0

Θα μπορούσε να είναι και η εικόνα μιας πολεμικής αναμέτρησης, αλλά ευτυχώς για την ώρα αφορά "μόνο" την καταστροφή ενός βασικού τομέα που έχει να κάνει με την ποιότητα ζωής των πολιτών αυτής της χώρας, αλλά ταυτόχρονα είναι και μια κρίσιμη οικονομική παράμετρος ευημερίας: Την καταστροφή του δασικού πλούτου, σε μια 100% ανοχύρωτη χώρα στους κάθε είδους εμπρηστές ντόπιους ή ξένους πράκτορες, ανεύθυνους πολίτες ή απλά από τα ατυχήματα που ελλοχεύουν να σπείρουν τον πύρινο όλεθρο.
Ο τομέας της εναέριας πυροσβεσης και η πολιτική μη προμηθειών σύγχρονων και αποτελεσματικών εναέριων μέσων έχει πολλές ομοιότητες με την κατάληξη των προμηθειών για την ασφάλεια της χώρας: Ενώ ο εχθρος είναι εδώ και είναι ισχυρός, κανείς δεν έκανε τίποτα για να αποτρέψει αυτό που βιώνουμε:
Συνεχείς "ήττες" που έχουν ως αποτέλεσμα την αποψίλωση του δασικού πλούτου.
Μερικά "αρχαία" CL-215, κάποια επίσης "κουρασμένα" λόγω της συνεχούς χρήσης και των ατυχημάτων CL-415 και ειδικα για εφέτος (ένα από τα τελευταία επονείδιστα "έργα" της τεευταία κυβέρνησης Παπανδρέου-Παπαδήμου) δεν υπάρχουν καν πυροσβεστικά ελικόπτερα που τις άλλες χρονιές "έβγαζαν το φίδι από την τρύπα".
Με την έναρξη της φετινής αντιπυρικής περιόδου από τα 13 απαρχαιωμένα πυροσβεστικά αεροσκάφη CL-215 είναι διαθέσιμα μόνο τα οκτώ! Ενώ από τα οκτώ πιο σύγχρονα πυροσβεστικά αεροσκάφη CL-415 διαθέσιμα είναι τα έξι. Τα υπόλοιπα επτά πυροσβεστικά αεροσκάφη βρίσκονται σε ετήσια συντήρηση, η οποία καθυστερεί λόγω έλλειψης υλικών συντήρησης (Κατάσταση NORS)!

Το ότι επιχειρούν να σβήσουν φωτιές με τα ... PZL που έχουν δυνατότητα κατάσβεσης ... σπίρτου, θεωρούμε ότι είναι απλά ... φόρος τιμής στον πρώην δικτάτορα της Πολωνίας Γιαρουζέλσκι, με την πίεση του οποίου το 1982 ο "φίλος" του Α.Παπανδρέου αγόρασε τα ψεκαστικα αυτά αεροσκάφη και τα μετέτρεψε σε ... πυροσβεστικά.
Τα πυροσβεστικά Beriev Be -200 που επρόκειτο να αγοραστούν το 2007 για να λύσουν οριστικά το πρόβλημα με την προσθήκη στο οπλοστάσιο των δυνάμεων αεροπυρόσβεσης του "πρωταθλητή" της κατηγορίας, όπως και η αντικατάσταση των απωλειών των CL-415 δεν ήρθαν ποτέ για ακατανόητους λόγους. Όπως αντίστοιχα για ακατανόητους λόγους έχουν πάψει οι επενδύσεις ασφαλείας εδώ και επτά χρόνια στις ΕΔ.
Και σαν να μην έφτανε αυτό το χάος, είχαμε και την εμπνευσμένη απόφαση (με άγνωστα κίνητρα...) της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη (Μ.Όθωνος) να ανατεθει στην ΝΑΤΟϊκή υπηρεσία (NAMSA) η διεξαγωγή του διαγωνισμού για τα μέσα αεροπυρόσβεεσης της φετινής περιόδου!

Το αποτέλεσμα: Επιλέχθηκε ... τουρκική εταιρεία για την μεγάλη κατηγορία των ελικοπτέρων με κάδο μέχρι 14 τόνουςΗ οποία βέβαια θα επιχειρούσε από τα ελληνικά πολεμικά αεροδρόμια! Χρειάστηκε η επέμβαση του ΓΕΕΘΑ και η επιστολή του ίδιου του υπουργού Εθνικής Άμυνας Φ.Φράγκου προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για να εξαιρεθει για εθνικούς λόγους η τουρκική εταιρεία, αλλά ακόμα δεν έχει κατακυρωθεί στον δεύτερο μειοδότη, το έργο και τα δάση στο μεταξύ καίγονται! 
Η έλλειψή των συγκεκριμένων εικοπτέρων φάνηκε με τον πιο ολέθριο τρόπο στις τελευταίες πυρκαγιές στην Κερατέα, όπου εσπευσμένα αναζητήθηκε η λύση των βαρέων μεταφορικών ελικοπτέρων τύπου CH-47 Chinook, των οποίων όμως η ώρα πτήσης κοστίζει πενταπλάσια από αυτή των ρωσικών ελικοπτέρων που χρησιμοποιούσε η ελληνική εταιρεία. 

Η διαδικασία της μίσθωσης ελικοπτέρων πυρόσβεσης βαρέως και μεσαίου τύπου ξεκίνησε το 1998 και σε γενικές γραμμές, αν εξαιρέσουμε την υπόθεση της υπερκοστολογημένης μίσθωσης των αμερικανικών ελικοπτέρων "Έρικσον" για την οποία έχουν ασκηθεί οινικές διώξεις, το σύστηα απέδιδε. 

Τα ελικόπτερα βαρέως τύπου έχουν αποκλειστεί, ενώ για τα ελικόπτερα μεσαίου τύπου, όπου παρόλο ότι έχει μειοδοτήσει η ελληνική εταιρεία που ανελάμβανε το έργο τα τελευταία 14 χρόνια, η ΝΑΜSΑ αρνείται να της το κατακυρώσει εξ αιτίας των ενστάσεων που έχει κάνει η τουρκική εταιρεία διαμαρτυρόμενη γιατί δεν εγκρίνεται το έργο που έχει πάρει!
Το Πυροσβεστικό Σώμα έχει ήδη κάνει διάβημα στη NAMSA, επισημαίνοντας την εγκληματική καθυστέρηση επικύρωσης του διαγωνισμού...  
Την ίδια στιγμή στην κατηγορία των μεσαίων ελικοπτέρων αναδείχθηκε μειοδότρια η ελληνική εταιρεία, αλλά και πάλι η ΝΑΜSA που σημειωτέον έχει υποδιοικητή Τούρκο, έδωσε τον διαγωνισμό σε μία ... καναδέζικη που είχε έρθει δεύτερη με νομικά τερτίπια. Η ελληνική έχει κάνει ένσταση, αλλά απλά η χώρα αυτή την στιγμή στερείται εναέριων μέσων και τα δάση, τα σπίτια, οι άνθρωποι, καίγονται.
Και κανείς δεν συγκινείται. Και γιατί να συγκινηθεί; Για τα πυροσβεστικά αεροσκάφη που δεν παραγγέλθηκαν "έχουν γίνει οικονομίες", για το σύστημα ενοικίασης των πυροσβεστικών ελικοπτέρων που λειτουργούσε άψογα τόσα χρόνια και εφέτος λόγω NAMSA "τινάχθηκε στον αέρα", οι υπεύθυνοι απλά δεν βρίσκονται πλέον ούτε καν στη Βουλή, οπότε από πoιον να ζητήσεις ευθύνες; Μήπως είναι καιρός να ξεκινήσει μια εισαγγελική έρευνα;
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δημοσίευση σχολίου

κάνε το δικό σου σχόλιο

 
Top