεταθέσεις Πυροσβεστών – Κανονισμός Μεταθέσεων) αφού προηγουμένως έχει διαμορφωθεί το θεσμικό πλαίσιο για την  Αναδιοργάνωση του Σώματος. Το προωθούμενο Προεδρικό Διάταγμα από την ηγεσία του Σώματος δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του Πυρ/κού Προσωπικού, διότι αφενός μεν εμπεριέχει διατάξεις αντισυνταγματικές, αντιφατικές και ασαφείς και αφετέρου δε, θα δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά που  θα επιλύσει. Δυστυχώς για άλλη μία φορά δεν ελήφθη υπόψη το σχέδιο Π.Δ. που είχαμε καταθέσει τόσο στην πολιτική όσο και στην φυσική ηγεσία του Σώματος .

ü  Άμεση αναμόρφωση του Προεδρικού Διατάγματος 305/1992 περί
κρίσεων και προαγωγών των Αξιωματικών, όπου θα διασφαλίζεται η αξιοκρατία και η αντικειμενικότητα της υπηρεσιακής τους εξέλιξης.

ü  Άμεση προώθηση Προεδρικού Διατάγματος για την παροχή
διευκολύνσεων και αδειών για τους  γονείς εργαζόμενους στο Πυροσβεστικό Σώμα, όπως αυτό προβλέπεται από το δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα.

ü  Να υπάρξει μέριμνα από το Υπουργείο για τη δημιουργία παιδικών
κατασκηνώσεων και για τα παιδιά των Πυροσβεστών, όπως άλλωστε αυτό προβλέπεται από το Νόμο 3511/2006.

Β. ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ:

ü  Εφαρμογή πενθημέρου, τήρηση ωραρίου εργασίας (37,5 ωρών)
     Εβδομαδιαίως,  όχι 40ώρου και πέραν αυτών πραγματική αμοιβή για την  υπερωριακή μας απασχόληση.
  
ü   Μη εφαρμογή  παράτυπων και πολλές φορές παράνομων επιφυλακών
και πρόσθετων υπηρεσιών, γιατί η καταπόνηση των Πυροσβεστών εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για τη ζωή τους, την υγεία τους και την πυρασφάλεια της χώρας (ειδικότερα κατά την αντιπυρική περίοδο).

Γ. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ:

 Κατάργηση άρθρων και διατάξεων του Νόμου 3865/2010 «Μεταρρύθμιση Συνταξιοδοτικού Συστήματος του Δημοσίου και συναφείς διατάξεις» που επιβάλλουν  10 χρόνια επιπλέον υποχρεωτικής εργασίας στους Πυροσβέστες, αγνοώντας ότι αφενός μεν το επάγγελμα είναι επικίνδυνο και ανθυγιεινό και αφετέρου δε  δεν εργάζονται πενθήμερο αλλά υποχρεωτικά 6ήμερο.

ü  Διατήρηση των υπαρχόντων  ορίων ηλικίας και για τους Πυροσβέστες
που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μετά το 2015 λόγω της επικινδυνότητας και ανθυγιεινότητας τους επαγγέλματός μας.

ü  Επέκταση της μάχιμης 5ετίας αζημίως για όλο το πυρ/κό προσωπικό
προς συμπλήρωση του συντάξιμου χρόνου καθόσον είναι πραγματική και όχι πλασματική υπηρεσία (οι Πυροσβέστες εργάζονται 6 ημέρες την εβδομάδα).

ü  Διατήρηση της 25ετίας ως θεμελιώδες συνταξιοδοτικό δικαίωμα και
για τους Πυροσβέστες που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μετά το 2015.

ü  Καμία αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού της σύνταξης. Ο νέος
υπολογισμός (του συνόλου του εργασιακού βίου) είναι ισοπεδωτικός για το ένστολο προσωπικό της χώρας λόγω του επιδοματικού μισθολογίου που τους έχουν επιβάλλει διαχρονικά οι Κυβερνήσεις.

ü  Ένταξη των γενικών επιδομάτων στις συντάξιμες αποδοχές, δίχως
αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της σύνταξης.

ü  Διατήρηση χωρίς συγχώνευση και ενοποίηση των  ταμείων μας
(επικουρικό και αρωγής). Η διαχείριση των περιουσιακών τους στοιχείων δεν μπορεί να γίνεται χωρίς την συναίνεση των ίδιων των ασφαλισμένων από τη στιγμή μάλιστα που τα ταμεία μας δεν διαθέτουν κοινωνικούς πόρους,  είναι ανταποδοτικά και οι εισφορές τους προέρχονται από κρατήσεις αποκλειστικά των Πυροσβεστών.

ü  Κατοχύρωση του δημόσιου κοινωνικού χαρακτήρα της
ασφάλισής μας και να μη μετατραπεί από κοινωνική σε επαγγελματική με ευθύνη και προτροπή της πολιτείας.

ü  Άμεση οικονομική στήριξη των ταμείων (Μ.Τ.Π.Υ. – Τ.Π.Δ.Υ.)  γιατί τα
ελλείμματα που έχουν (2 δις ευρώ και πλέον) προέρχονται από τα οφειλόμενα της γενικής κυβέρνησης προς αυτά. Η άμεση επιστροφή των χρημάτων αυτών είναι επιβεβλημένη, γιατί σε κάθε άλλη περίπτωση η κατάρρευσή τους είναι δεδομένη.

ü  Να μην υπάρξει καμία νέα μείωση των επικουρικών ταμείων και του
εφάπαξ.

ü  Αναβάθμιση της υγειονομικής μας περίθαλψης και στήριξη του ΕΟΠΥΥ
στα ταμειακά προβλήματα που αντιμετωπίζει. Η απειλή των γιατρών και φαρμακοποιών για άμεση καταγγελία των συμβάσεων (με ευθύνη της πολιτείας) είναι προ των πυλών με κίνδυνο οι Πυροσβέστες να μείνουν ακάλυπτοι από ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

ü  Η στρατιωτική θητεία να αναγνωρίζεται άνευ πληρωμής.

ü  Τροποποίηση της παραγράφου 16 του άρθρου 15, Ν.3938/2011 για
υποχρεωτική και όχι προαιρετική ασφάλιση των Πυροσβεστών πενταετούς υποχρέωσης στα Ταμεία επικουρικής ασφάλισης και Πρόνοιας, αφού καταργείται η δυνατότητα πλέον πρόσληψης μονίμων πυροσβεστών με ότι αυτό συνεπάγεται για την βιωσιμότητα των Ταμείων αυτών.

Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ:

Τα οικονομικά αντιλαϊκά μέτρα που επιβάλλονται και που συνεχίζουν να λαμβάνονται  μας πλήττουν κατάφορα, γιατί έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά διαχρονικών πολιτικών που εφαρμόστηκαν και που κρατούσαν τις αποδοχές μας καθηλωμένες, με ένα απαράδεκτο επιδοματικό μισθολόγιο με μηδενικές ετήσιες αυξήσεις, με αποτέλεσμα να φτάσουμε σήμερα να μετράμε μεγάλες χρηματικές απώλειες.
Εάν συμπεριληφθεί στις περαιτέρω περικοπές που μας επιβλήθηκαν πρόσφατα και η μη χορήγηση του δασικού επιδόματος που μας χορηγούνταν μέχρι το 2009 (1.500 ευρώ), ως ελάχιστη αμοιβή για την υπερεργασία μας κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, γίνεται αντιληπτό ότι οι απώλειες των αποδοχών μας κυμαίνονται σήμερα απο 5.000 έως 7.000 χιλ. ευρώ ετησίως. Η ανάγκη αποκατάστασης του χαμένου εισοδήματός μας, αποτελεί θέμα επιβίωσης για εμάς. Αυτό επιβάλλεται να γίνει:

ü  Με ένα νέο μισθολόγιο, σύμφωνα με την επεξεργασμένη και
ρεαλιστική πρόταση που έχουμε καταθέσει και κινείται στην λογική ενσωμάτωσης επιδομάτων στον Βασικό Μισθό όπως επίσης και αναβάθμισή του, ενώ αυξάνει τους συντελεστές (συντελεστής 1 στον βαθμό του Πυροσβέστη). Αδιαπραγμάτευτα για εμάς, η διατήρηση των μισθολογικών προαγωγών, η διατήρηση του επιδόματος χρόνου υπηρεσίας όπως επίσης και η θέσπιση επιδόματος για την επικινδυνότητα και ανθυγιεινότητα της εργασίας  μας.

ü  Με επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.

ü  Με την εφαρμογή πενθημέρου,  τήρηση του  ωραρίου  εργασίας   
(37,5 ωρών) εβδομαδιαίως (και όχι 40ώρου) και πέραν αυτών πραγματική αμοιβή για την υπερωριακή απασχόληση.

ü  Με πραγματική αμοιβή για την προσφερόμενη εργασία  κατά την
διάρκεια της νύχτας  σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία ( 1/150 του κάθε μισθολογικού κλιμακίου).

ü  Με τη θεσμοθέτηση επιδόματος παραμεθόριων και προβληματικών
περιοχών.

ü  Άπαξ αποζημίωση των πρόσθετων υπηρεσιών (ρεπό), τα οποία
δεν μπορούν να χορηγήσουν οι Υπηρεσίες λόγω έλλειψης προσωπικού.
Ε. ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ:
ü  Καθορισμός νέας κλίμακας με πρόσθετα κλιμάκια
ü  Τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας.

Δημοσίευση σχολίου

κάνε το δικό σου σχόλιο

 
Top