Ξεκινά την 1η Μαΐου η αντιπυρική περίοδος και για μια ακόμα φορά οι πυροσβεστικές υπηρεσίες της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής θα χρειαστεί να επιτελέσουν το έργο της πυρόσβεσης, με ελλιπές προσωπικό και πεπαλαιωμένο στόλο.
Για μια ακόμα χρονιά η πολιτεία δεν έχει καλύψει τα κενά και τις ελλείψεις και για μια ακόμα φορά οι πυροσβέστες θα κληθούν να υπερβούν τον εαυτό τους.
Ενδεικτικά, στον Α΄ Πυροσβεστικό Σταθμό της Πάτρας, όπως αναφέρει στο thebest.gr o Διοικητής του Γιάννης Πετρούτσος από τις 75 οργανικές θέσεις με μόνιμο προσωπικό έχουν καλυφθεί οι 52, ενώ τα περισσότερα οχήματα είναι 25 έως 30 ετών, με αποτέλεσμα να "βγάζουν" πολλές βλάβες, ακόμα και εν ώρα συμβάντων.
"Η μεγάλη έλλειψη είναι σε οδηγούς και όχι σε μάχιμους. Για παράδειγμα πρέπει να καλύψω την περιοχή της Πάτρας με τέσσερα αυτοκίνητα και την καλύπτω με τρία από το μόνιμο προσωπικό του σταθμού και το τέταρτο είτε με επιφυλακή , είτε με πρόσθετη εργασία υπαλλήλου", εξηγεί ο κ. Πετρούτσος.
Οι εποχικοί πυροσβέστες που ενισχύουν το σώμα μπορούν να προσφέρουν συγκεκριμένη βοήθεια, λόγω του πλαισίου που καθορίζει την απασχόλησή τους. Παραδείγματος χάριν, δεν μπορούν να υπερβούν τις 150 ώρες εργασίας το μήνα, ούτε τα 10 νυχτερινά σε όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, τονίζει ο Διοικητής του Α΄Πυροσβεστικού Σταθμού.
Την ίδια ώρα ο στόλος είναι παλιός. Τα οχήματα του Α΄Πυροσβεστικού σταθμού στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι άνω των 25 - 30 ετών, με εξαίρεση δύο που είναι 15ετίας, τονίζει ο κ. Πετρούτσος και προσθέτει ότι λόγω των περιορισμένων κονδυλίων πυροσβέστες κάνουν μόνοι τους κάποιες απλές εργασίες (πχ, αλλαγή λαδιών, γρασάρισμα) ενώ γίνονται μόνο τα απολύτως απαραίτητα service.
"Προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό, για να προστατεύσουμε την περιοχή μας. Παρά τις όποιες περικοπές δεν σηκώνουμε τα χέρια ψηλά" δηλώνει ο Διοικητής. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, συνεργεία κάνουν δωρεάν τις εργασίες συντήρησης.
Η δύναμη του Α΄ Πυροσβεστικού σταθμού Πάτρας αποτελείται από 35 οχήματα, εκ των οποίων τρία κλιμακοφόρα, ένας γερανός και τα υπόλοιπα υδροφόρα, που λόγω καταπόνησης κάποιες φορές ξεμένουν σε ώρα που συμβάν βρίσκεται σε εξέλιξη.
"Έχει τύχει να πηγαίνω σε συμβάν και από πίσω να ακολουθεί όχημα για να επισκευάσει πυροσβεστικό που χάλασε", αναφέρει.
Επιπλέον, στους σχεδιασμούς της Π.Υ. είναι η δημιουργία στην Πάτρα, ειδικού συνεργείο για τα πυροσβεστικά, που θα καλύπτει τις ανάγκες της Δυτικής Ελλάδας, καθώς αντίστοιχα υπάρχουν μόνο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
"Υπάρχουν συγκεκριμένες βλάβες στα πυροσβεστικά οχήματα, τις οποίες απαγορεύεται να επισκευάσουμε σε ιδιωτικά συνεργεία".
Σε επίπεδο πρόληψης ο κ. Πετρούτσος επισημαίνει την ιδιαίτερη προσφορά και καλή συνεργασία με εθελοντικά σώματα , είτε στις περιπολίες  σε δασικούς χώρους , είτε στη συνδρομή για την αντιμετώπιση πυρκαγιών, όπως είναι ο Ερυθρός Σταυρός, οι ραδιοερασιτέχνες, οι ΕΣΕΠΑ Βραχναιίκων και Δύμης, ο Άγιος Βασίλειος.

Σήμερα μάλιστα συνεδριάζει το Σ.Τ.Ο. του Δήμου Πατρέων για την προετοιμασία ενόψει της αντιπυρικής περιόδου. Δήμος, πυροσβεστική και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς θα καθίσουν στο ίδιο τραπέζι για  το συντονισμό των υπηρεσιών και την αντιμετώπιση των ζητημάτων που εκκρεμούν.

http://www.thebest.gr
 
Top