Η Πολεμική Αεροπορία πέτυχε το μεγάλο στοίχημα - Διαθέσιμα το 90% των Canadair
Κανείς δεν περίμενε πως το στοίχημα που μπήκε τον περασμένο Σεπτέμβρη θα είχε σήμερα ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα για την αεροπυρόσβεση από την πλευρά της ΠΑ. Την ώρα που τα πυροσβεστικά αεροσκάφη τύπου Canadair ψυχορραγούσαν με υπερβολικές ελλείψεις και όταν τα χρειάστηκε η Ελληνική πολιτεία στις φωτιές που είχαν ξεσπάσει κυρίως τα δυο τελευταία χρόνια, είχε φανεί το έντονο πρόβλημα που υπήρχε εδώ και δεκαετίες και που φώναζαν για όλα αυτά οι υπεύθυνοι συντήρησης και οι πιλότοι των αεροσκαφών. Η απόφαση ν’ αφαιρεθούν οι κινητήρες των αεροσκαφών και να σταλούν στο εξωτερικό σε περισσότερα από τρία διαφορετικά πιστοποιημένα εργοστάσια για πλήρη ανακατασκευή, έφερε τώρα το επιθυμητό αποτέλεσμα κι αυτό μπορεί να πιστωθεί στον ίδιο τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας μιας και αντιλαμβανόμενος την κατάσταση που επικρατούσε και τι επακόλουθα θα είχε αν περίμενε μόνο την πολύ σοβαρή δουλειά από τις Μοίρες Συντήρησης Αεροσκαφών και όχι μόνο απ εκεί. Υπό αυτό το πρίσμα, η Πολεμική Αεροπορία θα έχει στην φαρέτρα της αεροπυρόσβεσης συνολικά δεκατέσσερα CL-215 (τα παλαιά πλην αξιόπιστα αεροσκάφη) και CL-415. Μια επιπλέον αισιοδοξία εκφράζεται από επιτελείς των Μοιρών των πυροσβεστικών αεροσκαφών πως έως τα μέσα Αυγούστου τα «4άρια», δηλαδή τα νεότερα των αεροσκαφών αυτού του τύπου, θα βοηθήσουν πάρα πολύ κυρίως αν δεν βγάλουν βλάβες κατά τη διάρκεια πτήσεων. File Photo: Το κοκπιτ του Canadair φωτογραφία Πολεμική Αεροπορία Σημαντικό ρόλο θα παίξουν και δεκαεπτά PzL που κατά την περσινή αντιπυρική περίοδο έπαιξαν καθοριστικό ρόλο κατά την απουσία των Canadair. Στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας που συνομιλήσαμε, μας εξήγησαν πως τώρα φτάνουν στα υπόστεγα συντήρησης και οι τελευταίοι κινητήρες που είχαν σταλεί στο εξωτερικό κι αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να τοποθετηθούν από τους έμπειρους μηχανικούς της ΠΑ πάνω στα αεροσκάφη, να γίνουν στο έδαφος οι πρώτες δοκιμές των κινητήρων και στη συνέχεια να πετάξουν ώστε να πιστοποιηθεί η αξιοπιστία τους, πράγμα που μεταφράζεται σε περίπου 15 ώρες πτήσης μέχρι να αποδοθεί ένα αεροσκάφος ως «επιχειρησιακά έτοιμο» να ενταχθεί στο σύνολο της δύναμης των Canadair. Ετήσια συντήρηση Βέβαια περί τα τέλη Αυγούστου τουλάχιστον δυο από τα Canadair θα παραμείνουν στο έδαφος για τον απαραίτητο ετήσιο έλεγχο, ένα πράγμα που δεν θεωρείται αλλά είναι αναπόφευκτο καθώς οι ώρες πτήσης που θα συμπληρώσουν θα σταματήσει προσωρινά τη δράση τους από τη στιγμή που θα πρέπει να «ξεγυμνωθούν» ολοκληρωτικά στη Μοίρα Συντήρησης Αεροσκαφών να γίνουν όλοι εκείνοι οι έλεγχοι που απαιτούνται, να τοποθετηθούν νέα ανταλλακτικά και πολλά άλλα. Αυτό δεν είναι δυνατό να πάρει λίγες μέρες αλλά αρκετούς μήνες αν σκεφτεί κανείς πως το αεροπλάνο μετατρέπεται σε «κουφάρι» και από αυτή την κατάσταση ξεκινά βήμα βήμα κάθε απαραίτητος έλεγχος και εργασία για να τεθεί ξανά στη διάθεση της υπηρεσίας. Πάντως έως σήμερα ο καιρός έχει βοηθήσει σημαντικά και για να επιβεβαιωθεί αυτό το μεγάλο στοίχημα οι πτήσεις θα είναι εκείνες που θα δείξουν το αποτέλεσμα από τη στιγμή που τ’ αεροσκάφη δεν θα βγάλουν σημαντικές βλάβες. Ο κρατικός μηχανισμός δείχνει προς το παρόν φέτος να είναι έτοιμος για την αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων το οποίο όλοι απευχόμαστε καθώς οι πνεύμονες πρασίνου ανά την επικράτεια συνεχώς μειώνονται και με τα όσα σημειώνουν πηγές από την πυροσβεστική δεν πρέπει να ξεχνά κανείς πως το αεροπλάνο ή το ελικόπτερο θα περιορίσει ή θα καθυστερήσει σημαντικά ένα πύρινο μέτωπο, αυτή είναι η αποστολή του. Όμως τη φωτιά θα τη σβήσει ο άνθρωπος, αυτός που δίνει μάχη με τη μάνικα και το πυροσβεστικό όχημα στον οποίο όλοι οφείλουμε να υποκλιθούμε.
Δημοσίευση σχολίου
κάνε το δικό σου σχόλιο