0



Μαρτυρία: Ζει από τον έρανο συναδέλφων του ο δασοπυροσβέστης που επέζησε στη Σολέα


Της Χριστιάνας Τσαγγάρη

Ενάμιση μήνα μετά την τραγωδία στο δάσος της Σολέας και το μυαλό του επιζώντα δασοπυροσβέστη από το φοβερό δυστύχημα, Γιώργου Σιαμπτάνη έμεινε «κολλημένο» σε εκείνη τη μαύρη μέρα της 20ης Ιουνίου 2016 – Μιλώντας στη Cyprus Times, περιγράφει τα δραματικά δευτερόλεπτα που έζησε – Πως είναι η ζωή του σήμερα και ποιο είναι το παράπονο του από την πολιτεία

«Έχω όλες τις εικόνες μπροστά μου. Θα τα πάρω μαζί μου στο τάφο. Τα έζησα όλα με κάθε λεπτομέρεια», λέει ο δασοπυροσβέστης που επέζησε από το φοβερό τροχαίο με το πυροσβεστικό όχημα στο δάσος της Σολέας, στις μεγάλες πυρκαγιές του Ιούνη.

Ο Γιώργος Σιαμπτάνη, 51 ετών, πρόσφυγας από τη Γιαλούσα και κάτοικος Λευκωσίας είναι πατέρας 4 παιδιών. Εργάζεται ως έκτακτος δασοπυροσβέστης τα τελευταία 10 χρόνια, στο δασικό πυροσβεστικό σταθμό Αθαλάσσας. Στις 7:00, το πρωί της 20ης Ιουνίου έπιασε κανονικά δουλειά κι αφού βγήκε περιπολία για να ελέγξει το δάσος της Λευκωσίας, επέστρεψε στο σταθμό, γύρω στη 1:00, το μεσημέρι αφού κλήθηκε μαζί άλλους συναδέλφους του, να ενισχύσουν την προσπάθεια κατάσβεσης της μεγάλης πυρκαγιά στη Σολέα.
Μαζί με τοv Μάριο Αριστοτέλους και τον Ανδρέα Σοφοκλέους, έφθασαν στην φλεγόμενη περιοχή του Αγίου Θεοδώρου. Αρχικά κατάφεραν και έθεσαν υπό έλεγχο σημείο που καιγόταν νοτιοδυτικά του χωριού. Όταν μετακινήθηκαν πιο πάνω για να ξαναγεμίσουν το πυροσβεστικό όχημα με νερό από βυτιοφόρο, από τον ασύρματο τους κάλεσαν να προχωρήσουν στο σημείο όπου γίνονταν οι ρίψεις νερού με πτητικά μέσα για να καθηλώσουν τη φωτιά με επίγεια μέσα.

Με περίπου 4 τόνους νερό και 300 μέτρα από το σημείο όπου έγινε ο ανεφοδιασμός, γύρω στις 05:00, το απόγευμα, έγινε το μοιραίο. Ο χωματόδρομος, μέσα στο δάσος, έσκασε και το πυροσβεστικό όχημα, με οδηγό τον Αντρέα και συνοδηγούς τον Μάριο και τοv Γιώργο, ξεκίνησε την τρελή του πορεία στο γκρεμό βάθους περίπου 35 μέτρων.

Ζει με τον εφιάλτη

«Καθόμουν στο παράθυρο. Θυμάμαι το πυροσβεστικό όχημα να πέφτει στο γκρεμό. Έγιναν τόσο γρήγορα και μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα. Με τα χέρια μου κράτησα το κεφάλι μου για να το προστατεύσω. Ίσως να είναι η κίνηση που με έσωσε. Όταν ακινητοποιήθηκε το όχημα, ένιωσα ένα τεράστιο όγκο πάνω μου. Ήμουν ανάμεσα στα συντρίμμια. Κατάφερα και σύρθηκα προς τα έξω. Έμεινα καθηλωμένος σε απόσταση 2 μέτρων. Σκέφτηκα ότι θα καούμε ζωντανοί. Είδα τον Αντρέα πεσμένο στο έδαφος και τον Μάριο εγκλωβισμένο στα συντρίμμια», αφηγείται ο κύριος Γιώργος.

Προσθέτει «Φώναξα του Αντρέα με το παρατσούκλι του «Πούλαρε είσαι καλά» και δεν ανταποκρίθηκε. Έβγαλα από την τσέπη το κινητό μου. Ευτυχώς πάντα είχα την συνήθεια να το κουβαλώ μαζί μου, και κάλεσα σε βοήθεια. Άκουσα τον Μάριο να μου φωνάζει από τα συντρίμμια ‘Γιώργκο βοήθα με, βοήθα με’, τον καθησύχασα και του είπα να κάνει υπομονή και έρχεται βοήθεια».

«Τα θυμάμαι όλα. Όταν ήρθαν να μας πάρουν και κυρίως το κοίταγμα των γιατρών στα μάτια, όταν διαπίστωσαν ότι ο Αντρέας ήταν νεκρός. Ότι υπέκυψε στα τραύματα του ο Μάριος μου το είπαν στις 11:00 το βράδυ, στο νοσοκομείο», ανέφερε ο κύριος Γιώργος.

Περιμένει να γίνει παππούς

«Ήταν θέλημα Θεού να ζήσω. Είχα Άγιο, δεν εξηγείται διαφορετικά. Υπάρχει λόγος που έζησα, δεν ξέρω» συλλογίζεται και λέει «έχω πίστη στο Θεό. Πάντα πίστευα».
Ο μοναδικός επιζών από το φοβερό τροχαίο στη Σολέα, βρίσκεται στο σπίτι του και αναρρώνει, περιμένοντας να κρατήσει στα χέρια του το πρώτο του εγγόνι. Φέρει τραύματα στο σπόνδυλο, τα χέρια και τον αυχένα.

Η πολιτεία ήδη τον ξέχασε

Το παράπονο του από την πολιτεία είναι ότι τον ξέχασαν. «Δεν περίμενα και κάτι διαφορετικό», είπε με απογοήτευση. Για τον μήνα Ιούλιο δεν πληρώθηκε και για να ζήσει οι συνάδελφοι του έκαναν έρανο. Συγκέντρωσαν περίπου 700 ευρώ για να τον βοηθήσουν.

«Η μεγαλύτερη μου ανησυχία, είναι εάν μου επιτρέψουν να ξανά εργαστώ, ως δασοπυροσβέστης. Ίσως μου πούνε ότι δεν κάνω πλέον. Εγώ νιώθω δυνατός», ανέφερε στη Cyprus Times. O Πρόεδρος της Δημοκρατίας όταν τον επισκέφθηκε στο νοσοκομείο τις πρώτες μέρες του είπε να είναι δυνατός και ότι όλα θα πάνε καλά.

http://cyprustimes.com/

Δημοσίευση σχολίου

κάνε το δικό σου σχόλιο

 
Top