Δωρεάν σεμινάρια στο πυροσβεστικό σώμα

Έχουμε παρευρεθεί σε πολλά σεμινάρια και εκπαιδεύσεις αλλά ποτέ σε κάτι παρόμοιο. Μέχρι σήμερα είτε υπήρχε ένα αντίτιμο είτε το σεμινάριο αφορούσε προϊόντα της εταιρίας που το πραγματοποιούσε. Στην περίπτωση των σεμιναρίων της Bosch στους πυροσβέστες δεν υπάρχει αντίτιμο και δεν αφορά προϊόντα της Bosch! Αφορά κάτι τρομερά πολύτιμο, την σωματική ακεραιότητα των πυροσβεστών και η Bosch το προσφέρει δωρεάν! Αυτή ίσως είναι η καλύτερη διαφήμιση μιας εταιρίας η οποία μάλιστα δεν έχει και την ανάγκη για κάτι τέτοιο. Προσθέστε στα παραπάνω και την άρτια παρουσίαση του Υπεύθυνου Τεχνικής Υποστήριξης κ. Αντώνη Κοντογεώργη, ο οποίος έχει σφαιρικές γνώσεις που ξεφεύγουν πολύ από τα όρια των προϊόντων της Bosch. Πιο αναλυτικά παρακολουθήσαμε δυο σεμινάρια τα οποία και σας παρουσιάζουμε.

Η Bosch, αντιλαμβανόμενη τις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζουν οι νέες τεχνολογίες οχημάτων, οργάνωσε για 2η συνεχόμενη χρονιά σε συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία Κρωπίας εκπαιδευτικά σεμινάρια στη λειτουργία των συστημάτων και εξαρτημάτων ρεύματος των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων. Σε περίπτωση εμπλοκής ενός υβριδικού οχήματος σε ατύχημα, οι κατασκευαστές έχουν προβλέψει τη χρήση ειδικών συστημάτων προκειμένου το όχημα να αποσυνδεθεί αυτόματα από τον συσσωρευτή ρεύματος. Ωστόσο διατηρείται υψηλή τάση στο όχημα για διάστημα που μπορεί να φτάσει ακόμη και τα δέκα λεπτά. Τα συστήματα αυτά αποσύνδεσης είναι μηχανικά  και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει μια πιθανή δυσλειτουργία τους. Μια ενδεχόμενη δυσλειτουργία τους μπορεί να αποβεί μοιραία για ένα πυροσβέστη που θα προσπαθήσει να απεγκλωβίσει έναν τραυματία από το όχημα.

Στα σεμινάρια που πραγματοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις της Bosch το τριήμερο 2-4 Νοεμβρίου, οι πυροσβέστες της Υπηρεσίας Κρωπίας, είχαν την δυνατότητα να δουν από κοντά  το πώς λειτουργεί ένα υβριδικό όχημα, τα πιθανά σημεία από όπου μπορεί να διέρχεται ρεύμα υψηλής τάσης καθώς και τα σημεία στα οποία οι κατασκευαστές έχουν τοποθετήσει τα χειροκίνητα συστήματα αποσύνδεσης από το συσσωρευτή. Επίσης εκπαιδεύτηκαν σε οχήματα, τα οποία χρησιμοποιούν στα συστήματα κλιματισμού τους το HFO1234yf (τετραφθοροπένιο). Το HFO-1234yf είναι το νέο ψυκτικό μέσο που κυκλοφορεί στα νέα παραγωγής οχήματα βάσει υποχρεωτικής οδηγίας από την Ε.Ε. Με την καύση του, το HFO-1234yf μετατρέπεται σε Υδροφθόριο, το οποίο θεωρείται κατά τους διεθνείς οργανισμούς ένα ύπουλο δηλητήριο, το οποίο εάν έρθει σε επαφή με τα μάτια ή το δέρμα επιφέρει ανεπανόρθωτες βλάβες.

Είναι γεγονός ότι οι Έλληνες πυροσβέστες μπορεί μεν να είναι εκπαιδευμένοι στο να αντιμετωπίζουν στο αυτοκίνητο όλους του κινδύνους που ελλοχεύουν από την ευφλεκτότητα ή την χημική αντιδραστικότητα της βενζίνης, των υγρών φρένων ή του οξύ μπαταρίας, ωστόσο δεν αποτελούν γνώστες των ιδιαιτεροτήτων της νέας τεχνολογίας που αφορά τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα. Γι’αυτό, στόχος της εταιρείας Bosch είναι να παρέχει την συγκεκριμένη εκπαίδευση δωρεάν σε όλο το πυροσβεστικό σώμα, εφόσον υπάρχει η επιθυμία.

Το επόμενο σεμινάριο αφορούσε την λειτουργία των συστημάτων καύσης αέριων καυσίμων (Φυσικού αερίου CNG / Υγραερίου LPG) σε οχήματα που φέρουν στον αρχικό τους εξοπλισμό ή τοποθετούνται σε αυτά συστήματα εκ των υστέρων. Στα σεμινάρια που πραγματοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις της Bosch το τριήμερο 16-18 Νοεμβρίου, οι πυροσβέστες είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά ένα όχημα που έχει μετατραπεί, ενημερώσαμε για τα πιθανά σημεία του οχήματος που έχουν εγκατασταθεί οι συσκευές υγραερίου και δείξαμε πώς απομονώνεται η παροχή υγραερίου από τη δεξαμενή του οχήματος. Οι συμμετέχοντες ήρθαν σε επαφή με τα επιμέρους εξαρτήματα του συστήματος, ενημερώθηκαν για την λειτουργία τους στο όχημα και  για τις δικλείδες ασφαλείας που φέρουν αυτά. Η εκπαίδευση τελείωσε με μαθήματα τακτικής κατάσβεσης σε οχήματα με υγραέριο, σε συνεργασία με αξιωματικό της πυροσβεστικής υπηρεσίας.

Είναι γεγονός ότι οι Έλληνες πυροσβέστες μπορεί μεν να είναι εκπαιδευμένοι στο να αντιμετωπίζουν στο αυτοκίνητο όλους του κινδύνους που ελλοχεύουν από την ευφλεκτότητα ή την χημική αντιδραστικότητα της βενζίνης, των υγρών φρένων ή του οξύ μπαταρίας, ωστόσο δεν αποτελούν γνώστες των ιδιαιτεροτήτων που προκύπτουν όταν ένα όχημα φέρει αέρια καύσιμο και πολύ περισσότερο όταν αυτά τα οχήματα με εξαίρεση τα βυτία μεταφοράς καυσίμων δεν φέρουν ειδική σήμανση. Γι’ αυτό, στόχος της εταιρείας Bosch είναι να παρέχει την συγκεκριμένη εκπαίδευση δωρεάν σε όλο το πυροσβεστικό σώμα, εφόσον υπάρχει η επιθυμία.


Capital.gr
 
Top