Yπό ενιαία διοίκηση τα ελικόπτερα

Ενοποιούνται οι Υπηρεσίες Εναερίων Μέσων Αστυνομίας και Πυροσβεστικής. Με τροπολογία σε νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης, το οποίο κατατίθεται σήμερα προς ψήφιση στη Βουλή, οι δύο επιμέρους και μέχρι πρότινος αυτόνομες μοίρες συγχωνεύονται και τα συνολικά δέκα ελικόπτερα των δύο σωμάτων τίθενται υπό ενιαία διοίκηση. Η νέα δομή θα ονομάζεται «Υπηρεσία Εναερίων Μέσων Υπουργείου Δημόσιας Τάξης» και θα υπάγεται στον υπαρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας. «Πέραν των οικονομιών κλίμακας, παρέχεται στα δύο σώματα μια πιο διευρυμένη επιχειρησιακή ικανότητα για την αντιμετώπιση κινδύνων στους τομείς της δημόσιας ασφάλειας, της καταπολέμησης του οργανωμένου εγκλήματος και της δασοπυρόσβεσης», αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας.

Τη διοίκηση του ενιαίου φορέα θα ασκεί αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ., ενώ έχουν προβλεφθεί δύο θέσεις υποδιοικητών, που θα δοθούν η πρώτη σε αξιωματικό της Πυροσβεστικής και η δεύτερη σε αξιωματικό της Αστυνομίας. Στέλεχος του υπουργείου Δημόσιας Τάξης σχολίασε στην «Κ» ότι «η νέα υπηρεσία θα αποτελείται από δύο υπομονάδες, καθεμιά από τις οποίες θα διατηρήσει, εν μέρει, την επιχειρησιακή αυτοτέλειά της». Ο ίδιος αξιωματούχος διευκρίνισε ότι υπό τη νέα δομή τα ελικόπτερα της Αστυνομίας θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε επιχειρήσεις της Πυροσβεστικής και αντίστροφα.

Η τροπολογία που κατατίθεται στην Ολομέλεια της Βουλής προβλέπει επιπλέον ότι στη νέα υπηρεσία θα ενσωματωθούν αυτόματα οι χειριστές και οι τεχνικοί από τα δύο σώματα, καθώς και ότι, στο εξής, θα υλοποιούνται κοινά προγράμματα εκπαίδευσης του προσωπικού και κοινό πρόγραμμα τεχνικής υποστήριξης και συντήρησης των ελικοπτέρων.

Οι συμβάσεις για την τεχνική υποστήριξη και συντήρηση των πέντε ελικοπτέρων της Αστυνομίας και των πέντε ελικοπτέρων της Πυροσβεστικής, αντίστοιχα, λήγουν τον προσεχή Φεβρουάριο. Είχαν υπογραφεί τον Ιανουάριο του 2012 και είχαν διάρκεια 3 συν 2 χρόνια.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», πρόθεση της ηγεσίας του υπουργείου Δημόσιας Τάξης είναι ο διαγωνισμός για την ανάδειξη του νέου αναδόχου (θα αναλάβει το σέρβις και των δέκα ελικοπτέρων) να «τρέξει» άμεσα μέσω του νατοϊκού οργανισμού NSPA (NATO Support and Procurement Agency), όπως είχε συμβεί προ πενταετίας. Εξάλλου, οι μειοδοτικοί διαγωνισμοί που η Πυροσβεστική προκήρυξε –εκτός διαδικασιών NSPA– τους προηγούμενους μήνες βγήκαν όλοι άγονοι και ματαιώθηκαν. Επιπλέον, μετά και την ενοποίηση των δύο υπηρεσιών εναερίων μέσων και την υπαγωγή τους στο αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., καταρρίπτεται το επιχείρημα όσων εξέφραζαν επιφυλάξεις για το κατά πόσον ένας πολιτικός οργανισμός (όπως η Πυροσβεστική) και όχι ένα ένοπλο σώμα (όπως η Αστυνομία) μπορεί να υπογράφει συμβάσεις με το ΝΑΤΟ. Εως ότου πάντως ολοκληρωθεί η νέα διαγωνιστική διαδικασία, συζητείται η δυνατότητα ολιγόμηνης επέκτασης των υφιστάμενων συμβάσεων τεχνικής υποστήριξης των συνολικά δέκα ελικοπτέρων. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τα συνολικά 8 εκατ. που διεκδικεί από το Π.Σ. το ΝΑΤΟ ως οφειλόμενα από παλαιότερες συμβάσεις, η Πυροσβεστική έχει αναγνωρίσει και κινεί διαδικασίες επιστροφής των 4,7 εκατ. ευρώ. Η διαδικασία «εκκαθάρισης» ξεκίνησε με εντολή του αναπληρωτή υπουργού Νίκου Τόσκα.

 
Top