Ένα εξαιρετικά σοβαρό πρόβλημα το οποίο μπορεί να αποβεί μοιραίο, «ανέδειξε» το ατύχημα που συνέβη χθες στο τούνελ των Τεμπών, οπότε και εκτροχιάστηκαν δυο βαγόνια εμπορικού τραίνου, τα οποία εν συνεχεία ανεφλέγησαν, επειδή μετέφεραν κοντέινερ με εύφλεκτο ηλεκτρονικό υλικό.



Το πρόβλημα έχει να κάνει με το γεγονός ότι στην εν λόγω σήραγγα βρίσκεται εκτός λειτουργίας το υδροδοτικό σύστημα της σήραγγας, αλλά και το σύστημα απαγωγής καπνού, με αποτέλεσμα όχι μόνον να δυσχερανθεί εξαιρετικά η επέμβαση των πυροσβεστών, αλλά και να ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος ανά πάσα στιγμή. Γεγονός, που επισημαίνει σε ανακοίνωση της η Ένωση Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Περιφέρειας Θεσσαλίας, η οποία μεταξύ άλλων διατυπώνει και το εύλογο ερώτημα: «αν η αμαξοστοιχία ήταν επιβατική θα είχαμε θύματα; Τι πρέπει να γίνει, ώστε κάποιοι αρμόδιοι να σεβαστούν επιτέλους την ασφάλεια των πολιτών που χρυσοπληρώνουν έργα και μεταφορές;» Ερώτημα που απορρέει και από το γεγονός ότι οι συγκεκριμένες επικίνδυνες ελλείψεις σχετικά με το πρόβλημα πυρόσβεσης στην εν λόγω σήραγγα είναι εις γνώση των αρμοδίων από το 2010 οπότε και το είχε διαπιστώσει η διοίκηση της 8ης ΕΜΑΚ στο πλαίσιο άσκησης που πραγματοποίησε στην σήραγγα. Μάλιστα, είχε εγγράφως ενημερώσει τους αρμοδίους ότι δεν υπήρχε παροχή νερού. Είναι χαρακτηριστικό, όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση ότι η φωτιά που εκδηλώθηκε στα βαγόνια ήταν σε βάθος περίπου 1.000 μέτρων από την έξοδο της σήραγγας και οι άνδρες της Πυροσβεστικής από την Λάρισα, αλλά και της 8ης ΕΜΑΚ που έφθασαν στην περιοχή, αναγκάστηκαν να προβούν σε εγκατάσταση σωλήνων παροχής νερού περίπου ενός χιλιομέτρου, αφού το υδροδοτικό σύστημα της σήραγγας ήταν εκτός λειτουργίας. Επιπλέον, στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι το συμβάν αυτό εγείρει ξανά και το θέμα της ασφάλειας στο οδικό τμήμα που διασχίζει όλο το νομό Λάρισας. Η ΕΥΠΣΠ Θεσσαλίας είχε εκφράσει από το 2009 την έντονη ανησυχία της για το σχεδιασμό της δημιουργίας πυροσβεστικών σταθμών κατά μήκος της εθνικής οδού, που προβλέπει την ίδρυση σταθμού στη Λεπτοκαρυά και τον επόμενο στη Σούρπη, αφήνοντας ακάλυπτο το κομμάτι της οδού που διασχίζει όλο τον νομό Λάρισας (περίπου 110χλμ.) με τις μεγαλύτερες σήραγγες των Βαλκανίων που κατασκευάζονται στα Τέμπη. Σε ενδεχόμενο συμβάν μέσα στα τούνελ, τονίζεται, θα πρέπει να αναμένεται βοήθεια από την Π.Υ. του νομού Πιερίας και τον υπό κατασκευή σταθμό της Λεπτοκαρυάς, όταν και αν φυσικά επανδρωθεί και λειτουργήσει…

www.dikaiologitika.gr

 
Top