Αλλαγές στη διαδικασία κατάρτισης των δασικών χαρτών επεξεργάζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος. Η νομοθετική πρόταση που επεξεργάζεται το υπουργείο είναι σχεδόν έτοιμη, με στόχο να δοθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση. Οι αρμόδιες δασικές υπηρεσίες θα αναλαμβάνουν πρωτίστως εκείνες την κατάρτιση, ανάρτηση, θεώρηση και κύρωση των δασικών χαρτών. Οι υπηρεσίες θα μπορούν να προχωρούν το έργο με τις δικές τους δυνάμεις ή αναθέτοντας μέρος των εργασιών σε ιδιώτες, αυτά αναφέρει, μεταξύ άλλων, σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ». Η ρύθμιση θα αφορά μόνο σε όσους δασικούς χάρτες δεν έχουν ήδη ανατεθεί από την ΕΚΧΑ, δηλαδή στο εναπομείναν 45,2%.
Ολόκληρο το άρθρο όπως δημοσιεύτηκε στην kathimerini.gr
Νέες ρυθμίσεις για δασικούς χάρτες
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ
Αλλαγές στη διαδικασία κατάρτισης των δασικών χαρτών, με στόχο τη μείωση του κόστους και την απεμπλοκή του έργου επεξεργάζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος. Ωστόσο, η βασικότερη από τις σχεδιαζόμενες μεταβολές ενδέχεται να λειτουργήσει ως «μπούμερανγκ» ενάντια στις προθέσεις του υπουργείου, καθώς αφορά την αφαίρεση της σχετικής αρμοδιότητας από την Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογραφήσεις (ΕΚΧΑ) και την ανάθεσή της στις διευθύνσεις δασών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων. Μια επιλογή που θα οδηγήσει μεν σε μια σαφή μείωση του κόστους εκπόνησης, αλλά ενδέχεται να παραπέμψει μεγάλο αριθμό χαρτών στις ελληνικές καλένδες.
Η νομοθετική πρόταση που επεξεργάζεται το υπουργείο είναι σχεδόν έτοιμη, με στόχο να δοθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση. Ουσιαστικά τροποποιεί τον «νόμο Μπιρμπίλη» (Ν. 3889/10), με τον οποίο επανεκκινήθηκε η υπόθεση των δασικών χαρτών.
Η κυριότερη μεταβολή που προβλέπει είναι η επαναφορά της αρμοδιότητας στο Δημόσιο. Πρόταση του υπουργείου είναι οι αρμόδιες δασικές υπηρεσίες να αναλαμβάνουν πρωτίστως εκείνες την κατάρτιση, ανάρτηση, θεώρηση και κύρωση των δασικών χαρτών. Οι υπηρεσίες θα μπορούν να προχωρούν το έργο με τις δικές τους δυνάμεις ή αναθέτοντας μέρος των εργασιών σε ιδιώτες. Και, μόνο στην περίπτωση που τεκμηριωμένα αδυνατούν, να εκχωρούν την αρμοδιότητα στην ΕΚΧΑ. Να σημειωθεί ότι η ρύθμιση θα αφορά μόνο σε όσους δασικούς χάρτες δεν έχουν ήδη ανατεθεί από την ΕΚΧΑ, δηλαδή στο εναπομείναν 45,2%.
Στόχος του υπουργείου είναι να εξοικονομήσει μέρος του υπολειπόμενου κόστους ανάθεσης των δασικών χαρτών (η ΕΚΧΑ το υπολόγιζε σε 51 εκατ. ευρώ). Ωστόσο, με τη ρύθμιση αυτή θα διακινδυνεύσει την ολοκλήρωση του έργου, καθώς οι δασικές υπηρεσίες απέδειξαν στην πράξη τις προηγούμενες δεκαετίες την αδυναμία ή απροθυμία τους να φέρουν σε πέρας το έργο (η αρμοδιότητα δασικών χαρτών και δασολογίου τους είχε ανατεθεί από τον Ν.998/1979, χωρίς όμως να οδηγήσει επί 30 έτη σε αποτέλεσμα). Υπενθυμίζεται ότι οι δασικοί χάρτες που έχουν καταρτιστεί αντιστοιχούν στο 22,5%, υπό κατάρτιση βρίσκεται το 32,1%, αναρτημένοι μόλις το 1,1% ενώ έχει κυρωθεί το… 0,56%!
Μια δεύτερη αλλαγή που πρόκειται να προτείνει το ΥΠΕΚΑ είναι η κατάργηση της ρύθμισης του Ν. 3889/10 για τις «προβληματικές» περιοχές (δηλαδή περιοχές όπως ο Αγιος Στέφανος που εμφανίζονται κατά την κατάρτιση των δασικών χαρτών σχεδόν ολόκληρες ως δασικές), καθώς είχε στην πράξη γίνει κακή χρήση αυτής. Η ρύθμιση προέβλεπε το «πάγωμα» της υποβολής αντιρρήσεων για δύο έτη, γνωμοδότηση δήμου και υπηρεσιών και τελική απόφαση για πολεοδόμηση ή μη από τον υπουργό. Με την κατάργησή της, η υπόθεση θα περιοριστεί στην υποβολή αντιρρήσεων από τους ενδιαφερόμενους (και νομοθετική παρέμβαση, αν χρειαστεί). Αγνωστο παραμένει αν με την ευκαιρία ενός δασικού σχεδίου νόμου το υπουργείο θα προχωρήσει στην κατάργηση του λεγόμενου «αντιδασικού» νόμου (Ν. 4280/14) ή κάποιων από τις δεκάδες «φωτογραφικές» διατάξεις που περιέχει.
http://dasarxeio.com/
Ολόκληρο το άρθρο όπως δημοσιεύτηκε στην kathimerini.gr
Νέες ρυθμίσεις για δασικούς χάρτες
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ
Αλλαγές στη διαδικασία κατάρτισης των δασικών χαρτών, με στόχο τη μείωση του κόστους και την απεμπλοκή του έργου επεξεργάζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος. Ωστόσο, η βασικότερη από τις σχεδιαζόμενες μεταβολές ενδέχεται να λειτουργήσει ως «μπούμερανγκ» ενάντια στις προθέσεις του υπουργείου, καθώς αφορά την αφαίρεση της σχετικής αρμοδιότητας από την Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογραφήσεις (ΕΚΧΑ) και την ανάθεσή της στις διευθύνσεις δασών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων. Μια επιλογή που θα οδηγήσει μεν σε μια σαφή μείωση του κόστους εκπόνησης, αλλά ενδέχεται να παραπέμψει μεγάλο αριθμό χαρτών στις ελληνικές καλένδες.
Η νομοθετική πρόταση που επεξεργάζεται το υπουργείο είναι σχεδόν έτοιμη, με στόχο να δοθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση. Ουσιαστικά τροποποιεί τον «νόμο Μπιρμπίλη» (Ν. 3889/10), με τον οποίο επανεκκινήθηκε η υπόθεση των δασικών χαρτών.
Η κυριότερη μεταβολή που προβλέπει είναι η επαναφορά της αρμοδιότητας στο Δημόσιο. Πρόταση του υπουργείου είναι οι αρμόδιες δασικές υπηρεσίες να αναλαμβάνουν πρωτίστως εκείνες την κατάρτιση, ανάρτηση, θεώρηση και κύρωση των δασικών χαρτών. Οι υπηρεσίες θα μπορούν να προχωρούν το έργο με τις δικές τους δυνάμεις ή αναθέτοντας μέρος των εργασιών σε ιδιώτες. Και, μόνο στην περίπτωση που τεκμηριωμένα αδυνατούν, να εκχωρούν την αρμοδιότητα στην ΕΚΧΑ. Να σημειωθεί ότι η ρύθμιση θα αφορά μόνο σε όσους δασικούς χάρτες δεν έχουν ήδη ανατεθεί από την ΕΚΧΑ, δηλαδή στο εναπομείναν 45,2%.
Στόχος του υπουργείου είναι να εξοικονομήσει μέρος του υπολειπόμενου κόστους ανάθεσης των δασικών χαρτών (η ΕΚΧΑ το υπολόγιζε σε 51 εκατ. ευρώ). Ωστόσο, με τη ρύθμιση αυτή θα διακινδυνεύσει την ολοκλήρωση του έργου, καθώς οι δασικές υπηρεσίες απέδειξαν στην πράξη τις προηγούμενες δεκαετίες την αδυναμία ή απροθυμία τους να φέρουν σε πέρας το έργο (η αρμοδιότητα δασικών χαρτών και δασολογίου τους είχε ανατεθεί από τον Ν.998/1979, χωρίς όμως να οδηγήσει επί 30 έτη σε αποτέλεσμα). Υπενθυμίζεται ότι οι δασικοί χάρτες που έχουν καταρτιστεί αντιστοιχούν στο 22,5%, υπό κατάρτιση βρίσκεται το 32,1%, αναρτημένοι μόλις το 1,1% ενώ έχει κυρωθεί το… 0,56%!
Μια δεύτερη αλλαγή που πρόκειται να προτείνει το ΥΠΕΚΑ είναι η κατάργηση της ρύθμισης του Ν. 3889/10 για τις «προβληματικές» περιοχές (δηλαδή περιοχές όπως ο Αγιος Στέφανος που εμφανίζονται κατά την κατάρτιση των δασικών χαρτών σχεδόν ολόκληρες ως δασικές), καθώς είχε στην πράξη γίνει κακή χρήση αυτής. Η ρύθμιση προέβλεπε το «πάγωμα» της υποβολής αντιρρήσεων για δύο έτη, γνωμοδότηση δήμου και υπηρεσιών και τελική απόφαση για πολεοδόμηση ή μη από τον υπουργό. Με την κατάργησή της, η υπόθεση θα περιοριστεί στην υποβολή αντιρρήσεων από τους ενδιαφερόμενους (και νομοθετική παρέμβαση, αν χρειαστεί). Αγνωστο παραμένει αν με την ευκαιρία ενός δασικού σχεδίου νόμου το υπουργείο θα προχωρήσει στην κατάργηση του λεγόμενου «αντιδασικού» νόμου (Ν. 4280/14) ή κάποιων από τις δεκάδες «φωτογραφικές» διατάξεις που περιέχει.
http://dasarxeio.com/