Τις δύο λύσεις που ετοιμάζει το υπουργείο Εσωτερικών για τους συμβασιούχους περιγράφει σε συνέντευξη του στην εφημερίδα «F&M Voice» ο υπ. Εσωτερικών, Πάνος Σκουρλέτη. Συγκρεκριμένα, ο κ. Σκουρλέτης:
-Για τους συμβασιούχους καθαριότητας παραδέχεται εμμέσως πλην σαφώς ότι πρόκειται να απολυθούν, επαναλαμβάνοντας ότι “σκοπεύουμε να προκηρύξουμε θέσεις μόνιμης απασχόλησης μέσω ΑΣΕΠ”. Πρόκειται, προφανώς, για τις 2.500 θέσεις που έχει προαναγγείλει, οι οποίες, σύμφωνα με πηγές του ΥΠΕΣ, μπορούν να αυξηθούν, αλλά φαίνεται ότι, τουλάχιστον προς το παρόν έχουν δυσκολίες στο να προχωρήσουν λόγω του κανόνα 1 προς 4.
-Για άλλους συμβασιούχους που ερργάζονται πολλά χρονια στο Δημόσιο (Βοήθεια στο Σπίτ, ΚΗΦΗ κλπ) επαναλαμβάνει ότι η κυβέρνηση ετοιμάζει μία οριστική λύση: “Αφού καταλήξουμε σε κάποια σαφή κριτήρια, θα πρέπει να πιστοποιήσουμε την πραγματική εργασιακή τους σχέση. Η λύση που επεξεργαζόμαστε θα είναι συμβατή με το Σύνταγμα, αλλά και με την Ευρωπαϊκή Οδηγία, που απαγορεύει την κατάχρηση της σύμβασης”, λέει χαρακτηριστικά.
Αναλυτικά η συνέντευξη του υπουργού Εσωτερικών Πάνου Σκουρλέτη:
Μπορείτε να μας δώσετε ορισμένα στοιχεία από τη μεθοδολογία που θα ακολουθήσετε για τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων; Με ποιον ακριβώς τρόπο θα ξεπεραστούν τα νομικά και συνταγματικά εμπόδια; Ποιες κατηγορίες συμβασιούχων θα υπαχθούν στη ρύθμιση;
Το ερώτημά σας είναι εξαιρετικά επίκαιρο, μετά την τελευταία απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Να διευκρινίσουμε, όμως, πως άλλη είναι η περίπτωση των συμβασιούχων καθαριότητας οκτάμηνης διάρκειας -σε αυτούς αναφέρεται το Ελεγκτικό Συνέδριο- και άλλες οι περιπτώσεις των χιλιάδων συμβασιούχων, οι οποίοι επί χρόνια απασχολούνται στις ίδιες θέσεις, μέσα από συνεχώς ανανεούμενες συμβάσεις. Για μεν τους πρώτους, σκοπεύουμε να προκηρύξουμε θέσεις μόνιμης απασχόλησης μέσω ΑΣΕΠ. Όσον αφορά τις άλλες περιπτώσεις, αφού καταλήξουμε σε κάποια σαφή κριτήρια, θα πρέπει να πιστοποιήσουμε την πραγματική εργασιακή τους σχέση. Η λύση που επεξεργαζόμαστε θα είναι συμβατή με το Σύνταγμα, αλλά και με την Ευρωπαϊκή Οδηγία, που απαγορεύει την κατάχρηση της σύμβασης.
Απλή αναλογική στις εθνικές κάλπες και σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Τι θα αλλάξει και σε ποιο βαθμό;
Όσον αφορά τις εθνικές εκλογές, ο νόμος είναι γνωστός και θα εφαρμοσθεί από τις μεθεπόμενες εκλογές, σε αντίθεση με τις αυτοδιοικητικές εκλογές, στις οποίες προβλέπεται, εφόσον ψηφισθεί, να εφαρμοσθεί στις επόμενες. Αν και δεν έχει πάρει την τελική της μορφή η πρόταση νόμου, το βασικό της στοιχείο είναι ότι τα δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια θα εκλέγονται από την πρώτη Κυριακή με βάση τη πραγματική δύναμη της κάθε παράταξης. Η καθιέρωση της απλής αναλογικής θα ωθήσει σε νέες συνθέσεις και συνεργασίες. Η Αυτοδιοίκηση προσφέρεται για τέτοιου είδους συνεργασίες. Άλλωστε, το επιβάλλει και το διευκολύνει η τοπική διάσταση των προβλημάτων.
Θα πρέπει η κυβέρνηση να επιδιώξει στρατηγικές συνεργασίες με άλλους πολιτικούς χώρους; Κι αν ναι, με ποιους;
Οι συνεργασίες, για να είναι φερέγγυες, πρέπει να βασίζονται σε προγραμματικές συγκλήσεις. Οι στρατηγικές συγκλήσεις είναι κάτι ακόμη πιο βαθύ, προϋποθέτουν μεγαλύτερες συμπτώσεις. Προφανώς, η υπόθεση αυτή αφορά τους όμορους πολιτικά χώρους. Ναι, πρέπει ο ΣΥΡΙΖΑ να επιδιώκει στρατηγικές συνεργασίες, αν και δεν βλέπω για την ώρα να υπάρχουν οι προϋποθέσεις.
Επειδή χειριστήκατε για αρκετούς μήνες τα θέματα της ενέργειας, είστε ικανοποιημένος από τη συμφωνία με τους δανειστές για το «ενεργειακό πακέτο»; Υπήρχαν περιθώρια για καλύτερα αποτελέσματα στη διαπραγμάτευση;
Νομίζω πως μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της κυβέρνησης είναι ότι κατόρθωσε να εξασφαλίσει τον δημόσιο χαρακτήρα των δικτύων της χώρας, του ΑΔΜΗΕ. Γνωρίζω, επίσης, πως οι δανειστές, στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης, άνοιξαν ζητήματα, τα οποία οι ίδιοι είχαν συμφωνήσει πως είχαν κλείσει στην πρώτη αξιολόγηση. Δεν ξέρω αν η συμφωνία θα μπορούσε τελικά να ήταν καλύτερη, το σίγουρο είναι πως θα έπρεπε να ήταν καλύτερη.
Οι πολιτικοί σας αντίπαλοι σάς κατηγορούν ότι οδηγήσατε τη ΔΕΗ σε δεινή οικονομική θέση. Οι υποχρεώσεις που απορρέουν από τη συμφωνία με τους Θεσμούς, πάντως, θα λέγαμε ότι «κονταίνουν» ακόμη περισσότερο την επιχείρηση, εφόσον το 40% των λιγνιτών θα πρέπει να μεταβιβαστεί. Πού πιστεύετε ότι μπορεί να οδηγήσουν οι αποκρατικοποιήσεις στον ενεργειακό τομέα;
Οι πολιτικοί μας αντίπαλοι είναι σίγουρο πως έχουν μεγάλο θράσος. Είναι αυτοί που απαξίωσαν τη ΔΕΗ τα προηγούμενα χρόνια, τη φόρτωσαν με πέντε δισ. ευρώ δάνεια, όπως ακριβώς έκαναν με τη χώρα, που τη χρεοκόπησαν. Αλήθεια, που πήγαν αυτά τα χρήματα; Γιατί δεν προχώρησε η διασύνδεση της Κρήτης; Γιατί δεν αναπτύχθηκε η «ΔΕΗ Ανανεώσιμες»; Το μόνο που ξέρανε, είναι να τρώνε με δέκα μασέλες. Η δε πρότασή τους για τη λεγόμενη «μικρή ΔΕΗ» συνιστούσε την απόλυτη απαξίωση και περιθωριοποίηση της ΔΕΗ. Ακόμη και τώρα, που εφαρμόστηκε με επιτυχημένο τρόπο το σχέδιο του ΑΔΜΗΕ, εισηγούνται την ιδιωτικοποίησή του. Είναι απόλυτα ιδεοληπτικοί και δογματικοί. Το σχέδιο που είχαμε διατυπώσει εναλλακτικά προς τις ιδιωτικοποιήσεις ήταν αυτό των συμπράξεων. Το μέλλον θα δείξει, ποιος είχε δίκιο.
Κατά τη θητεία σας στο υπουργείο Ενέργειας, είχατε επισημάνει πολλές φορές την ανάγκη ενός ενεργειακού σχεδιασμού, ο οποίος ακόμη δεν υπάρχει. Γιατί δεν προλάβατε να τον ολοκληρώσετε;
Στοιχεία ενός εθνικού σχεδιασμού είχαν διαμορφωθεί, όπως οι στόχοι για τη διείσδυση των ΑΠΕ στο εθνικό ενεργειακό μείγμα. Επίσης το θεσμικό πλαίσιο για την «αγορά στόχο» (target model), το νέο πλαίσιο λειτουργίας των ΑΠΕ, η προώθηση της διασύνδεσης των νησιών μας. Η δουλειά αυτή ολοκληρώνεται από τη σημερινή ηγεσία του υπουργείου.
ΠΗΓΗ
Δημοσίευση σχολίου
κάνε το δικό σου σχόλιο