Για το λόγο της περικοπής του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας από τους οδηγούς (εποχικούς και Π.Π.Υ) επίσημη εξήγηση δεν έχει δοθεί μέχρι τώρα.
Στα έγγραφα το
υ Α.Π.Σ για την εκτύπωση των αναλυτικών σημειωμάτων αποδοχών Π.Π.Υ και πυρ/των εποχικής απασχόλησης, γίνεται αναφορά σε έγγραφο του Γ.Λ.τΚ με αριθμό 2/61891/0022/30-08-2012 που όμως δεν κατόρθωσα να βρω.
Το μόνο στοιχείο που έχουμε, προκύπτει από την αναφορά του βουλευτή Αυγενάκη προς τον υπουργό ΠτΠ (εδώ) και από την επιστολή Π.Ο.Σ.ΠΥ.Δ προς Δένδια (εδώ).
Ο λόγος λοιπόν που περικόπηκε το επίδομα προκύπτει πως είναι ο εξής:
Στην Κ.Υ.Α που καθορίζει τα επικίνδυνα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, δεν αναφέρεται ρητά το επάγγελμα του "οδηγού πυροσβεστικού οχήματος".
Για το μείζον ζήτημα της περικοπής του επιδόματος είχα ασχοληθεί αμέσως μόλις έγινε γνωστό στις 14/9 (εδώ) και στις 19/9 (εδώ) όπου επιχειρηματολόγησα αντικρούοντας το λόγο που θα γινόταν η περικοπή .
Τελικά η περικοπή και η αναδρομική επιστροφή του επιδόματος αφορά τόσο τους Π.Π.Υ όσο και τους εποχικούς συναδέλφους.
Στα επιχειρήματα που ανέπτυξα στις παραπάνω αναρτήσεις μου, έρχομαι να προσθέσω ακόμη ένα, που αφορά τους εποχικούς συμβασιούχους συναδέλφους.
Ο λόγος που τους αφορά, είναι ότι μόνο για αυτούς έχω τα στοιχεία που επικαλούμαι.
Εξηγούμαι:
Από το "ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ" (είναι η λεγόμενη καρτέλα ενσήμων) των εποχικών συμβασιούχων πυροσβεστών με ειδικότητα "ΟΔΗΓΟΥ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ" (έτσι αναφέρονται οι οδηγοί στις ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ), ο ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΑΚΕΤΟΥ ΚΑΛΥΨΗΣ είναι αυτός που αναγράφεται με τον αριθμό 106.
Από τον πίνακα που υπάρχει στην πίσω πλευρά του αποσπάσματος λογαριασμού ασφάλισης διαπιστώνουμε πως στον ΚΩΔΙΚΟ ΠΑΚΕΤΩΝ ΚΑΛΥΨΗΣ με τον αριθμό 106 αναφέρεται ως ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ τα ΜΙΚΤΑ, ΒΑΡΕΑ, ΕΤΕΑΜ, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ.
Επομένως ευθέως προκύπτει (τουλάχιστον για τους οδηγούς εποχικούς συμβασιούχους) πως ασφαλίζονται για επάγγελμα που είναι ΒΑΡΥ και ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ.
Και για να ασφαλιστεί εργαζόμενος με ένσημο βαρύ και επικίνδυνο, θα πρέπει το επάγγελμα που ασκεί να αναφέρεται στη λίστα των Β.Α.Ε.
Όμως ποτέ το επάγγελμα/ ειδικότητα του "οδηγού πυροσβεστικού οχήματος" δεν αναφερόταν στη λίστα των Β.Α.Ε.
Οι "οδηγοί πυροσβεστικού οχήματος" ήταν "οδηγοί φορτηγών και βαρέων φορτηγών μεικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων" και γι' αυτό το λόγο ασφαλίζονταν με ένσημο "βαρέως επαγγέλματος".
Επομένως και σύμφωνα με τα παραπάνω, υπήρχε η αναγνώριση επί σειρά ετών πως ο συμβασιούχος πυροσβέστης με ειδικότητα "οδηγού πυροσβεστικού οχήματος" δεν ήταν τίποτα άλλο από "οδηγός φορτηγών και βαρέων φορτηγών μεικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων".
Και φτάνουμε στον παραλογισμό (χρησιμοποιώ τον επιεικέστερο χαρακτηρισμό) να περικόπτεται το επίδομα από τους οδηγούς, επειδή - τάχα - δεν αναφέρεται ρητά η ειδικότητα "οδηγός πυροσβεστικού οχήματος" στη λίστα των Β.Α.Ε.
Επί του θέματος έχει αποφανθεί ο Άρειος Πάγος με αποφάσεις του σχετικά με τη χορήγηση επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, όπου χαρακτηριστικά αναφέρεται πως:

"Το επίδομα αυτό ...αφορά την πραγματική απασχόληση του εργαζομένου στη θέση που δικαιολογεί την καταβολή του επιδόματος, αδιαφορώντας αν αυτός έχει ή όχι την ειδικότητα ή ακόμα και αν δεν απασχολείται μόνιμα σε αυτή."

Στην περίπτωση των εποχικών συμβασιούχων πυροσβεστών έχουμε όχι μόνο "την πραγματική απασχόληση του εργαζόμενου σε θέση που δικαιολογεί την καταβολή του επιδόματος" αλλά και την παρακράτηση των ασφαλιστικών εισφορών από τον εργαζόμενο όπως και την καταβολή από τη μεριά του εργοδότη των αντίστοιχων ασφαλιστικών εισφορών!!!
Πως είναι λοιπόν δυνατό από τη μια ο εργαζόμενος να ασφαλίζεται με ένσημο επαγγέλματος Β.Α.Ε, να του παρακρατούνται οι ασφαλιστικές εισφορές που αντιστοιχούν σε ένσημο επαγγέλματος Β.Α.Ε και από την άλλη να μην λαμβάνει το επίδομα που αντιστοιχεί σε επάγγελμα Β.Α.Ε;
Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση των Π.Π.Υ ειδικότητας οδηγού και μάχιμου.

Υ.Γ
Αντιγράφω από τις ανακοινώσεις της Ομοσπονδίας:
"...οι συνάδελφοι ας είναι σε επιφυλακή για πιο δυναμική αντίδραση" (εδώ)
"...εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο αγωνιστικής κινητοποίησης. Οι συνάδελφοι καλούνται σε άμεση αγωνιστική ετοιμότητα." (εδώ)

Η πολύ αναμονή βλάπτει σοβαρά τους εργαζόμενους!!
Το αποδεικνύουν τα εκκαθαριστικά με την περικοπή του επιδόματος αλλά και την αναδρομικότητα της παρακράτησης των καταβληθέντων.
Το ζήτημα της περικοπής του επιδόματος ήταν γνωστό στην Ομοσπονδία από τις 14/9 (εδώ).
Το επίδομα δεν καταβλήθηκε σε όλους τους οδηγούς (Π.Π.Υ και εποχικούς συμβασιούχους), η παρακράτηση έγινε, εισπράξαμε μισθούς φιλοδώρημα!!!
Πέρα από το χαρτοπόλεμο, τι κάνουμε εδώ και τόσο καιρό;

(πηγή: http://epoxikos.forumotion.com/)
 
Top