Ανακοίνωση προς τα μέλη..
Πρόσφατα είχαμε την τιμή να εκπροσωπήσουμε την Ένωση μας στις εργασίες του 18ου ετήσιου τακτικού συνεδρίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος (ΠΟΕΥΠΣ), που έλαβε χώρα στην Πάτρα από τις 08 έως και 10 Ιουνίου 2015. Στο συνέδριο αυτό για άλλη μία φορά καταθέσαμε τις προτάσεις μας σχετικά με τη λειτουργία του Προεδρείου και των συνεδρίων, ενώ δηλώσαμε την αντίθεση μας σε όποια σημεία κρίναμε ότι ο τρόπος λειτουργίας τους δεν αποδίδει. Παρακάτω σαν παραθέτουμε τόσο τα αιτήματα όσο και τις παρατηρήσεις μας:
• Ζητήσαμε την "οn line" κάλυψη των συνεδρίων προς ενημέρωση των μελών όλων των Πρωτοβάθμιων Ενώσεων.
• Ζητήσαμε η έναρξη των συνεδρίων να γίνεται βάση του εκάστοτε προγράμματος εργασιών των συνεδρίων, καταθέτοντας παράλληλα την αντίθεσή μας σε φαινόμενο που παρατηρήθηκε η πρώτη ημέρα να ξεκινά στις 18:00-18:30 αντί 15:30 βάση προγράμματος. Ο λόγος είναι ότι πρέπει όλοι να σεβαστούν τους συνέδρους που καλύπτουν τόσα χιλιόμετρα ώστε να συμμετέχουν, ευελπιστώντας να καταφέρουν να καταθέσουν τα προβλήματα των Περιφερειών τους, τις προτάσεις τους για ένα πιο εποικοδομητικό συνέδριο και τις απόψεις τους στα φλέγοντα θέματα που μας απασχολούν. Με τη μη τήρηση του προγράμματος εργασιών ο χρόνος αυτός μειώνεται αισθητά με αποτέλεσμα κάποιοι σύνεδροι να μη προλαβαίνουν να τοποθετηθούν.
• Ζητήσαμε τη θέσπιση μέσα στο πρόγραμμα εργασιών ενός συνεδρίου, μίας ώρας για λεπτομερή ενημέρωση των συνέδρων από τον Νομικό Σύμβουλο της ΠΟΕΥΠΣ, σε όλα τα θέματα που τρέχουν ή δρομολογούνται να γίνουν από νομικής πλευράς.
• Ζητήσαμε τη θέσπιση μέσα στο πρόγραμμα εργασιών ενός συνεδρίου, τον ορισμό ενός χρονικού διαστήματος όπου ο κάθε σύνεδρος θα έχει το δικαίωμα να θέσει τουλάχιστον τρία ερωτήματα και να πάρει επίσημες απαντήσεις. Συνήθως όλοι οι σύνεδροι είναι λογικό να προσέρχονται στα συνέδρια με καταγεγραμμένες κάποιες απορίες τόσο επιχειρησιακού ενδιαφέροντος όσο και προσωπικών θεμάτων συναδέλφων μελών τους. Είναι αδιανόητο να είμαστε σε ένα συνέδριο 2-3 ημερών και να μην υπάρχει κάποιος από το Προεδρείο του ΔΣ της ΠΟΕΥΠΣ να δώσει υπεύθυνες απαντήσεις σε όλα αυτά. Είναι απαράδεκτο τις όποιες απαντήσεις στα ερωτήματα μας να προσπαθούμε να τις βρούμε μόνοι μας μέσα από τα πηγαδάκια των συνέδρων, με ότι κινδύνους μπορεί να εγκυμονεί αυτό για την εγκυρότητα των απαντήσεων.
• Ζητήσαμε τη ψήφιση επιτέλους ενός αξιοκρατικού Κανονισμού Μεταθέσεων (Π.Δ. 170/1996) που να αφορά όλους τους πυροσβέστες. Να ικανοποιηθεί άμεσα η ανάγκη μετάθεσης των υπαλλήλων που υπηρετούν πάνω από 7-8 χρόνια σε πόλεις εκτός πόλης συμφερόντων τους.
• Ζητήσαμε τη κατάργηση της τροποποίησης του κανονισμού, με την ψήφιση του Π.Δ 93 (ΦΕΚ 154/29-07-2014), που μας επαναφέρει σε πικρές μνήμες του παρελθόντος, όπου διαφέντευε η αναξιοκρατία και η ρουσφετολογία.
• Εκφράσαμε για ακόμη μία φορά, μετά και το υπ’ αριθ. 126/26-03-2015 σχετικό έγγραφο προς το Προεδρείο της Ομοσπονδίας, την κάθετη αντίρρηση μας στην προτεινόμενη μείωση των εσόδων μας ως Α΄Βάθμιο από τις εισφορές των μελών με ταυτόχρονη αύξηση απόδοσης προς την Ομοσπονδία, αντιθέτως ζητήσαμε τη συνδρομή της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. στα έξοδα των μετακινήσεων των αντιπροσώπων μας.
• Επισημάναμε την άποψη μας όσο αφορά τη στάση του Προεδρείου της ΠΟΕΥΠΣ σε προβλήματα που απασχολούν την Περιφέρεια μας. Άποψη μας είναι ότι όταν κάποιο Πρωτοβάθμιο Σωματείο κοινοποιεί κάποιο, έγγραφο, υπόμνημα, δελτίο τύπου ή καταγγελία προς το Προεδρείο της ΠΟΕΥΠΣ, αυτό θα πρέπει πρώτα από όλα να ενημερώνει όλο το ΔΣ και να ορίζεται κάποιος από το ΔΣ της ΠΟΕΥΠΣ να έρθει σε επαφή με το Προεδρείο του συγκεκριμένου Πρωτοβάθμιου με σκοπό να συμβάλει στη επίλυση του όποιου θέματος αναφέρθηκε ή καταγγέλθηκε.
• Εκφράσαμε την αντίθεση μας στη φημολογούμενη ενοποίηση των Ταμείων μας με αυτά των υπολοίπων Σωμάτων Ασφαλείας υπό τη μορφή «Ταμείου Ένστολων».
• Ζητήσαμε την άμεση ενημέρωση μας σχετικά με την υποβολή δηλώσεων «Πόθεν Έσχες» και την έκδοση βεβαιώσεων για τις κρατήσεις αναγνώρισης πενταετίας.
• Ψηφίσαμε θετικά στη τροποποίηση του Καταστατικού της Ομοσπονδίας μας για την άμεση εναρμόνιση που απαιτείται στη διεξαγωγή των εκλογών ανά τριετία και όχι διετία που ισχύει σήμερα, ώστε να παραλληλίζεται με τις αρχαιρεσίες της ΑΔΕΔΥ.
• Καταθέσαμε ερώτημα αν θα πρέπει να προβούν και τα Πρωτοβάθμια Σωματεία στην εναρμόνιση του καταστατικού τους, σχετικά με την διεξαγωγή εκλογών ανά διετία και όχι τριετία όπως ορίζει η ΑΔΕΔΥ και η απάντηση του Προεδρείο της ΠΟΕΥΠΣ ήταν καταφατική. Καταθέσαμε ερώτημα ποιος θα καλύψει τα έξοδα που απαιτούνται για να τροποποιηθεί το καταστατικό του Σωματείου μας αφού το κόστος είναι υψηλό και τα έσοδα μας είναι πενιχρά και πήραμε επίσημη δέσμευση από τον Πρόεδρο της ΠΟΕΥΠΣ και τον Νομικό Σύμβουλο της Ομοσπονδίας ότι κατά τη διαδικασία τροποποίησης του Καταστατικού των Πρωτοβάθμιων τα μικρά από άποψη μελών Σωματεία (συμπεριλαμβανομένης και της δικής μας Ένωσης) θα περιοριστούν μόνο στην πληρωμή παραβόλου και η νομική εργασία θα γίνει δωρεάν από τον Νομικό Σύμβουλο της ΠΟΕΥΠΣ. Πάντως επίσημη τοποθέτηση - δήλωση μας προς το Προεδρείο της ΠΟΕΥΠΣ ήταν ότι εμείς ως σύνεδροι θα προτείνουμε στο ΔΣ της Ένωσης μας, ως περισσότερο τίμιο και δίκαιο προς τις διαδικασίες, η όποια τροποποίηση του δικού μας καταστατικού να ισχύσει με το νέο ΔΣ που θα προκύψει με τις εκλογές της Ένωσης μας το 2016.
Πέρα από τα αιτήματα και τις προτάσεις, συζητήθηκαν θέματα ευρύτερου περιεχομένου που απασχολούν όλους τους συναδέλφους ανεξαρτήτως Περιφέρειας και υπερψηφίστηκε το παρακάτω ψήφισμα:
Α.ΘΕΣΜΙΚΑ:
Άμεση έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για την βαθμολογική εξέλιξη των Πυροσβεστών – Αρχιπυροσβεστών – Πυρονόμων με σκοπό την αναβάθμιση και καλύτερη αξιοποίηση τους, σε εφαρμογή του άρθρου 69 (παρ.11) του Ν.4249/2014 με τον οποίο θεσμοθετήθηκε το βαθμολόγιο στο προσωπικό του Π.Σ. Η θεσμοθέτηση ενός σύγχρονου βαθμολογίου αποτέλεσε το κυρίαρχο αίτημα μας στο παραπάνω νομοσχέδιο, ενώ ζητάμε την διαμόρφωση του Π.Δ. σύμφωνα με την πρόταση – οικονομοτεχνική μελέτη – αιτιολογική έκθεση που έχουμε καταθέσει σε Φυσική και Πολιτική Ηγεσία.
Άμεση κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων με την εισαγωγή πυροσβεστών, κατ' έτος Ως εκ τούτου ζητάμε την άμεση εφαρμογή της παραγράφου 12 του άρθρου 69 του Ν.4249/2014 με την ταυτόχρονη αναβάθμιση και επανακαθορισμό του συστήματος εκπαίδευσης, μετεκπαίδευσης, εξειδίκευσης και δια βίου εκπαίδευσης. Παράλληλα είναι άμεση ανάγκη η αναβάθμιση της εκπαίδευσης των Δοκίμων των Σχολών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας ώστε να πραγματοποιούν ουσιαστική εκπαίδευση με κύριο προσανατολισμό την πλήρη επαγγελματική κατάρτισή τους.
Άμεση αναμόρφωση του Προεδρικού Διατάγματος 305/1992 «Περί κρίσεων και προαγωγών των Αξιωματικών του Π.Σ.», όπου θα διασφαλίζεται η αξιοκρατία και η αντικειμενικότητα της υπηρε-σιακής τους εξέλιξης. Βάση της συζήτησης να αποτελέσει η πρόταση της ΠΟΕΥΠΣ που ήδη έχει κατατεθεί στο Αρχηγείο Π.Σ αλλά και στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Επιτακτική η ανάγκη ομογενοποίησης του πυροσβεστικού προσωπικού,με άμεση μονιμοποίηση των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης στο Π.Σ., σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.3938/2011, αλλά και την εξομοίωση τους στον ίδιο ασφαλιστικό φορέα όσων εξ' αυτών πληρούν τις προϋποθέσεις μονιμοποίησης. Ανανέωση της υφιστάμενης εργασιακής τους σχέσης στους υπόλοιπους Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης οι οποίοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του ανωτέρω Νόμου.
Διαχωρισμός Επιχειρησιακού και Διοικητικού τομέα.
Προμήθεια – αντικατάσταση Πυροσβεστικών Οχημάτων, υλικοτεχνικού εξοπλισμού, στολών και Μέσων Ατομικής Προστασίας γενικότερα λόγω παλαιότητας και παρέλευσης της διάρκειας χρήσης αυτών σύμφωνα μα τα ισχύοντα.
Καθιέρωση ετήσιων υποχρεωτικών εξειδικευμένων υγειονομικών εξετάσεων για όλο το προσωπικό.
Άμεσος εκσυγχρονισμός – εκδημοκρατισμός του εσωτερικού κανονισμού υπηρεσίας (Π.Δ 210/1992) και εναρμόνιση του με τις διατάξεις που ισχύουν στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα σε θέματα όπως των αδειών του προσωπικού, όπου παρά την δημοσίευση του Π.Δ. 3/2014 δεν εφαρμόζονται πλήρως οι διατάξεις που ισχύουν στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, αλλά και του αναχρονιστικού πειθαρχικού δικαίου που διέπει το Π.Σ. με νομοθετήματα της δεκαετίας του 1970.
Άμεση επαναπροώθηση του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για την ενεργοποίηση των διατάξεων Ν.1568/85 και Ν.3144/2003, όπως αυτές κωδικοποιήθηκαν με τον Ν.3850/2010, περί Υγείας και Ασφάλειας στο Π.Σ. Είναι υποχρέωση της πολιτείας να προστατεύει τη ζωή και την υγεία των Πυροσβεστών.. Έχει κατατεθεί από την ΠΟΕΥΠΣ σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος το οποίο πρέπει να προωθηθεί άμεσα για εφαρμογή.
Άμεση αναμόρφωση του Π.Δ. 170/1996 (Κανονισμός Μεταθέσεων Πυροσβεστικού Προσωπικού ) με στόχο την διαμόρφωση ενός σύγχρονου θεσμικού πλαισίου που θα αφορά τις μεταθέσεις των Πυροσβεστών, με την πλήρη συμμετοχή εκπροσώπου μας, στη βάση της μελετημένης πρότασης που έχουμε προ πολλού καταθέσει στην πολιτική και φυσική μας ηγεσία, με γνώμονα την αξιοκρατία και τη διαφάνεια με ταυτόχρονη κατάργησητου Π.Δ 93/2014 (περί μετακινήσεων του Πυροσβεστικού Προσωπικού) διότι εισάγει αντεργατικές διατάξεις και επαναφέρει την αναξιοκρατία και τη ρουσφετολογία.
Εναρμόνιση του θεσμικού πλαισίου περί αδειών με τα ισχύοντα για τους λοιπούς δημοσίου πολιτικούς υπαλλήλους, ειδική μέριμνα για τις γονικές άδειες των πολυτέκνων.
Άμεση και αντικειμενική αξιολόγηση των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών και Πυροσβεστικών Κλιμακίων της χώρας, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής. Το σύγχρονο Π.Σ. επιβάλλει την θεσμοθέτηση 18.000 οργανικών θέσεων, ως προϋπόθεση δημιουργίας ενός αποτελεσματικού οργανισμού πυρασφάλειας και πυροπροστασίας της χώρας μας.
Να υπάρξει μέριμνα από το Υπουργείο για τη δημιουργία παιδικών κατασκηνώσεων και για τα παιδιά των πυροσβεστών, όπως άλλωστε αυτό προβλέπεται από το Ν. 3511/2006.
Β.ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ:
Εφαρμογή πενθημέρου, τήρηση ωραρίου εργασίας (37,5 ωρών) εβδομαδιαίως, όχι 40ωρου και πέραν αυτών πραγματική αμοιβή για την υπερωριακή μας απασχόληση.
Μη εφαρμογή παράτυπων και παρανόμων γενικών και μερικών επιφυλακών και πρόσθετων υπηρεσιών, γιατί η χωρίς λόγο καταπόνηση των Πυροσβεστών εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για της ζωή τους, την υγεία τους και την πυρασφάλεια της χώρας (ειδικότερα κατά την αντιπυρική περίοδο).
Γ. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ
Κατοχύρωση του δημόσιου κοινωνικού χαρακτήρα της ασφάλισης μας ώστε να μη μετατραπεί από κοινωνική σε επαγγελματική με ευθύνη και προτροπή της πολιτείας. Ως εκ τούτου ζητάμε την άμεση κατάργηση του άρθρου 220 του Ν.4281/2014 αναφορικά με το ΤΕΑΠΑΣΑ και παράλληλα την κατάργηση της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος καθώς και την αναθεώρηση του μαθηματικού τύπου για τον υπολογισμό των εφάπαξ και των επικουρικών συντάξεων, ως μοναδική σοβαρή και δίκαιη λύση για τη διασφάλιση της υγιούς προοπτικής των Ασφαλιστικών ταμείων μας .
Την αναπλήρωση των απωλειών που υπέστησαν τα Ταμεία μας από την απομείωση των αποθεματικών τους λόγω του PSI.
Κατάργηση άρθρων και διατάξεων του Ν. 3865/2010 « Μεταρ-ρύθμιση συνταξιοδοτικού συστήματος του Δημοσίου και συναφείς διατάξεις», που επιβάλλουν δέκα χρόνια επιπλέον υποχρεωτικής εργασίας στους Πυροσβέστες, αγνοώντας ότι αφενός μεν το επάγγελμα είναι επικίνδυνο και ανθυγιεινό και αφετέρου δεν εργάζονται πενθήμερο αλλά υποχρεωτικά εξαήμερο εβδομαδιαία. Λέμε όχι στη σύνδεση των ορίων συνταξιοδότησης των ένστολων με το προσδόκιμο ζωής που επέβαλλε η επιβολή των μνημονίων στην χώρα μας και άμεσα να χαρακτηριστεί
Διατήρηση των υπαρχόντων ορίων ηλικίας και για τους Πυροσβέστες, που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μετά το 2015 λόγω της επικινδυνότητας και ανθυγιεινότητας του επαγγέλματος μας. Θεσμοθέτηση της 25ετίας ως θεμελιώδες συνταξιοδοτικό δικαίωμα των πυροσβεστών παθόντων εν ώρα υπηρεσίας ή εξαιτίας αυτήςμε άμεση χρήση και απόδοση πλήρους συντάξεως με μπόνους (αυξημένων συντελεστών – κλιμακίων υπολογισμού της σύνταξης καθ' όλη την διάρκεια του εργασιακού βίου.
Αναβάθμιση της υγειονομικής μας περίθαλψης και στήριξη του ΕΟΠΥΥ και της πρωτοβάθμιας δημόσιας υγείας στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Πλέον το δημόσιο αγαθό της υγείας πληρώνεται πανάκριβα ενώ οι αποδοχές μας συνεχώς μειώνονται.στις υπηρεσίες υγείας χωρίς να πληρώνουμε για την υγειονομική περίθαλψη με ενιαίο Κλάδο Υγείας για όλο το Πυροσβεστικό Προσωπικό.
Χορήγηση δικαιώματος αναγνώρισης (με καταβολή εισφορών αναλόγων προς την αναγνώριση του χρόνου στρατιωτικής θητείας) της πενταετίας 1989-1994 (για τους επιτυχόντες του διαγωνισμού έτους 1989, οι οποίοι προσλήφθηκαν το έτος 1994 κατόπιν δικαστικών αποφάσεων με νομοθετική ρύθμιση) και προσμέτρησης της σαν πραγματικό συντάξιμο χρόνο υπηρεσίας και στο χρονοεπίδομα .
Επέκταση της μάχιμης πενταετίας αζημίως για όλο το Πυροσβεστικό Προσωπικό προς συμπλήρωση του συντάξιμου χρόνου καθόσον αυτή αποτελεί πραγματική και όχι πλασματική υπηρεσία (οι Πυροσβέστες εργάζονται έξι ημέρες εβδομαδιαίως). Να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για επέκταση του νόμου για την 5ετία και στις υπόλοιπες μάχιμες υπηρεσίες (π.χ. ΕΜΑΚ) .
Δυνατότητα αναγνώρισης ως συντάξιμου χρόνου για τους ένστολους, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που δόθηκε στο Δημόσιο τομέα για την αναγνώριση τέκνων.
Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ:
Οι οικονομικές περικοπές που μας επιβλήθηκαν με αποκορύφωμα τον Ν. 4093/2012 κριθήκαν αντισυνταγματικές σύμφωνα με τις αποφάσεις του Αρμόδιου Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας. Επειδή λοιπόν επιβλήθηκαν μεγάλες περικοπές στο μισθολόγιο χωρίς καταφανέστατα να ληφθούν υπ’ όψιν οι ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας μας ούτε βεβαίως και η σημασία της κοινωνικής μας αποστολής, όπως αναφέρει και το σκεπτικό της απόφασης Σ.τ.Ε. η πολιτεία οφείλει άμεσα και χωρίς καμία χρονοτριβή να αποκαταστήσει την αδικία αυτή επαναφέροντας τις απολαβές μας στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012. Αναμένουμε την άμεση εκτέλεση της απόφασης από την πολιτεία για το υπόλοιπο 50% που εκκρεμεί καθώς και τα αναδρομικά αυτού ώστε να υπάρξει πλήρης αποκατάσταση .
Πέραν όμως της θετικής αυτής εξέλιξης για το όλο το ένστολο προσωπικό, το πυροσβεστικό προσωπικό επιδιώκει και ταυτόχρονα απαιτεί :
Διαμόρφωση και βελτίωση του μισθολογίου μας :
Το υφιστάμενο (ισχύον σήμερα μισθολόγιο των Στρατιωτικών-Σωμάτων Ασφαλείας) δημιουργεί ανισότητες και αδικίες μεταξύ των στελεχών εξ' αιτίας
α) της αφετηρίας (μονάδας) που δεν ξεκινάει ή αρχίζει από τον Αστυφύλακα-Λιμενοφύλακα-Πυροσβέστη (Λοχία), αλλά η μονάδα είναι από τον Ανθυπολοχαγό με σχέση 0,809 προς 2,37 του Πυροσβέστη (Λοχία) έως Α' ΓΕΕΘΑ .
β) των συντελεστών, που δεν είναι ορθολογικά αναλογικοί και δίκαιοι για όλους τους βαθμούς .
γ) των βαθμολογικών-μισθολογικών προαγωγών που δεν είναι ανάλογες και αντίστοιχες με τις Ένοπλες Δυνάμεις.
δ) του δεδομένου ότι οι τακτικές αποδοχές μας έχουν 45% επιδόματα και η χορηγούμενη επί σειρά ετών εισοδηματική πολιτική υπολογίζονταν και καταβάλλονταν ως ποσοστό μόνο στο Βασικό Μισθό.
Γι αυτό ΖΗΤΟΥΜΕ και ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ μισθολόγιο δίκαιο χωρίς ανισότητες και αδικίες, με νέα δυναμική που θα δίνει όραμα και προοπτική στην οικονομική αναβάθμιση των πυροσβεστών, ειδικότερα των νέων Πυροσβεστών-Υπαξιωματικών-Αξιωματικών.
• Με αφετηρία εισαγωγής τον Β.Μ. του Αστυφύλακα – Λιμενοφύλακα – Πυροσβέστη – Υπαξιωματικού (Λοχία) που θα αρχίζει από την μονάδα και:
• Με δικαιότερους συντελεστές, ορθολογικά, σε αναλογική βάση.
• Με σταδιακή κατάργηση-ενσωμάτωση όλων των τακτικών επιδομάτων.
Με θεσμοθέτηση:
Πραγματικής αμοιβής για την πέραν του πενθημέρου εργασία και εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας για Κυριακές, εξαιρέσιμες αργίες, υπερωρίες, νυχτερινά(1/150 του κάθε μισθολογικού κλιμακίου).
Επαναφορά του δασικού επιδόματος λόγω αυξημένων υπηρεσιακών αναγκών κατά την αντιπυρική περίοδο και θεσμοθέτησή του.
Θεσμοθέτηση επιδόματος παραμεθόριων και προβληματικών περιοχώνκαι για το Πυροσβεστικό Προσωπικό με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις – ευεργετήματα, που χορηγήθηκε σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους του Κράτους.
Άπαξ αποζημίωση των πρόσθετων υπηρεσιών (ρεπό), τα οποία δεν μπορούν να χορηγήσουν οι υπηρεσίες λόγω έλλειψης προσωπικού.
Καταβολή των οδοιπορικών εξόδων μετάθεσης που δεν έχουν χορηγηθεί .
Η στρατιωτική θητεία να αναγνωρίζεται άνευ πληρωμής.
Ε. ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ:
Επαναφορά του αφορολόγητου στα 12.000 € με κατάργηση της έκτακτης ειδικής εισφοράς στο ετήσιο εισόδημα μέχρι 25.000 €για μισθωτούς -συνταξιούχους και καθορισμός νέας φορολογικής κλίμακας με πρόσθετα κλιμάκια.
Τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας.
Επαναφορά όλων των φοροαπαλλαγών που ίσχυαν, όπως τόκοι στεγαστικών δανείων, τόκοι ασφαλιστηρίων κλπ, οι οποίες μείωναν τον αποδιδόμενο ετήσιο φόρο εισοδήματος.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Οι καιροί που ακολουθούν θα είναι δύσκολοι και εμείς πρέπει όλοι μαζί να αγωνιστούμε για να προασπίσουμε πρώτα από όλα τα δίκαια αιτήματα μας, αλλά παράλληλα να διαφυλάξουμε και την αξιοπρέπεια μας. Μόνο μέσα από κοινούς αγώνες θα καταφέρουμε να βγούμε δυνατοί και νικητές.
Εμείς ως σύνεδροι, αλλά και με την παράλληλοι ιδιότητα μας ως μέλη του ΔΣ, δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε τόσο σε επίπεδο Ομοσπονδίας όσο και σε τοπικό επίπεδο, για να σας διασφαλίσουμε ένα δίκαιο, αξιοπρεπές και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον.
ΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ
ΤΗΣ Ε.Υ.Π.Σ. ΡΟΔΟΥ & ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
ΚΑΣΣΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΠΑΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Πρόσφατα είχαμε την τιμή να εκπροσωπήσουμε την Ένωση μας στις εργασίες του 18ου ετήσιου τακτικού συνεδρίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος (ΠΟΕΥΠΣ), που έλαβε χώρα στην Πάτρα από τις 08 έως και 10 Ιουνίου 2015. Στο συνέδριο αυτό για άλλη μία φορά καταθέσαμε τις προτάσεις μας σχετικά με τη λειτουργία του Προεδρείου και των συνεδρίων, ενώ δηλώσαμε την αντίθεση μας σε όποια σημεία κρίναμε ότι ο τρόπος λειτουργίας τους δεν αποδίδει. Παρακάτω σαν παραθέτουμε τόσο τα αιτήματα όσο και τις παρατηρήσεις μας:
• Ζητήσαμε την "οn line" κάλυψη των συνεδρίων προς ενημέρωση των μελών όλων των Πρωτοβάθμιων Ενώσεων.
• Ζητήσαμε η έναρξη των συνεδρίων να γίνεται βάση του εκάστοτε προγράμματος εργασιών των συνεδρίων, καταθέτοντας παράλληλα την αντίθεσή μας σε φαινόμενο που παρατηρήθηκε η πρώτη ημέρα να ξεκινά στις 18:00-18:30 αντί 15:30 βάση προγράμματος. Ο λόγος είναι ότι πρέπει όλοι να σεβαστούν τους συνέδρους που καλύπτουν τόσα χιλιόμετρα ώστε να συμμετέχουν, ευελπιστώντας να καταφέρουν να καταθέσουν τα προβλήματα των Περιφερειών τους, τις προτάσεις τους για ένα πιο εποικοδομητικό συνέδριο και τις απόψεις τους στα φλέγοντα θέματα που μας απασχολούν. Με τη μη τήρηση του προγράμματος εργασιών ο χρόνος αυτός μειώνεται αισθητά με αποτέλεσμα κάποιοι σύνεδροι να μη προλαβαίνουν να τοποθετηθούν.
• Ζητήσαμε τη θέσπιση μέσα στο πρόγραμμα εργασιών ενός συνεδρίου, μίας ώρας για λεπτομερή ενημέρωση των συνέδρων από τον Νομικό Σύμβουλο της ΠΟΕΥΠΣ, σε όλα τα θέματα που τρέχουν ή δρομολογούνται να γίνουν από νομικής πλευράς.
• Ζητήσαμε τη θέσπιση μέσα στο πρόγραμμα εργασιών ενός συνεδρίου, τον ορισμό ενός χρονικού διαστήματος όπου ο κάθε σύνεδρος θα έχει το δικαίωμα να θέσει τουλάχιστον τρία ερωτήματα και να πάρει επίσημες απαντήσεις. Συνήθως όλοι οι σύνεδροι είναι λογικό να προσέρχονται στα συνέδρια με καταγεγραμμένες κάποιες απορίες τόσο επιχειρησιακού ενδιαφέροντος όσο και προσωπικών θεμάτων συναδέλφων μελών τους. Είναι αδιανόητο να είμαστε σε ένα συνέδριο 2-3 ημερών και να μην υπάρχει κάποιος από το Προεδρείο του ΔΣ της ΠΟΕΥΠΣ να δώσει υπεύθυνες απαντήσεις σε όλα αυτά. Είναι απαράδεκτο τις όποιες απαντήσεις στα ερωτήματα μας να προσπαθούμε να τις βρούμε μόνοι μας μέσα από τα πηγαδάκια των συνέδρων, με ότι κινδύνους μπορεί να εγκυμονεί αυτό για την εγκυρότητα των απαντήσεων.
• Ζητήσαμε τη ψήφιση επιτέλους ενός αξιοκρατικού Κανονισμού Μεταθέσεων (Π.Δ. 170/1996) που να αφορά όλους τους πυροσβέστες. Να ικανοποιηθεί άμεσα η ανάγκη μετάθεσης των υπαλλήλων που υπηρετούν πάνω από 7-8 χρόνια σε πόλεις εκτός πόλης συμφερόντων τους.
• Ζητήσαμε τη κατάργηση της τροποποίησης του κανονισμού, με την ψήφιση του Π.Δ 93 (ΦΕΚ 154/29-07-2014), που μας επαναφέρει σε πικρές μνήμες του παρελθόντος, όπου διαφέντευε η αναξιοκρατία και η ρουσφετολογία.
• Εκφράσαμε για ακόμη μία φορά, μετά και το υπ’ αριθ. 126/26-03-2015 σχετικό έγγραφο προς το Προεδρείο της Ομοσπονδίας, την κάθετη αντίρρηση μας στην προτεινόμενη μείωση των εσόδων μας ως Α΄Βάθμιο από τις εισφορές των μελών με ταυτόχρονη αύξηση απόδοσης προς την Ομοσπονδία, αντιθέτως ζητήσαμε τη συνδρομή της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. στα έξοδα των μετακινήσεων των αντιπροσώπων μας.
• Επισημάναμε την άποψη μας όσο αφορά τη στάση του Προεδρείου της ΠΟΕΥΠΣ σε προβλήματα που απασχολούν την Περιφέρεια μας. Άποψη μας είναι ότι όταν κάποιο Πρωτοβάθμιο Σωματείο κοινοποιεί κάποιο, έγγραφο, υπόμνημα, δελτίο τύπου ή καταγγελία προς το Προεδρείο της ΠΟΕΥΠΣ, αυτό θα πρέπει πρώτα από όλα να ενημερώνει όλο το ΔΣ και να ορίζεται κάποιος από το ΔΣ της ΠΟΕΥΠΣ να έρθει σε επαφή με το Προεδρείο του συγκεκριμένου Πρωτοβάθμιου με σκοπό να συμβάλει στη επίλυση του όποιου θέματος αναφέρθηκε ή καταγγέλθηκε.
• Εκφράσαμε την αντίθεση μας στη φημολογούμενη ενοποίηση των Ταμείων μας με αυτά των υπολοίπων Σωμάτων Ασφαλείας υπό τη μορφή «Ταμείου Ένστολων».
• Ζητήσαμε την άμεση ενημέρωση μας σχετικά με την υποβολή δηλώσεων «Πόθεν Έσχες» και την έκδοση βεβαιώσεων για τις κρατήσεις αναγνώρισης πενταετίας.
• Ψηφίσαμε θετικά στη τροποποίηση του Καταστατικού της Ομοσπονδίας μας για την άμεση εναρμόνιση που απαιτείται στη διεξαγωγή των εκλογών ανά τριετία και όχι διετία που ισχύει σήμερα, ώστε να παραλληλίζεται με τις αρχαιρεσίες της ΑΔΕΔΥ.
• Καταθέσαμε ερώτημα αν θα πρέπει να προβούν και τα Πρωτοβάθμια Σωματεία στην εναρμόνιση του καταστατικού τους, σχετικά με την διεξαγωγή εκλογών ανά διετία και όχι τριετία όπως ορίζει η ΑΔΕΔΥ και η απάντηση του Προεδρείο της ΠΟΕΥΠΣ ήταν καταφατική. Καταθέσαμε ερώτημα ποιος θα καλύψει τα έξοδα που απαιτούνται για να τροποποιηθεί το καταστατικό του Σωματείου μας αφού το κόστος είναι υψηλό και τα έσοδα μας είναι πενιχρά και πήραμε επίσημη δέσμευση από τον Πρόεδρο της ΠΟΕΥΠΣ και τον Νομικό Σύμβουλο της Ομοσπονδίας ότι κατά τη διαδικασία τροποποίησης του Καταστατικού των Πρωτοβάθμιων τα μικρά από άποψη μελών Σωματεία (συμπεριλαμβανομένης και της δικής μας Ένωσης) θα περιοριστούν μόνο στην πληρωμή παραβόλου και η νομική εργασία θα γίνει δωρεάν από τον Νομικό Σύμβουλο της ΠΟΕΥΠΣ. Πάντως επίσημη τοποθέτηση - δήλωση μας προς το Προεδρείο της ΠΟΕΥΠΣ ήταν ότι εμείς ως σύνεδροι θα προτείνουμε στο ΔΣ της Ένωσης μας, ως περισσότερο τίμιο και δίκαιο προς τις διαδικασίες, η όποια τροποποίηση του δικού μας καταστατικού να ισχύσει με το νέο ΔΣ που θα προκύψει με τις εκλογές της Ένωσης μας το 2016.
Πέρα από τα αιτήματα και τις προτάσεις, συζητήθηκαν θέματα ευρύτερου περιεχομένου που απασχολούν όλους τους συναδέλφους ανεξαρτήτως Περιφέρειας και υπερψηφίστηκε το παρακάτω ψήφισμα:
Α.ΘΕΣΜΙΚΑ:
Άμεση έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για την βαθμολογική εξέλιξη των Πυροσβεστών – Αρχιπυροσβεστών – Πυρονόμων με σκοπό την αναβάθμιση και καλύτερη αξιοποίηση τους, σε εφαρμογή του άρθρου 69 (παρ.11) του Ν.4249/2014 με τον οποίο θεσμοθετήθηκε το βαθμολόγιο στο προσωπικό του Π.Σ. Η θεσμοθέτηση ενός σύγχρονου βαθμολογίου αποτέλεσε το κυρίαρχο αίτημα μας στο παραπάνω νομοσχέδιο, ενώ ζητάμε την διαμόρφωση του Π.Δ. σύμφωνα με την πρόταση – οικονομοτεχνική μελέτη – αιτιολογική έκθεση που έχουμε καταθέσει σε Φυσική και Πολιτική Ηγεσία.
Άμεση κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων με την εισαγωγή πυροσβεστών, κατ' έτος Ως εκ τούτου ζητάμε την άμεση εφαρμογή της παραγράφου 12 του άρθρου 69 του Ν.4249/2014 με την ταυτόχρονη αναβάθμιση και επανακαθορισμό του συστήματος εκπαίδευσης, μετεκπαίδευσης, εξειδίκευσης και δια βίου εκπαίδευσης. Παράλληλα είναι άμεση ανάγκη η αναβάθμιση της εκπαίδευσης των Δοκίμων των Σχολών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας ώστε να πραγματοποιούν ουσιαστική εκπαίδευση με κύριο προσανατολισμό την πλήρη επαγγελματική κατάρτισή τους.
Άμεση αναμόρφωση του Προεδρικού Διατάγματος 305/1992 «Περί κρίσεων και προαγωγών των Αξιωματικών του Π.Σ.», όπου θα διασφαλίζεται η αξιοκρατία και η αντικειμενικότητα της υπηρε-σιακής τους εξέλιξης. Βάση της συζήτησης να αποτελέσει η πρόταση της ΠΟΕΥΠΣ που ήδη έχει κατατεθεί στο Αρχηγείο Π.Σ αλλά και στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Επιτακτική η ανάγκη ομογενοποίησης του πυροσβεστικού προσωπικού,με άμεση μονιμοποίηση των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης στο Π.Σ., σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.3938/2011, αλλά και την εξομοίωση τους στον ίδιο ασφαλιστικό φορέα όσων εξ' αυτών πληρούν τις προϋποθέσεις μονιμοποίησης. Ανανέωση της υφιστάμενης εργασιακής τους σχέσης στους υπόλοιπους Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης οι οποίοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του ανωτέρω Νόμου.
Διαχωρισμός Επιχειρησιακού και Διοικητικού τομέα.
Προμήθεια – αντικατάσταση Πυροσβεστικών Οχημάτων, υλικοτεχνικού εξοπλισμού, στολών και Μέσων Ατομικής Προστασίας γενικότερα λόγω παλαιότητας και παρέλευσης της διάρκειας χρήσης αυτών σύμφωνα μα τα ισχύοντα.
Καθιέρωση ετήσιων υποχρεωτικών εξειδικευμένων υγειονομικών εξετάσεων για όλο το προσωπικό.
Άμεσος εκσυγχρονισμός – εκδημοκρατισμός του εσωτερικού κανονισμού υπηρεσίας (Π.Δ 210/1992) και εναρμόνιση του με τις διατάξεις που ισχύουν στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα σε θέματα όπως των αδειών του προσωπικού, όπου παρά την δημοσίευση του Π.Δ. 3/2014 δεν εφαρμόζονται πλήρως οι διατάξεις που ισχύουν στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, αλλά και του αναχρονιστικού πειθαρχικού δικαίου που διέπει το Π.Σ. με νομοθετήματα της δεκαετίας του 1970.
Άμεση επαναπροώθηση του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για την ενεργοποίηση των διατάξεων Ν.1568/85 και Ν.3144/2003, όπως αυτές κωδικοποιήθηκαν με τον Ν.3850/2010, περί Υγείας και Ασφάλειας στο Π.Σ. Είναι υποχρέωση της πολιτείας να προστατεύει τη ζωή και την υγεία των Πυροσβεστών.. Έχει κατατεθεί από την ΠΟΕΥΠΣ σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος το οποίο πρέπει να προωθηθεί άμεσα για εφαρμογή.
Άμεση αναμόρφωση του Π.Δ. 170/1996 (Κανονισμός Μεταθέσεων Πυροσβεστικού Προσωπικού ) με στόχο την διαμόρφωση ενός σύγχρονου θεσμικού πλαισίου που θα αφορά τις μεταθέσεις των Πυροσβεστών, με την πλήρη συμμετοχή εκπροσώπου μας, στη βάση της μελετημένης πρότασης που έχουμε προ πολλού καταθέσει στην πολιτική και φυσική μας ηγεσία, με γνώμονα την αξιοκρατία και τη διαφάνεια με ταυτόχρονη κατάργησητου Π.Δ 93/2014 (περί μετακινήσεων του Πυροσβεστικού Προσωπικού) διότι εισάγει αντεργατικές διατάξεις και επαναφέρει την αναξιοκρατία και τη ρουσφετολογία.
Εναρμόνιση του θεσμικού πλαισίου περί αδειών με τα ισχύοντα για τους λοιπούς δημοσίου πολιτικούς υπαλλήλους, ειδική μέριμνα για τις γονικές άδειες των πολυτέκνων.
Άμεση και αντικειμενική αξιολόγηση των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών και Πυροσβεστικών Κλιμακίων της χώρας, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής. Το σύγχρονο Π.Σ. επιβάλλει την θεσμοθέτηση 18.000 οργανικών θέσεων, ως προϋπόθεση δημιουργίας ενός αποτελεσματικού οργανισμού πυρασφάλειας και πυροπροστασίας της χώρας μας.
Να υπάρξει μέριμνα από το Υπουργείο για τη δημιουργία παιδικών κατασκηνώσεων και για τα παιδιά των πυροσβεστών, όπως άλλωστε αυτό προβλέπεται από το Ν. 3511/2006.
Β.ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ:
Εφαρμογή πενθημέρου, τήρηση ωραρίου εργασίας (37,5 ωρών) εβδομαδιαίως, όχι 40ωρου και πέραν αυτών πραγματική αμοιβή για την υπερωριακή μας απασχόληση.
Μη εφαρμογή παράτυπων και παρανόμων γενικών και μερικών επιφυλακών και πρόσθετων υπηρεσιών, γιατί η χωρίς λόγο καταπόνηση των Πυροσβεστών εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για της ζωή τους, την υγεία τους και την πυρασφάλεια της χώρας (ειδικότερα κατά την αντιπυρική περίοδο).
Γ. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ
Κατοχύρωση του δημόσιου κοινωνικού χαρακτήρα της ασφάλισης μας ώστε να μη μετατραπεί από κοινωνική σε επαγγελματική με ευθύνη και προτροπή της πολιτείας. Ως εκ τούτου ζητάμε την άμεση κατάργηση του άρθρου 220 του Ν.4281/2014 αναφορικά με το ΤΕΑΠΑΣΑ και παράλληλα την κατάργηση της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος καθώς και την αναθεώρηση του μαθηματικού τύπου για τον υπολογισμό των εφάπαξ και των επικουρικών συντάξεων, ως μοναδική σοβαρή και δίκαιη λύση για τη διασφάλιση της υγιούς προοπτικής των Ασφαλιστικών ταμείων μας .
Την αναπλήρωση των απωλειών που υπέστησαν τα Ταμεία μας από την απομείωση των αποθεματικών τους λόγω του PSI.
Κατάργηση άρθρων και διατάξεων του Ν. 3865/2010 « Μεταρ-ρύθμιση συνταξιοδοτικού συστήματος του Δημοσίου και συναφείς διατάξεις», που επιβάλλουν δέκα χρόνια επιπλέον υποχρεωτικής εργασίας στους Πυροσβέστες, αγνοώντας ότι αφενός μεν το επάγγελμα είναι επικίνδυνο και ανθυγιεινό και αφετέρου δεν εργάζονται πενθήμερο αλλά υποχρεωτικά εξαήμερο εβδομαδιαία. Λέμε όχι στη σύνδεση των ορίων συνταξιοδότησης των ένστολων με το προσδόκιμο ζωής που επέβαλλε η επιβολή των μνημονίων στην χώρα μας και άμεσα να χαρακτηριστεί
Διατήρηση των υπαρχόντων ορίων ηλικίας και για τους Πυροσβέστες, που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μετά το 2015 λόγω της επικινδυνότητας και ανθυγιεινότητας του επαγγέλματος μας. Θεσμοθέτηση της 25ετίας ως θεμελιώδες συνταξιοδοτικό δικαίωμα των πυροσβεστών παθόντων εν ώρα υπηρεσίας ή εξαιτίας αυτήςμε άμεση χρήση και απόδοση πλήρους συντάξεως με μπόνους (αυξημένων συντελεστών – κλιμακίων υπολογισμού της σύνταξης καθ' όλη την διάρκεια του εργασιακού βίου.
Αναβάθμιση της υγειονομικής μας περίθαλψης και στήριξη του ΕΟΠΥΥ και της πρωτοβάθμιας δημόσιας υγείας στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Πλέον το δημόσιο αγαθό της υγείας πληρώνεται πανάκριβα ενώ οι αποδοχές μας συνεχώς μειώνονται.στις υπηρεσίες υγείας χωρίς να πληρώνουμε για την υγειονομική περίθαλψη με ενιαίο Κλάδο Υγείας για όλο το Πυροσβεστικό Προσωπικό.
Χορήγηση δικαιώματος αναγνώρισης (με καταβολή εισφορών αναλόγων προς την αναγνώριση του χρόνου στρατιωτικής θητείας) της πενταετίας 1989-1994 (για τους επιτυχόντες του διαγωνισμού έτους 1989, οι οποίοι προσλήφθηκαν το έτος 1994 κατόπιν δικαστικών αποφάσεων με νομοθετική ρύθμιση) και προσμέτρησης της σαν πραγματικό συντάξιμο χρόνο υπηρεσίας και στο χρονοεπίδομα .
Επέκταση της μάχιμης πενταετίας αζημίως για όλο το Πυροσβεστικό Προσωπικό προς συμπλήρωση του συντάξιμου χρόνου καθόσον αυτή αποτελεί πραγματική και όχι πλασματική υπηρεσία (οι Πυροσβέστες εργάζονται έξι ημέρες εβδομαδιαίως). Να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για επέκταση του νόμου για την 5ετία και στις υπόλοιπες μάχιμες υπηρεσίες (π.χ. ΕΜΑΚ) .
Δυνατότητα αναγνώρισης ως συντάξιμου χρόνου για τους ένστολους, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που δόθηκε στο Δημόσιο τομέα για την αναγνώριση τέκνων.
Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ:
Οι οικονομικές περικοπές που μας επιβλήθηκαν με αποκορύφωμα τον Ν. 4093/2012 κριθήκαν αντισυνταγματικές σύμφωνα με τις αποφάσεις του Αρμόδιου Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας. Επειδή λοιπόν επιβλήθηκαν μεγάλες περικοπές στο μισθολόγιο χωρίς καταφανέστατα να ληφθούν υπ’ όψιν οι ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας μας ούτε βεβαίως και η σημασία της κοινωνικής μας αποστολής, όπως αναφέρει και το σκεπτικό της απόφασης Σ.τ.Ε. η πολιτεία οφείλει άμεσα και χωρίς καμία χρονοτριβή να αποκαταστήσει την αδικία αυτή επαναφέροντας τις απολαβές μας στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012. Αναμένουμε την άμεση εκτέλεση της απόφασης από την πολιτεία για το υπόλοιπο 50% που εκκρεμεί καθώς και τα αναδρομικά αυτού ώστε να υπάρξει πλήρης αποκατάσταση .
Πέραν όμως της θετικής αυτής εξέλιξης για το όλο το ένστολο προσωπικό, το πυροσβεστικό προσωπικό επιδιώκει και ταυτόχρονα απαιτεί :
Διαμόρφωση και βελτίωση του μισθολογίου μας :
Το υφιστάμενο (ισχύον σήμερα μισθολόγιο των Στρατιωτικών-Σωμάτων Ασφαλείας) δημιουργεί ανισότητες και αδικίες μεταξύ των στελεχών εξ' αιτίας
α) της αφετηρίας (μονάδας) που δεν ξεκινάει ή αρχίζει από τον Αστυφύλακα-Λιμενοφύλακα-Πυροσβέστη (Λοχία), αλλά η μονάδα είναι από τον Ανθυπολοχαγό με σχέση 0,809 προς 2,37 του Πυροσβέστη (Λοχία) έως Α' ΓΕΕΘΑ .
β) των συντελεστών, που δεν είναι ορθολογικά αναλογικοί και δίκαιοι για όλους τους βαθμούς .
γ) των βαθμολογικών-μισθολογικών προαγωγών που δεν είναι ανάλογες και αντίστοιχες με τις Ένοπλες Δυνάμεις.
δ) του δεδομένου ότι οι τακτικές αποδοχές μας έχουν 45% επιδόματα και η χορηγούμενη επί σειρά ετών εισοδηματική πολιτική υπολογίζονταν και καταβάλλονταν ως ποσοστό μόνο στο Βασικό Μισθό.
Γι αυτό ΖΗΤΟΥΜΕ και ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ μισθολόγιο δίκαιο χωρίς ανισότητες και αδικίες, με νέα δυναμική που θα δίνει όραμα και προοπτική στην οικονομική αναβάθμιση των πυροσβεστών, ειδικότερα των νέων Πυροσβεστών-Υπαξιωματικών-Αξιωματικών.
• Με αφετηρία εισαγωγής τον Β.Μ. του Αστυφύλακα – Λιμενοφύλακα – Πυροσβέστη – Υπαξιωματικού (Λοχία) που θα αρχίζει από την μονάδα και:
• Με δικαιότερους συντελεστές, ορθολογικά, σε αναλογική βάση.
• Με σταδιακή κατάργηση-ενσωμάτωση όλων των τακτικών επιδομάτων.
Με θεσμοθέτηση:
Πραγματικής αμοιβής για την πέραν του πενθημέρου εργασία και εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας για Κυριακές, εξαιρέσιμες αργίες, υπερωρίες, νυχτερινά(1/150 του κάθε μισθολογικού κλιμακίου).
Επαναφορά του δασικού επιδόματος λόγω αυξημένων υπηρεσιακών αναγκών κατά την αντιπυρική περίοδο και θεσμοθέτησή του.
Θεσμοθέτηση επιδόματος παραμεθόριων και προβληματικών περιοχώνκαι για το Πυροσβεστικό Προσωπικό με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις – ευεργετήματα, που χορηγήθηκε σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους του Κράτους.
Άπαξ αποζημίωση των πρόσθετων υπηρεσιών (ρεπό), τα οποία δεν μπορούν να χορηγήσουν οι υπηρεσίες λόγω έλλειψης προσωπικού.
Καταβολή των οδοιπορικών εξόδων μετάθεσης που δεν έχουν χορηγηθεί .
Η στρατιωτική θητεία να αναγνωρίζεται άνευ πληρωμής.
Ε. ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ:
Επαναφορά του αφορολόγητου στα 12.000 € με κατάργηση της έκτακτης ειδικής εισφοράς στο ετήσιο εισόδημα μέχρι 25.000 €για μισθωτούς -συνταξιούχους και καθορισμός νέας φορολογικής κλίμακας με πρόσθετα κλιμάκια.
Τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας.
Επαναφορά όλων των φοροαπαλλαγών που ίσχυαν, όπως τόκοι στεγαστικών δανείων, τόκοι ασφαλιστηρίων κλπ, οι οποίες μείωναν τον αποδιδόμενο ετήσιο φόρο εισοδήματος.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Οι καιροί που ακολουθούν θα είναι δύσκολοι και εμείς πρέπει όλοι μαζί να αγωνιστούμε για να προασπίσουμε πρώτα από όλα τα δίκαια αιτήματα μας, αλλά παράλληλα να διαφυλάξουμε και την αξιοπρέπεια μας. Μόνο μέσα από κοινούς αγώνες θα καταφέρουμε να βγούμε δυνατοί και νικητές.
Εμείς ως σύνεδροι, αλλά και με την παράλληλοι ιδιότητα μας ως μέλη του ΔΣ, δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε τόσο σε επίπεδο Ομοσπονδίας όσο και σε τοπικό επίπεδο, για να σας διασφαλίσουμε ένα δίκαιο, αξιοπρεπές και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον.
ΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ
ΤΗΣ Ε.Υ.Π.Σ. ΡΟΔΟΥ & ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
ΚΑΣΣΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΠΑΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ