0
 Θαυμάστε τα ψέμματα του κυρίου Δένδια και των υπολοίπων σχετικά με τα κονδύλια κλπ...---
Σημαντικές ελλείψεις σε μέτρα πρόληψης υποδομές και προσωπικό αντιμετωπίζει το Πυροσβεστικό Σώμα, ενώ βρισκόμαστε στην πιο κρίσιμη φάση της αντιπυρικής περιόδου. Τα τεράστια κενά που ξεπερνούν τις 4.500 κενές οργανικές θέσεις, η διατήρηση και ενίσχυση του «θεσμού» της...
μερικής απασχόλησης και της εποχικότητας, οι μειώσεις στις φετινές πιστώσεις στις Δασικές Υπηρεσίες της Τοπικής Διοίκησης και στο Πυροσβεστικό Σώμα κατά 44,6 εκατ. ευρώ, φανερώνουν την υποβάθμιση ακόμα και της στοιχειώδους λειτουργίας της Υπηρεσίας.

Ο Δημήτρης Βλάχος, συνδικαλιστής με την «Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών» (ΕΑΚΠ), λέει στο «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ»: «Δεν πραγματοποιήθηκαν ούτε οι στοιχειώδεις ενέργειες από τους καθ' ύλην αρμόδιους, την κυβέρνηση, την πολιτική και φυσική ηγεσία. Η πολιτική της συνεχούς υποχρηματοδότησης σε έναν τόσο ευαίσθητο και στρατηγικό τομέα του κράτους, συνοδεύεται με τη διατήρηση του αντιδασικού νομοθετικού πλαισίου, που ευνοεί τους αποχαρακτηρισμούς και την καταπάτηση και εκμετάλλευση των δασών, από τα μεγάλα συμφέροντα των κάθε λογής καταπατητών». Ο Δ. Βλάχος υπενθυμίζει πως η ΕΑΚΠ «από το 1998, χρονιά που ανέλαβε το Πυροσβεστικό Σώμα τη δασοπυρόσβεση, είχε προειδοποιήσει όλους τους αρμόδιους φορείς, ενημερώνοντας παράλληλα τον ελληνικό λαό, για τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονούσαν οι διαχρονικές πολιτικές των εκάστοτε κυβερνήσεων, που τελικά οδήγησαν στην απώλεια εκατοντάδων ανθρώπινων ζωών, περιουσιών και μεγάλου μέρους του δασικού χάρτη της χώρας».

Και ενώ τα χρήματα περικόπτονται συνέχεια, μεγάλες είναι οι ελλείψεις και στον τομέα της πρόληψης των πυρκαγιών. Οι Δήμοι και οι Περιφέρειες ακόμα περιμένουν τα 18,4 εκατ. ευρώ τα οποία θα αξιοποιούνταν σε καθαρισμούς δασικών δρόμων, σε αντιπυρικές ζώνες και σε εγκατάσταση δεξαμενών νερού. Χρήματα τα οποία σαφώς δε φτάνουν. Αντιθέτως, αυτά που «δόθηκαν» ήταν η... υπόσχεση του ειδικού γραμματέα Δασών Γ. Αμοργιανιώτη (στα μέσα Απρίλη) πως σύντομα θα δοθούν μέσω του ΥΠΕΚΑ περισσότερα από 72 εκατ. ευρώ για τη φετινή αντιπυρική περίοδο, αλλά και η... διαβεβαίωση του υπουργού Δημόσιας Τάξης Ν. Δένδια πως τα χρήματα έχουν «βγει» δύο μήνες πιο πριν σε σχέση με πέρσι...

Ακατάλληλα οχήματα

Με τις επισκευές των οχημάτων να γίνονται σταδιακά και ανάλογα με τις πιστώσεις και χωρίς φυσικά να περνούν από ΚΤΕΟ, οι πυροσβέστες που τα χρησιμοποιούν δεν ξέρουν αν θα γυρίσουν πίσω στην Υπηρεσία στο τέλος της βάρδιας. Ο πραγματικά γερασμένος στόλος, όπως είπε ο υπουργός Δημόσιας Τάξης, έχει 90% ετοιμότητα τη στιγμή που δαπανώνται εκατομμύρια ευρώ για την ενοικίαση πυροσβεστικών ελικοπτέρων. Κι ενώ λεφτά για τη μίσθωση ελικοπτέρων υπάρχουν (περίπου 2,5 εκατομμύρια ευρώ κοστίζει η ενοικίαση ενός βαρέος τύπου ελικοπτέρου), οι πυροσβέστες βλέπουν τα οχήματά τους να «μένουν» στην άκρη, να γλιστράνε και να μη σταματούν, από την ελλιπή συντήρησή τους.

Αυτή τη στιγμή, το Πυροσβεστικό Σώμα έχει στη διάθεσή του συνολικά 2.991 οχήματα από τα οποία τα 1.355 είναι βοηθητικού τύπου (όπως τζιπ, κλιμακοφόρα, γερανοφόρα κτλ) και τα 1.636 είναι υδροφόρες διαφόρων χωρητικοτήτων και τα οποία συμμετέχουν στην κατάσβεση δασικών πυρκαγιών. Από αυτά τα 2.991 οχήματα, παραπάνω από τα μισά είναι άνω των 10 ετών. Συγκεκριμένα, μόλις τα 1.356 αυτοκίνητα είναι ηλικίας έως 10 ετών (607 κατασκευής έως 5 έτη και 749 πέντε έως 10 έτη), ενώ τα 1.575 έχουν άδεια πρώτης κυκλοφορίας από 11 έτη έως και «30+» (χωρίς φυσικά να αναφέρονται τα πόσα έτη ακριβώς).

Ειδικότερα, τα 560 οχήματα μετρούν 10 έως 15 χρόνια ζωής, τα 502 15 έως 20, τα 100 20 έως 25, τα 228 αυτοκίνητα 25 έως 30 και 185 ανήκουν στην κατηγορία 30+ χρόνια. Και όσοι διαπιστώσουν ότι λείπουν 60 οχήματα από το γενικό σύνολο, αυτά τα πήρε η Πυροσβεστική από το Δασαρχείο και τον ΟΔΔΥ και όπως τόνισε στέλεχος του Σώματος, «αυτά είναι ... απροσδιορίστου ηλικίας». Αξίζει να σημειωθεί, ότι ένα από τα ασθενοφόρα που έχει στη διάθεσή της η Πυροσβεστική, είναι κατασκευής του 1992!

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι πως, σύμφωνα με την «Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών», από τα 105 οχήματα και τις 3 μοτοσικλέτες του Σώματος που υπάρχουν στα Ιόνια Νησιά, μόνο τα 34 μετρούν έως και 10 χρόνια ζωής. Μία παραπάνω δεκαετία έχουν τα 45 από αυτά, ενώ από 21 έως και 30 χρόνια μετρούν 18 οχήματα. Τα υπόλοιπα οκτώ έχουν από 31 έως και 37 χρόνια ζωής. Αξίζει να σημειώσουμε πως ακόμα και οι μοτοσικλέτες που είναι στις Υπηρεσίες του Αργοστολίου, της Ζακύνθου και της Κέρκυρας, έχουν εκδώσει άδεια κυκλοφορίας για πρώτη φορά πριν από 12 χρόνια.

πηγή: ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 


Δημοσίευση σχολίου

κάνε το δικό σου σχόλιο

 
Top