Αλλος ένας
αστυνομικός σκοτώθηκε σε τροχαίο ατύχημα για να επιβεβαιωθούν οι
ανησυχίες μας. Κάτι περίεργο συμβαίνει στην αστυνομία χωρίς να συγκινείται η
αστυνομική διοίκηση για το φαινόμενο ότι ένας ή δυο αστυνομικοί χάνουν τη ζωή
τους κάθε μήνα ή τραυματίζονται σοβαρά σε τροχαία ατυχήματα. Το
γεγονός ότι αυτά συμβαίνουν είτε καθ' οδόν προς την υπηρεσία είτε άμα τη
αποχωρήσει από αυτήν, περνά στα ψιλά, αφού για την ηγεσία της αστυνομίας ο υπ'
αριθμόν ένας κίνδυνος για τους αστυνομικούς ήταν και είναι ο ...αναρχικός
κίνδυνος.
Με αυτήν την
ιδέα είχαν γαλουχηθεί επί χρόνια, αυτόν τον προσανατολισμό υπηρετούσαν μέχρι
πρότινος, πώς να αντιληφθούν ότι τα δεδομένα έχουν αλλάξει και ότι το
καθημερινό υπηρεσιακό στρες σκοτώνει «από μέσα» την αστυνομία και τους ίδιους;
Τραγική ειρωνεία ότι αύριο οι Ομοσπονδίες των αστυνομικών διοργανώνουν ειδική τελετή στη μνήμη των Πεσόντων αστυνομικών εν ώρα υπηρεσίας, όπου θα παραστεί σύσσωμη η ηγεσία της αστυνομίας. Είναι καιρός όμως κύριε Υπουργέ, να δείτε κατάματα την πραγματικότητα και να κάνετε πράξη όσα μέχρι πρότινος λέγατε σε αμφιθέατρα και δημόσια πάνελ για τις μεγάλες τομές στα αστυνομικά πράγματα της χώρας. Αν χαθεί η ιστορική ευκαιρία που έχετε τώρα, να είστε βέβαιος ότι πολύ δύσκολα θα διαμορφωθούν ξανά οι συνθήκες που ψάχνατε.
Από τη δική μας πλευρά, δυστυχώς δεν έχουμε παρά να ανασύρουμε την ανάρτησή μας για το ίδιο θέμα της 29ης Σεπτεμβρίου 2014. Στο πεντάμηνο που μεσολάβησε, κατά τις εκτιμήσεις μας πέντε αστυνομικοί έχουν μάλλον φύγει πρόωρα από τη ζωή. Ενας συγκλονιστικός αριθμός που εξακολουθεί να παραμένει «κρυφός».
Πολλά τα τροχαία με θύματα αστυνομικούς
Πριν από μερικές ημέρες, η αστυνομική στατιστική κατέγραψε έναν ακόμα θάνατο νεαρού αστυνομικού, όχι σε κάποια συμπλοκή με κακοποιούς, αλλά σε τροχαίο ατύχημα. Δεν ήταν εν υπηρεσία, αλλά αυτό δεν μειώνει το γεγονός ότι υπήρξε θάνατος. Μια ανθρώπινη απώλεια τόσο για τους δικούς του όσο και για την υπηρεσία του. Η είδηση δεν απασχόλησε καν τα ΜΜΕ, τόσοι και τόσοι σκοτώνονται άλλωστε καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους... Για τα περισσότερα, η μάστιγα των τροχαίων δεν αποτελεί πια είδηση, εκτός κι αν σκοτωθεί κάποιος δικός τους.
Αν ασχολούμαστε εμείς σήμερα, είναι γιατί ο θάνατος αστυνομικού από τροχαίο ατύχημα, δεν επιτρέπεται να αποσιωπάται. Η ίδια η Αστυνομία έχει επισημάνει ότι τα τροχαία ατυχήματα εντός αυτής είτε εν ώρα καθήκοντος είτε εκτός υπηρεσίας, είναι αξιοπρόσεχτα. Δυστυχώς, όμως, πέραν τούτου ουδέν. Καμία σοβαρή προσπάθεια για τον περιορισμό της αιματοχυσίας, ενώ είναι γνωστό στα ανώτατα κλιμάκια της ηγεσίας της το οξύ αυτό πρόβλημα.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων έχει τοποθετηθεί επί του θέματος αλλά εις ώτα μη ακουόντων. Συμμετέχοντας για παράδειγμα στη δημόσια διαβούλευση για την οδική ασφάλεια, που διοργανώθηκε πριν από τις Περιφερειακές Εκλογές του Μαΐου από την υποψήφια Περιφερειάρχη Αττικής κ. Ρένα Δούρου, ανακοίνωσε δια του αντιπροέδρου της Γρηγόρη Γερακαράκου ενδιαφέροντα στοιχεία.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Νέα Αστυνομία (Τεύχος 82/2014), «από το 2001 έως το 2013, έχασαν την ζωή τους εν ώρα υπηρεσίας περισσότεροι από 60 αστυνομικοί, οι μισοί εκ των οποίων έπεσαν θύματα τροχαίου ατυχήματος. Σε τροχαία εν ώρα υπηρεσίας, επίσης, τραυματίστηκαν σοβαρά περίπου 60 συνάδελφοι ενώ περίπου 1.500 τραυματίστηκαν ελαφρά. Όμως πολλά τροχαία ατυχήματα με παθόντες αστυνομικούς σημειώνονται και εκτός υπηρεσίας. Σύμφωνα με τη στατιστική του Αρχηγείου, την περίοδο 2001-2013 έχασαν τη ζωή τους για διάφορους λόγους εκτός υπηρεσίας 90 αστυνομικοί, οι περισσότεροι σε τροχαία ατυχήματα. Είχαμε επίσης περίπου 100 σοβαρά τραυματισμένους και πάνω από 2.000 ελαφρά τραυματίες.
Από μια πρόχειρη ανάλυση προκύπτει ότι σχεδόν κάθε δεύτερο μήνα έχουμε έναν νεκρό αστυνομικό από τροχαίο ατύχημα. Αν αυτό δεν είναι απολύτως ακριβές, σίγουρα καταγράφουμε μια τέτοια τάση, ένα επικίνδυνο φαινόμενο που πρέπει να μας προβληματίσει. Ως συνδικαλιστικό κίνημα έχουμε επισημάνει ότι είναι θέμα υλικοτεχνικής υποδομής, αλλά και αγωγής - αστυνομικής εκπαίδευσης.
Το οξύ αυτό πρόβλημα το γνωρίζει το Αρχηγείο της Αστυνομίας, το οποίο κατά καιρούς έχει εκδώσει διάφορες εγκυκλίους, αλλά ξέρουμε ότι η μάστιγα αυτή δεν αντιμετωπίζεται με διαταγές. Το φαινόμενο των πολλών τροχαίων με αστυνομικούς, σχετίζεται με τα γενικότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων και πιστεύουμε ότι επιτείνεται από το στρες και άλλα ενδογενή αίτια που πηγάζουν από την επικινδυνότητα, τις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματός μας και το επίπεδο των τεχνικών υποδομών και μέσων».
Τραγική ειρωνεία ότι αύριο οι Ομοσπονδίες των αστυνομικών διοργανώνουν ειδική τελετή στη μνήμη των Πεσόντων αστυνομικών εν ώρα υπηρεσίας, όπου θα παραστεί σύσσωμη η ηγεσία της αστυνομίας. Είναι καιρός όμως κύριε Υπουργέ, να δείτε κατάματα την πραγματικότητα και να κάνετε πράξη όσα μέχρι πρότινος λέγατε σε αμφιθέατρα και δημόσια πάνελ για τις μεγάλες τομές στα αστυνομικά πράγματα της χώρας. Αν χαθεί η ιστορική ευκαιρία που έχετε τώρα, να είστε βέβαιος ότι πολύ δύσκολα θα διαμορφωθούν ξανά οι συνθήκες που ψάχνατε.
Από τη δική μας πλευρά, δυστυχώς δεν έχουμε παρά να ανασύρουμε την ανάρτησή μας για το ίδιο θέμα της 29ης Σεπτεμβρίου 2014. Στο πεντάμηνο που μεσολάβησε, κατά τις εκτιμήσεις μας πέντε αστυνομικοί έχουν μάλλον φύγει πρόωρα από τη ζωή. Ενας συγκλονιστικός αριθμός που εξακολουθεί να παραμένει «κρυφός».
Πολλά τα τροχαία με θύματα αστυνομικούς
Πριν από μερικές ημέρες, η αστυνομική στατιστική κατέγραψε έναν ακόμα θάνατο νεαρού αστυνομικού, όχι σε κάποια συμπλοκή με κακοποιούς, αλλά σε τροχαίο ατύχημα. Δεν ήταν εν υπηρεσία, αλλά αυτό δεν μειώνει το γεγονός ότι υπήρξε θάνατος. Μια ανθρώπινη απώλεια τόσο για τους δικούς του όσο και για την υπηρεσία του. Η είδηση δεν απασχόλησε καν τα ΜΜΕ, τόσοι και τόσοι σκοτώνονται άλλωστε καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους... Για τα περισσότερα, η μάστιγα των τροχαίων δεν αποτελεί πια είδηση, εκτός κι αν σκοτωθεί κάποιος δικός τους.
Αν ασχολούμαστε εμείς σήμερα, είναι γιατί ο θάνατος αστυνομικού από τροχαίο ατύχημα, δεν επιτρέπεται να αποσιωπάται. Η ίδια η Αστυνομία έχει επισημάνει ότι τα τροχαία ατυχήματα εντός αυτής είτε εν ώρα καθήκοντος είτε εκτός υπηρεσίας, είναι αξιοπρόσεχτα. Δυστυχώς, όμως, πέραν τούτου ουδέν. Καμία σοβαρή προσπάθεια για τον περιορισμό της αιματοχυσίας, ενώ είναι γνωστό στα ανώτατα κλιμάκια της ηγεσίας της το οξύ αυτό πρόβλημα.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων έχει τοποθετηθεί επί του θέματος αλλά εις ώτα μη ακουόντων. Συμμετέχοντας για παράδειγμα στη δημόσια διαβούλευση για την οδική ασφάλεια, που διοργανώθηκε πριν από τις Περιφερειακές Εκλογές του Μαΐου από την υποψήφια Περιφερειάρχη Αττικής κ. Ρένα Δούρου, ανακοίνωσε δια του αντιπροέδρου της Γρηγόρη Γερακαράκου ενδιαφέροντα στοιχεία.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Νέα Αστυνομία (Τεύχος 82/2014), «από το 2001 έως το 2013, έχασαν την ζωή τους εν ώρα υπηρεσίας περισσότεροι από 60 αστυνομικοί, οι μισοί εκ των οποίων έπεσαν θύματα τροχαίου ατυχήματος. Σε τροχαία εν ώρα υπηρεσίας, επίσης, τραυματίστηκαν σοβαρά περίπου 60 συνάδελφοι ενώ περίπου 1.500 τραυματίστηκαν ελαφρά. Όμως πολλά τροχαία ατυχήματα με παθόντες αστυνομικούς σημειώνονται και εκτός υπηρεσίας. Σύμφωνα με τη στατιστική του Αρχηγείου, την περίοδο 2001-2013 έχασαν τη ζωή τους για διάφορους λόγους εκτός υπηρεσίας 90 αστυνομικοί, οι περισσότεροι σε τροχαία ατυχήματα. Είχαμε επίσης περίπου 100 σοβαρά τραυματισμένους και πάνω από 2.000 ελαφρά τραυματίες.
Από μια πρόχειρη ανάλυση προκύπτει ότι σχεδόν κάθε δεύτερο μήνα έχουμε έναν νεκρό αστυνομικό από τροχαίο ατύχημα. Αν αυτό δεν είναι απολύτως ακριβές, σίγουρα καταγράφουμε μια τέτοια τάση, ένα επικίνδυνο φαινόμενο που πρέπει να μας προβληματίσει. Ως συνδικαλιστικό κίνημα έχουμε επισημάνει ότι είναι θέμα υλικοτεχνικής υποδομής, αλλά και αγωγής - αστυνομικής εκπαίδευσης.
Το οξύ αυτό πρόβλημα το γνωρίζει το Αρχηγείο της Αστυνομίας, το οποίο κατά καιρούς έχει εκδώσει διάφορες εγκυκλίους, αλλά ξέρουμε ότι η μάστιγα αυτή δεν αντιμετωπίζεται με διαταγές. Το φαινόμενο των πολλών τροχαίων με αστυνομικούς, σχετίζεται με τα γενικότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων και πιστεύουμε ότι επιτείνεται από το στρες και άλλα ενδογενή αίτια που πηγάζουν από την επικινδυνότητα, τις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματός μας και το επίπεδο των τεχνικών υποδομών και μέσων».
πηγη enstoloi.gr