«Χρωστάω τη ζωή μου στους Αγίους και στην εκπαίδευση»

Στους Αγίους και στην εκπαίδευσή του οφείλει, όπως δηλώνει, τη ζωή του, ο κυβερνήτης του καναντέρ, που μετά τη βλάβη, που παρουσίασε το πυροσβεστικό αεροσκάφος, κατάφερε να το προσγειώσει αναγκαστικά στη Βοιωτία το πρωί της Κυριακής.
«Ηταν και θέμα Αγίων εκείνη την ημέρα», είπε σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας και πρόσθεσε:»Ηταν και η εκπαίδευσή που μας είχε παρασχεθεί από τη Μοίρα μας και έτσι με τον συγκυβερνήτη μπορέσαμε να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση που δημιουργήθηκε». Τέλος, όταν του μιλάνε φίλοι και γνωστοί για «την κακιά ημέρα» της περιπέτειας, εκείνος λέει ότι επρόκειτο «για την καλύτερή του ημέρα»!
Εννοώντας, προφανώς,  ότι είναι τρισευτυχισμένος, που μαζί με τον συνάδελφό του της Πολεμικής Αεροπορίας, βγήκαν σώοι από το φλεγόμενο αεροσκάφος, μια ανάσα από το θάνατο!
Υπενθυμίζεται ότι τo CL-215 είχε απογειωθεί  το πρωί της Κυριακής από την 111 Πτέρυγα Μάχης Νέας Αγχιάλου. Στις  10:45, οι δύο πιλότοι απογειώθηκαν με το καναντέρ από την αεροπορική βάση της Ελευσίνας, απ’ όπου είχαν παραλάβει ανταλλακτικά και άλλα εφόδια για τα υπόλοιπα αεροσκάφη. Περίπου την ώρα που βρέθηκαν πάνω από το μεγάλο μέτωπο της φωτιάς διαπίστωσαν ότι το CL-215 παρουσίασε μηχανική βλάβη. Αφού πρώτα έκαναν ρήψη νερού, αδειάζοντας το νερό που είχε το Καναντέρ στις δεξαμενές του, επιχείρησαν αναγκαστική προσγείωση. 
Ειδικοί, που γνωρίζουν αναφέρουν ότι στο CL-215 δεν υπάρχει δυνατότητα εκτινασσόμενου καθίσματος ,οπότε η αναγκαστική προσγείωση ήταν η μόνη δυνατή επιλογή.

Το πυροσβεστικό αεροσκάφος, υπογραμμίζεται,  ήδη φλεγόταν στον αέρα ενώ οι δεξαμενές καυσίμων ήταν μισογεμάτες αφού είχε συμπληρώσει μόλις μία ώρα και δεκαπέντε λεπτά πτήσης από το πρωί της Κυριακής που είχε απογειωθεί από την βάση της Νέας Αγχιάλου.
Οι  ηρωικοί χειριστές του αεροσκάφους προσπάθησαν να το προσγειώσουν «με την κοιλιά».

Η προσπάθειά τους ήταν να μην συντριβεί το αεροσκάφος με το μπροστινό τμήμα για να έχουν πιθανότητες επιβίωσης. Αφού το πάλεψαν μέχρι την τελευταία στιγμή οδήγησαν το φλεγόμενο αεροσκάφος σε «βαριά προσγείωση με την κοιλιά» και κατάφεραν να βγουν ζωντανοί.
Στη διάσωσή τους είχαν συμβάλει και συνάδελφοί τους πιλότοι ελικοπτέρου, οι οποίοι γνωρίζοντας ότι θα επιχειρηθεί αναγκαστική πρόσγείωση, είχαν λάβει οδηγίες και είχαν αδειάσει μεγάλη ποσότητα νερού στο σημείο της προσγείωσης.
Ο  κυβερνήτης βγήκε σχεδόν χωρίς γρατζουνιά-ζήτησε να αποχωρήσει την ίδια ημέρα από το νοσοκομείο! – και ο συγκυβερνήτης με χτύπημα στη μέση, από το τράνταγμα την ώρα της πρόσκρουσης για το οποίο ενδεχομένως χρειαστεί επέμβαση. 
Σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, το Καναντέρ παρουσίασε βλάβη στην κινητήρα ενώ βρισκόταν πάνω από το μέτωπο της πυρκαγιάς στα Δερβενοχώρια. Βοήθησε και ένα πυροσβεστικό ελικόπτερο που είχε λάβει οδηγίες να ρίξει νερό στο σημείο της πρόσκρουσης του Καναντέρ.
Κι αυτό γιατί οι δύο πιλότοι του CL-215 είχαν ήδη ενημερώσει για την βλάβη στον κινητήρα, ότι το αεροσκάφος είχε τυλιχθεί στις φλόγες και είχαν εξηγήσει ότι θα επιχειρήσουν αναγκαστική προσγείωση.


του Πέτρου Καρσιώτη

 
Top