Με μία απλή συνέντευξή του ο υφυπουργός Παιδείας κατάφερε να επισκιάσει και τον υπουργό, προκαλώντας με τις σκέψεις του για το μέλλον της εκπαίδευσης
Οταν ο «εκ γενετής αριστερός» – αν και βουλευτής των ΑΝΕΛ σήμερα – Κώστας Ζουράρις ανέλαβε υφυπουργός Παιδείας, από τους πρώτους που αντέδρασαν ήταν ο καθηγητής Αντώνης Λιάκος.
«Βάζεις έναν τέτοιο τύπο στο υπουργείο Παιδείας; Είμαστε καλά; Γρήγορα αποπομπή, πριν γίνει διεθνές θέμα» έγραψε (στο facebook) και το αιτιολόγησε υποστηρίζοντας ότι η παρουσία Ζουράρι στο υπουργείο είναι ασύμμετρη με τις υποθέσεις που θα του δώσουν να χειριστεί. «Συμβολικά επισκιάζει και τον υπουργό» εξήγησε.
Αυτό ακριβώς έκανε χθες ο Ζουράρις: χωρίς καμιά ιδιαίτερη προσπάθεια, χωρίς να το επιζητήσει καν, επισκίασε τον Κώστα Γαβρόγλου, παρότι ο τελευταίος είχε συναντηθεί προχθές με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και είχε επιτύχει συμβιβασμό με τους θεσμούς για το θέμα των ιδιωτικών σχολείων. Πώς; Με μια απλή συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, τον North 98 και στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Γιατί ο Ζουράρις έχει τον τρόπο του να μιλάει για τα πιο απλά πράγματα με τον πιο παράξενο τρόπο και να συγκεντρώνει την προσοχή.
Ετσι, αφού επανέλαβε πως παραμένει κομμουνιστής, αριστερός και χριστιανός ορθόδοξος, τόνισε ότι, παρόλα αυτά, τάσσεται υπέρ της δημιουργίας όχι ενός αλλά πολλών τεμενών στην Ελλάδα ώστε να μπορούν να εκδηλώνουν τα θρησκευτικά τους αισθήματα οι πρόσφυγες που θα μείνουν στη χώρα. Και εκτίμησε ότι η Ελλάδα έχει 1.700% περισσότερους πρόσφυγες από την Τσεχία και τη Βουλγαρία.
Ο Αντώνης Λιάκος είχε βέβαια τους λόγους του που μίλησε για τον Ζουράρι. Οταν εκείνος είχε αναλάβει πρόεδρος του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, ο νυν υφυπουργός Παιδείας είχε ξεσπαθώσει εναντίον του, κατατάσσοντάς τον στους «βοσκηματώδεις της ασυνεχείας», δηλαδή στους επιστήμονες που υποστηρίζουν τη «βροντερή ηλιθιότητα, το σκωρ, τη βρωμώδη επιστημονολογικά άποψη της ασυνέχειας των Ελλήνων». Να όμως που ούτε μήνας δεν πέρασε από την υπουργοποίησή του και ο επίτιμος πρόεδρος του κόμματος Πυρίκαυστος Ελλάδα επιτελεί τη λειτουργία που του αναγνώρισε ο Λιάκος. Γιατί δεν μίλησε μόνο για πολλά τζαμιά χθες, αλλά και για πολλά αρχαία ελληνικά.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ. Οταν ρωτήθηκε για τη διδασκαλία τους, απάντησε πως η διδασκαλία της αρχαίας γλώσσας στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά για την ώρα είναι δύσκολη, ωστόσο εκείνο που επεξεργάζεται είναι πρόταση του καθηγητή Καζάζη που θα επιτρέψει – στη βάση εθελοντικής παρουσίας παιδιών της Α’ και Β’ Γυμνασίου και Λυκείου – να δημιουργηθούν τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας αρχαίων ελληνικών. Τι θα επιτευχθεί με αυτό; Σε μερικά χρόνια, κατά τον Ζουράρι, θα έχουμε μια βάση 100.000 ανθρώπων που μιλάνε και γράφουν την αρχαία ελληνική.
Τι θα κάνουμε με αυτούς δεν το διευκρίνισε, ξεκαθάρισε ωστόσο ότι τα ενισχυτικά μαθήματα δεν θα περιλαμβάνονται στην ύλη της υπόλοιπης διδακτικής διαδικασίας. Επιπλέον, ο υφυπουργός Παιδείας είπε ότι ήδη ασχολείται με την ανασύσταση των βιβλίων γλωσσικής διδασκαλίας του δημοτικού και του γυμνασίου. «Εχω ζητήσει από τους δασκάλους και τους καθηγητές να μου στείλουν τι δεν πήγε καλά στην προηγούμενη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση» είπε. Σχετικά με τις αρμοδιότητές του στο υπουργείο, είπε ότι θα αναλάβει «όλα τα ελληνικά σχολεία που βρίσκονται στον πλανήτη Γη», αλλά και το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας στη Θεσσαλονίκη, κάτι που θέλει πάρα πολύ.
Η ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ. Οι απόψεις του Ζουράρι για τους δανειστές και τους θεσμούς είναι γνωστές καιρό τώρα. Η φράση του για τους Γερμανούς που «μας έπρηξαν τα μέζεα του στεατοπυγικού μας υποσυστήματος», αν δεν μείνει στην ιστορία, σίγουρα συνοδεύει τις ατάκες πειράγματος σε πολλές παρέες. Ετσι δεν προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση πια όταν ο υφυπουργός μιας κυβέρνησης που αντιμετωπίζει μια διαπραγμάτευση σε εξέλιξη, μιλάει για τακτικές των δανειστών που πιέζουν στη διαπραγμάτευση γιατί θέλουν να γονατίσουν την Ελλάδα αφού δεν έχουν τηρήσει καμιά από τις δεσμεύσεις τους.
Στόχος, είπε, είναι να μας γονατίσουν, ζητούν λίμπρες αίματος. «Βουλώνουμε τρύπες τώρα, μπαλώνουμε όσο μπορούμε. Θα δούμε τι θα γίνει με την αξιολόγηση, εάν επιτέλους οι δανειστές τηρήσουν την υπογραφή τους και τα συμπεφωνημένα του περσινού Ιουλίου, τα οποία δεν τα έχουν τηρήσει από τότε που άρχισε η χρεοκοπία της χώρας», συνέχισε, σχολιάζοντας την έλλειψη κονδυλίων στον τομέα της Παιδείας. Ας θυμίσουμε εδώ ότι ούτε η υπόσχεση του Νίκου Φίλη για 20.000 μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών έχει γίνει ακόμα δεκτή, ούτε ο Κώστας Γαβρόγλου έχει αναφέρει ακόμα κάτι σχετικό.
«Κάθε φορά που συμφωνεί η Ψωροκώσταινα κάτι, την άλλη μέρα ζητούν και καινούργια (σ.σ. μέτρα), είναι σαν τον Σάιλοκ του Σαίξπηρ» τόνισε.
Οι νέες σχέσεις με την Εκκλησία και ο διάλογος με τους εκπαιδευτικούς
Σχετικά με τις σχέσεις της Εκκλησίας με τη νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, είπε ότι θεωρεί πως θα είναι πιο άνετες, ενώ για τη διαμάχη Φίλη - Ιερώνυμου εκτίμησε πως είχαν και οι δύο δίκιο αλλά και άδικο: ο Ιερώνυμος δεν έπρεπε να μιλήσει για τον Φίλη όπως αναφέρθηκε και ο Φίλης να επιμείνει στις προτάσεις για τον διαχωρισμό κράτους - Εκκλησίας, προτάσεις που είναι κοντά στις απόψεις του, εξήγησε. Και για τα Θρησκευτικά; Για το θέμα που «έφαγε» τον Φίλη; Τι λέει για τη διδασκαλία τους; Οτι συμφωνεί με τον καθηγητή Φιλοσοφίας και συγγραφέα Χρήστο Γιανναρά, ο οποίος έχει αναφέρει ότι το μάθημα των Θρησκευτικών δεν πρέπει να είναι κατηχητικό στα σχολεία.
«Κατήχηση κάνουν οι εκκλησίες, το μάθημα των Θρησκευτικών είναι αδιανόητο να μη διδάσκεται στα παιδιά, τόσο στα ελληνικά όσο και στα αλλόγλωσσα σχολεία. Πρέπει να διδάσκονται τη μεταφυσική που δημιούργησε τον Παρθενώνα και την Αγια-Σοφιά. Δεν μπορεί ένα από τα σπουδαιότερα ποιήματα της ελληνιστικής γραμματείας, ο Ακάθιστος Υμνος, να μη διδάσκεται στα παιδιά». Και πρόσθεσε ότι υπάρχουν και μερικά βιβλία αδέξια: «Μερικά έχουν φόρτο λεπτομερειών, που κουράζουν τα παιδιά, διδάσκονται όμως από τους θεολόγους στα σχολεία που τα οικονομούν».
Ο Κώστας Ζουράρις είπε ακόμα ότι έχει αρχίσει ήδη διάλογο με τους εκπαιδευτικούς. Διευκρίνισε: «Εχω ζητήσει από τους συναδέλφους, από όλα τα δημοτικά σχολεία και τις τάξεις του γυμνασίου να μου στείλουν τις παρατηρήσεις και τις - κατά την άποψή τους - δυσλειτουργίες, αλλά και τις προτάσεις τους». Εκανε και παρατηρήσεις: στη διδασκαλία των Ελληνικών και συγκεκριμένα στο βιβλίο «Η Γλώσσα μου» βρίσκονται κείμενα τα οποία είναι «απαράδεκτα και αντιεπιστημονικά» όπως είπε: «Διδάσκαμε τη γλώσσα μέσα από τα δημοτικά τραγούδια και αντικαταστάθηκαν αυτά από μικρές αγγελίες των εφημερίδων, για να διδάξουν, λένε, τη συγχρονία της γλώσσας».
ΠΥΡΙΚΑΥΣΤΟΣ ΠΟΡΕΙΑ. Ισως όλα αυτά να ξενίζουν κάποιον που δεν γνωρίζει την πολιτική πορεία του Ζουράρι. Οταν όμως θυμηθεί κανείς ότι έθεσε για πρώτη φορά υποψηφιότητα με το ΚΚΕ, κατέβηκε ως υποψήφιος νομάρχης Λασιθίου με τη ΝΔ, μπόρεσε να συνδυάσει θέση προέδρου στο Πανελλήνιο Μακεδονικό Μέτωπο (μαζί με τον Στέλιο Παπαθεμελή) και ρόλο μάρτυρα υπεράσπισης του Αλέξανδρου Γιωτόπουλου στη δίκη της 17 Νοέμβρη, ενώ έχει περάσει από τη Σπίθα του Μίκη Θεοδωράκη, έχει ιδρύσει το κόμμα Πυρίκαυστος Ελλάδα και σήμερα είναι βουλευτής με τους ΑΝΕΛ ενώ εξακολουθεί να δηλώνει αριστερός, τότε πολλά από όσα λέει μπορούν να γίνουν αντιληπτά με άλλη ματιά. Να δούμε αν αυτή τη ματιά την αντέχει η Παιδεία.
http://www.tanea.gr/